مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. خرداد 1403 - 12:13   |   کد مطلب: 25128
آرش نجفی با اشاره به توسعه دیپلماسی فعال در دولت سیزدهم گفت: حضور ایران در بازار نفت کشورهای منطقه نتیجه تعاملات مناسب دولت دولت در چند سال اخیر بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،آرش نجفی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره فعال شدن دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم گفت: دولت شهید ابراهیم رئیسی در حوزه تجارت و فروش نفت نسبت دولت‌های قبل موفق‌تر عمل کرد که این نشان از اراده بیشتری برای توسعه فروش نفت بود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: در چارچوب سیاست خارجی دولت رئیسی چند حرکت اقتصادی مهم انجام داد از جمله به پیمان شانگهای وارد شد و به عضویت بریکس درآمد. این اقدامات تعاملات اقتصادی و تجاری و در نهایت تعاملات در حوزه انرژی کشور را افزایش داد.

این کارشناس انرژی با بیان اینکه در دولت سیزدهم با کشور چین تعامل خوبی داشتیم گفت: یکی از تفاوت‌های آقای رئیسی نسبت به دولت های گذشته این بود که در مقابل خارجی‌ها خوش قول‌تر عمل می‌کرد و به وعده‌هایی که به آن‌ها می‌داد، پایبند بود و این تعهدات را محقق می‌ساخت.

نجفی با تاکید بر اینکه در دروه قبل حسن روحانی به توافقاتی که در حوزه تجارت بین المللی با دیگر کشور‌ها انجام شده بود، زیاد پایبند نبود گفت: خوش قولی رئیسی در توافقاتی که با طرف‌های خارجی انجام شده بود باعث افزایش اعتبار ایشان و کشور در سطح جهان شد و به همین دلیل دنیا روی بهتر و خوش تری به کشور ایران نشان داد.

وی افزود: در نتیجه این رویه و اقداماتی که انجام شد، تعامل خوبی با ترکمنستان در خصوص خط لوله انتقال گاز شکل گرفت که نتایج بسیار خوبی برای دولت به همراه داشت همچنین تعریف سوآپ گازی یکی دیگر از نتایج تعاملات خوب این دولت در حوزه تجارت نفت و گاز است.

وی در پایان گفت: سفر رئیس جمهور به پاکستان و تعامل خوب ایشان با مقامات و مسئولان این کشور، تعامل با عراق وعربستان از دیگر اقدامات خوب و مناسب آقای رئیسی و دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی انرژی و تجارت نفت است که هر یک نتایج مؤثر زیادی برای کشور به همراه داشتند. تمام این اقدامات، در مجموعه فرآیند‌هایی هستند که در نهایت شرایط کشور را تا حد قابل توجهی بهبود بخشیدند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار