مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. خرداد 1403 - 12:19   |   کد مطلب: 25130
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این اقدام را سیاسی و غیرسازنده و در ادامه سیاست‌های شکست خورده قبلی برخی از کشور‌های غربی دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تعدادی از کشور‌ها در تصویب یک قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ارائه و تصویب این قطعنامه را اقدامی سیاسی و غیرسازنده و در ادامه سیاست‌های شکست خورده قبلی برخی از کشور‌های غربی و تلاشی برای سوءاستفاده سیاسی از سازوکار‌های بین‌المللی علیه کشور‌های مستقل می‌داند.

وزارت خاجه در این بیانیه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران متعهد به ادامه همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف بین‌المللی خود براساس معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه پادمان است.

ایران همچنین نوشته است: صدور این قطعنامه، هیچ تأثیری بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و عمیاتی ساختن طرح‌های توسعه‌ای هسته‌ای خود مطابق با حقوق کشور ذیل معاهدات ذیربط بین‌المللی ندارد.

روز گذشته در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی سه کشور اروپایی بررسی و اعضا این قطعنامه پیشنهادی را تصویب کردند.

این قطعنامه ضدایرانی ارائه شده توسط تروئیکای اروپا با ۲۰ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع به تایید شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید.

نمایندگی ایران در سازمان ملل پس از صدور قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس در پاسخ به پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور اعلام کرد که این قطعنامه «اثر مخربی» بر تعاملات آینده خواهد داشت.

نمایندگی ایران تاکید کرده است: تصمیم کشور‌های غربی هم عجولانه و هم غیرعاقلانه بود و بدون شک تأثیری مخرب بر روند تعامل دیپلماتیک و همکاری سازنده خواهد داشت.

 

منبع: دانشجو

دیدگاه شما

آخرین اخبار