مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. ارديبهشت 1403 - 12:59   |   کد مطلب: 25001
هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ایران آمادگی پذیرش دانشجویانی که به دلیل اعتراض به رژیم صهیونسیتی در برابر جنایات غزه اخراج شده‌اند را دارد.

هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به نمایش گذاشته و از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند بورس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران شده و به تحصیل خود ادامه دهند.

داداش پور با اعلام حمایت از دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، تصریح کرد: دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی جهانی از جایگاه رو به رشد و خوبی برخوردار هستند و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی در هر رشته‌ای که تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند می‌توانند از ظرفیت موسسات آموزش عالی ایران بهره‌مند شوند.

 

 

اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی و توسط دانشگاه استاد فرشچیان انجام شد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه هم اندیشی که با حضور نخبگان هنری کشور و مسئولین دانشگاه هنر‌های اسلامی ایرانی استاد فرشچیان از جمله برپا شد، با ابراز قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه اساتید حاضر در جلسه در مسیر تعالی هنر ایرانی در جهان، به تبیین فعالیت‌ها و مأموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی طی ادوار مختلف و دوره جدید این شورا پرداخت.

خسروپناه با تأکید بر اهتمام و آمادگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به نهادینه کردن شیوه نامه نظام استاد شاگردی خاطر نشان کرد: طرح شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی و به همت دانشگاه استاد فرشچیان انجام شد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرا شد. رفع مشکلات و دغدغه‌های نخبگان هنری کشور اولویت شورای عالی انقلاب فرهنگی است که بر این اساس در صدد هستیم تا با همت دانشگاه استاد فرشچیان، مرکز آفرینش هنر‌های قرآنی و موزه رویداد هنری را عملیاتی کنیم.

وی خطاب به مطالبات و دغدغه‌های هنرمندان برجسته تصریح کرد: درخواست‌ها و پیشنهاد‌های خود در راستای اعتلای جایگاه هنر در کشور را از طریق دانشگاه استاد فرشچیان به دبیرخانه شورا انتقال دهید تا بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم انجام شود.

 

 

علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد

رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران گفت: شورای راهبردی این دانشکده با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در حال شکل‌گیری است.

 فاطمه یزدیان، رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران گفت: شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران نیز مانند شورا‌های راهبردی سایر دانشکده‌های تازه تاسیس که با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با موضوع هر دانشکده شکل گرفته‌اند، در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: دانشگاه تهران در راستای سیاست‌های دولت مردمی برای اعمال سیاست‌های حمایتی جهت استحکام و ترفیع نهاد خانواده، برنامه جامعی را در این خصوص با محوریت دانشکده علوم خانواده طراحی و به اجرا در آورده است که از آن جمله می‌توان به ساخت و بهره‌برداری مهد کودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران، شروع عملیات احداث پانصد واحد خوابگاه دانشجویی متاهلین و همچنین تاسیس مرکز ازدواج و خانواده دانشگاه تهران اشاره کرد.

یزدیان با اشاره به اینکه شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری است، گفت: برای شکل‌گیری قوی دانشکده علوم خانواده، مدیریت دانشکده با پیشنهاد صدور احکامی برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به استقبال تشکیل این شورا رفته است و حضور شخصیت‌هایی نظیر دکتر جمیله سادات علم‌الهدی و دیگر چهره‌ها و اساتید در این شورا را مایه تقویت دانشکده در راستای برنامه‌های جامع خانواده محوری دانشگاه می‌داند.

 

 

ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها

جلسه ۲۳۰ شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

 جلسه ۲۳۰ شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی به ریاست دکتر سعید رضا عاملی، رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای این شورا در محل سالن جلسات طبقه دهم دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عاملی در قالب پیش‌دستور، گزارشی در خصوص برگزاری نشست‌های هم فکری و هم اندیشی با رئیس و اعضای هیئت علمی برخی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت عتف، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه داد.

همچنین وی با اشاره به تجربه موفق شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر در تدوین سیاست‌ها و مصوبات شورای تحول تاکید کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار