مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. خرداد 1403 - 12:19   |   کد مطلب: 25129
هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

 

معافیت شهریه ۱۴ هزار دستیار آموزشی در دانشگاه آزاد

رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از اعمال معافیت شهریه دستیاران آموزشی شاغل به تحصیل در این دانشگاه خبر داد.

حامد حسن‌پور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۱۷ هزار و ۸۷۸ دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به عنوان دستیار آموزشی در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی تدریس داشتند که معافیت شهریه ۱۴ هزار دستیار آموزشی به صورت متمرکز در پروفایل آموزشیار محل تحصیل آن‌ها اعمال شد.

حسن پور اظهار کرد: در این مرحله، معافیت شهریه دستیاران آموزشی شاغل به تحصیل غیرایثارگر اعمال شد و اعمال معافیت از شهریه دانشجویان ایثارگر نیز در آینده نزدیک و پس از هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دستیاران آموزشی ذینفع می‌توانند با مراجعه به آموزشیار محل تحصیل خود از قسمت مدیریت پرداخت‌ها (سایر پرداختی ها) میزان معافیت شهریه اعمال شده را با سرفصل "تعدیل شهریه دستیاران آموزشی" مشاهده کنند.

 

 

 

برگزاری طرح ملی ضیافت ایثار ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: سومین دوره طرح ملی ضیافت ایثار در بخش برادران ۲۸ تیر ماه و در بخش خواهران ۳ مرداد ماه برگزار می‌شود.

 نشست مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور به صورت مجازی با حضور دکتر ابراهیم نعیمی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان و سید فردین تقی زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان و مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های تهران در خصوص جزئیات برگزاری طرح‌های اداره کل برگزار شد.

تقی زاده در این نشست با اهدای سلام و درود به محضر شهدای خدمت حضرت آیت الله رییسی، حضرت آیت الله آل هاشم، شهید امیر عبدالهیان، شهید رحمتی، شهید موسوی، شهید مصطفوی، شهید قدیمی و شهید دریانوش، گفت: نشست مدیران شاهد و ایثارگر که پیش از این قرار بود ۹ و ۱۰ خرداد ماه به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شود متاسفانه به دلیل ضایعه سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید به زمان دیگری موکول شد، اما به دلیل ضرورت برگزاری برنامه‌های این اداره کل در تابستان سال جاری این نشست را به صورت برخط برگزار کردیم.

 

 

آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکن دانشگاهیان

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه شکل‌گیری نهضت ملی مسکن دانشگاهیان متاثر از دغدغه‌های رئیس‌جمهور شهید است، گفت: برخی به برنامه ساخت چهار میلیون مسکن آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور شهیدمان طعنه زدند؛ اما این امر موجب شکل‌گیری نهضت ملی مسکن در کل کشور شد.

عبدالله معتمدی در برنامه اجرای مسکن دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبایی، اجرای پروژه مسکن دانشگاهیان را متاثر از دغدغه‌های ارزشمند رئیس‌جمهور شهید دانست و گفت: وقتی ایشان در ابتدای دولت اعلام کردند که چهار میلیون مسکن خواهند ساخت متاسفانه بخشی از افراد طعنه زدند و حرف‌های ایشان را به حاشیه بردند، اما این برنامه دولت باعث شد که اراده‌ای در حوزه مسکن شکل بگیرد و وجود نهضت ملی مسکن در کل کشور برگرفته از همت آن شهید بزرگوار است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بر اهمیت ساخت مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: مسکن‌دار شدن برای کسانی که فاقد مسکن هستند فقط وجهه اقتصادی دارد بلکه سلامت آرامش و عزت نفس افراد با داشتن خانه افزایش پیدا می‌کند.

 

 

 

برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویان غرب

 

برنامه ریزی و هماهنگی لازم در خصوص سفر راهیان نور سال ۱۴۰۳ دانشجویان در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

 جلسه قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت بهداشت برگزار شد.

جلسه قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی شهید علم الهدی جهت برنامه ریزی و هماهنگی لازم در خصوص سفر راهیان نور سال ۱۴۰۳  در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این نشست علاوه بر برنامه ریزی برای برگزاری اردو‌های راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب سال ۱۴۰۳ و هماهنگی آغاز فرآیند اردو‌های راهیان نور مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب ۱۴۰۳، به ارائه گزارش اردوی راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب سال ۱۴۰۲ و هماهنگی‌های لازم جهت هر چه باشکوه برگزار شدن مراسم اربعین دانشجویی ۱۴۰۳ نیز صورت گرفت.

 

منبع: دانشجو

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار