مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. خرداد 1403 - 11:47   |   کد مطلب: 25146
دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه برخی از مدیران این فدراسیون دررابطه با پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان احضار شده‌اند، گفت:از زمان ابلاغ، همکاری لازم را برای رسیدگی به پرونده داشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،هدایت ممبینی عصر امروز یکشنبه در نشست با نمایندگان رسانه‌های گروهی به تشریح وضعیت فدراسیون فوتبال پرداخت و در مورد اتفاقاتی که اخیرا در این فدراسیون رخ داده است، توضیح داد.

ممبینی در مورد فعالیت‌های ۳ ماهه اخیر فدراسیون فوتبال و اتمام لیگ برتر، اظهار داشت: در این مدت جام ملت‌های آسیا را پشت سر گذاشتیم و تیم ما با وجود شایستگی در شرایطی که لایق قهرمانی بود، به صورت مشترک رتبه سوم را به دست آورد. از لحاظ کیفیت تیم ما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بهترین تیم مسابقات بود.

وی افزود: اواخر سال گذشته تیم ساحلی ایران سوم جهان شد. این هم یک نمره قابل قبول و خیلی خوب برای ما بود. سال جدید را هم با قهرمانی فوتسال در آسیا شروع کردیم. در رده زیر ۱۵ و زیر ۱۸ سال بانوان در کافا قهرمان شدیم که نقطه عطفی برای فوتبال کشور است. فوتبال در این بخش در کشور ما نوپا است و اینکه بانوان با اقتدار قهرمان شدند خیلی مثبت است. تیم بزرگسالان هم دیدار‌های اخیرش را با پیروزی پشت سر گذاشته و ۲ روز دیگر نیز با ازبکستان بازی دارد. با توجه به دوری راه پیروزی خوبی مقابل هنگ‌کنگ کسب کردیم. پس از اتمام مرحله دوم، قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در تاریخ ۷ تیر برگزار می‌شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درمورد لزوم حمایت تماشاگران از تیم ملی در بازی با ازبکستان گفت: تیم ملی ما در رتبه دوم آسیا و ۲۰ دنیا قرار گرفته است و ازبکستان هم در قاره در حال رشد و توسعه است. برخی بازیکنان حریف هم در کشور ما بازی می‌کنند و فوتبالیست‌های ما برای شروع مرحله بعدی نیاز دارند هواداران در این مسابقه تیم را تشویق و حمایت کنند. هوا هم در آن ساعت از خرداد خوب است و امیدواریم در یک ورزشگاه پر از تماشاگر به مصاف ازبکستان برویم. همانگونه که در اواخر لیگ بازی تیم‌ها با هواداران زیاد و مملو از تماشاگر برگزار شد.

ممبینی درمورد اتفاقات اخیر مربوط به فساد در باشگاه مس رفسنجان که منجر به بازداشت مسئولانی مثل خداداد افشاریان و فریبرز محمودزاده شده است، عنوان کرد: همانگونه که دوستان می‌دانند این پرونده مربوط به سال ۱۴۰۰ است و اکنون نیز در مرحله بازپرسی قرار دارد. چند نفر از مدیران فدراسیون هم احضار شده و پس مرحله بازپرسی بازداشت شده‌اند. ان‌شاءالله هر وقت از طریق دادسرا و دادگاه اطلاعات تکمیلی به ما برسد، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. به ضرس قاطع می‌گوییم پس از ارائه شدن این پرونده به دادگاه صالحه و ابلاغ موضوع به فدراسیون، ما هم همکاری تنگاتنگی با دادستانی استان کرمان داشته‌ایم. در همان ساعات ابتدایی برخی دوستان تعلیق شدند.

ممبینی درباره صحبت‌های به وجود آمده در خصوص اعتراف‌های خداداد افشاریان در پرونده فساد در فوتبال تصریح کرد: این پرونده مربوط به سال ۱۴۰۰ است و اکنون نیز د مرحله بازپرسی قرار دارد. چند نفر از مدیران فدراسیون هم احضار شده و پس مرحله بازپرسی بازداشت شده‌اند. ان‌شاءالله هر وقت از طریق دادسرا و دادگاه اطلاعات تکمیلی به ما برسد، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. به ضرص قاطع می‌گوییم پس از ارائه شدن این پرونده به دادگاه صالحه و ابلاغ موضوع به فدراسیون، ما هم همکاری تنگاتنگی با دادستانی استان کرمان داشته‌ایم. در همان ساعات ابتدایی برخی دوستان تعلیق شدند.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال با تمام قدرت آماده پاکسازی فوتبال است و هر زمان نتیجه به ما منعکس شود، فدراسیون فوتبال با تمام قدرت بحث را پیگیری خواهد کرد. زیرا فوتبال یکی از علاقه‌مندی‌های مردم است و در همه عرصه‌های فوتبال بزرگان زیادی داشته‌ایم. بازیکنان، مربیان و داوران بزرگی از جمله مرحوم پرویز دهداری، مرحوم ناصر حجازی، مرحوم منصور پورحیدری، علی پروین، مرحوم صالحی، برادران خوشخوان و حسن روشن را داریم که با کمترین امکانات زحمت کشیده و باعث رشد، توسعه و افتخار فوتبال کشور در سطوح بین‌المللی و داخلی شده‌اند.

دبیرکل فدراسیون تاکید کرد: نباید این‌ها را فراموش کنیم. اگر در جامعه فوتبال محرز شود کسی فساد کرده است، همه ارکان قضایی فدراسیون، مهدی تاج و هیات رئیسه بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد. منتظر نتیجه دادگاه هستیم. نه تنها این مورد، بلکه در سایر مواردی که باعث خدشه‌دار شدن جامعه فوتبال شده و آن را از مسیر خارج کند، برخورد خواهیم کرد.

دبیرکل فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این پرونده منجر به سقوط مس رفسنجان به لیگ دسته اول شود، عنوان کرد: اجازه دهید هیچ گونه پیش‌بینی نداشته باشیم، زیرا رسیدگی به این پرونده در دادستانی انجام می‌شود. اجازه دهید گزارش بیاید تا ارکان قضایی فدراسیون فوتبال پس از تصمیم‌های دادستانی، به صورت ویژه آن را دنبال کنند. هر چند در کنار دادستان، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نیز افرادی را دعوت کرده و گزارش مبسوطی تهیه می‌کند. ارکان قضایی ما نیز بیکار ننشسته‌اند.

ممبینی درمورد ورود AFC به این پرونده، گفت: کشور‌های عضو فیفا و AFC مورد رصد این ۲ نهاد بالادستی قرار می‌گیرند. آن‌ها پس از رسانه‌ای شدن پرونده، مکاتبه‌ای با ما داشته و فدراسیون گزارش خواسته‌اند. در همه جای دنیا هم چنین اتفاقی می‌افتد. ما هم آخرین اطلاعاتی که داشتیم، در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دادیم. اگر اتفاقات جدیدی بیفتد نیز موظف هستیم AFC را در جریان پرونده، مستندات و رای صادر شده قرار دهیم.

ممبینی درباره عدم حضور زنان در ورزشگاه‌های سه شهر کشور همچون اصفهان و تبریز و اهواز خاطرنشان کرد: باید دنبال این باشیم که همه چیز برای حضور بانوان در استادیوم‌ها فراهم شود. ما بار‌ها به فیفا گفتیم مشکل زیرساخت داریم که واقعا هم داریم. نگرانی‌هایی در این زمینه بود، اما خوشبختانه الان دیگر حساسیت از سوی نهاد‌ها در این باره کمتر شده است ومواردی مثل زیرساخت هم برای فیفا تا حدی پذیرش دارد. آن‌ها در جلسات آنلاین مدام می‌گویند که موضوع ورود زنان باید حل شود. امیدوارم در فصل پیش رو این موضوع مورد اهمیت از سوی باشگاه‌ها قرار بگیرد تا همین ورزشگاه‌ها هم شاهد حضور زنان باشند.

 

منبع: دانشجو

دیدگاه شما

آخرین اخبار