مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. خرداد 1403 - 12:43   |   کد مطلب: 25163
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آزادی این شهروند از اسارت ناشی از رای غیرقانونی و فاقد مشروعیت دادگاه سوئد، در نتیجه تلاش‌های مستمر سیاسی، حقوقی و کنسولی دستگاه دیپلماسی، قوه قضاییه و دیگر مراجع ذیربط کشور حاصل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره ابعاد آزادی حمید نوری از بازداشت غیرقانونی در کشور سوئد اظهارکرد: حمید نوری که از سال ۱۳۹۸ در سوئد در بازداشت غیر قانونی به سر می‌برد و پس از تحمل ۱۶۸۰ روز اسارت غیر قابل توصیف و مغایر با مبانی اولیه حقوق بشر به وطن عزیز و آغوش خانواده و عزیزان بازگشت. آزادی این شهروند ایرانی که با دسیسه و طراحی رژیم صهیونیستی و عاملیت گروهک تروریستی نفاق گرفتار شده بود، جلوه دیگری از دیپلماسی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در تحقق و تامین منافع ملی و نیز حمایت قاطعانه از حقوق ایرانیان است.

این نماینده مجلس با اشاره به ثمره دیپلماسی مقاومت و تلاش شهدای جمهور در این اقدام موفقیت آمیز، گفت: آزادی این شهروند از اسارت ناشی از رای غیرقانونی و فاقد مشروعیت دادگاه سوئد، در نتیجه تلاش‌های مستمر سیاسی، حقوقی و کنسولی دستگاه دیپلماسی، قوه قضاییه و دیگر مراجع ذیربط کشور حاصل شده است؛ به همین مناسبت لازم است از اهتمام ویژه شخص رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و تلاش‌های مستمر و مجدانه وزیر شهید امور خارجه امیرعبداللهیان تجلیل و قدردانی شود.

وی افزود: قطعا همگان اذعان می‌‌کنند که امروز جای شهیدان عزیزمان امیرعبداللهیان و رئیسی خالی است تا نتیجه دیپلماسی قدرتمندشان را ببینند.  رفیعی با بیان اینکه دیپلماسی شهید رئیسی، التماس نبود، اظهار کرد: حضور میدانی ایرانی در تأمین امنیت مرزها افزایش پیدا کرد و از سوی دیگر این موضوع در معادلات منطقه‌ای و ارتقای جایگاه ایران در منطقه به شدت اثرگذاشت. شهید رئیسی دیپلماسی مقاومت را جایگزین دیپلماسی التماسی کرد و این روند بسیار موفقیت‌آمیز بود و موجب کارآمدتر شدن دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران شد.

وی گفت: کسانی که از نزدیک شهید امیرعبداللهیان را می شناختند می‌دانند که وی فردی بسیار اخلاق محور نه تنها برای کسانی که مناصب سیاسی داشتند بلکه برای همه افرادی که به نوعی با وی ارتباطی داشتند بود.در دورانی که دیپلمات شهید سکانداری وزارت خارجه را به عهده داشتند دیپلماسی فعال را شاهد بودیم. رویکرد اصلی شهید امیرعبداللهیان حمایت از جبهه مقاومت، و ایجاد یک رویکرد فعال در ارتباط با همسایگان بود.

وی افزود: هماهنگی خوبی در دوره کاری این شهید بین اقتدار نظامی و حوزه دیپلماسی شاهد بودیم که نتیجه آن را در عملیات وعده صادق دیدیم. نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به دریافت پیام وعده صادق از سوی اروپا و معاندین، اذهان داشت: امروز و در این لحظه معتقدم کشورهای اروپایی و معاندین پیام رسای وعده صادق ایران را در دفاع از مظلوم شنیده‌اند و این نکته را فهم کرده‌اند که برخورد و دفاع جمهوری اسلامی ایران از مواضع خود قاطعانه و به دور از مماشات است.

وی ادامه داد: در پی تلاش‌های فراوان برای ارتباط با ایشان پس از گذشت سال‌ها، پسر ایشان یعنی مجید نوری در تلاش بوده تا بتواند دقایقی کوتاه با پدر خود ملاقاتی داشته باشد که آن هم با نقض حقوق بشر منجر به دستگیری ایشان شد در صورتی که بی‌گناه بودند و در همین دوران بود که مجددا شهید امیرعبداللهیان با ورود قاطعانه و دقیق توانستند فرزند ایشان را از اتهامات واهی دولت سوئد تبرئه کنند.

رفیعی گفت: لازم به ذکر است آزادی حمید نوری دستاوردی بزرگ برای دستگاه دیپلماسی کشور است؛ بویژه اینکه برخی کشورهای غربی و معاندین خارج نشین فشارهای بسیاری به سوئد برای اجرا نشدن آزادی وی وارد کرده بودند.

این نماینده با اشاره به اقدامات شوم منافقین در روند برگزاری دادگاه‌های حمید نوری گفت: این اقدام برخی از معاندین و منافقان در صدور احکام اولیه بسیار شادمان بودند و در حال حاضر با صدور حکم نهایی و آزادی حمید نوری زانوی غم در آغوش گرفتند و معتقدند دادگاه سوئد در انجام این عمل شوم، موفق عمل نکرده است.

وی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده توسط ستاد حقوق بشر تاکید کرد: همه دستگاه ها دست به دست هم داده و با یک اجماع توانستند این کار بزرگ را انجام دهند.

رفیعی در پایان یادآور شد: پرونده حمید نوری از اساس برای ضربه زدن به شهید آیت‌الله رئیسی بود که در این زمینه ناکام ماندند. سایه دیپلماسی عزت و اقتدار شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان همچنان برای ایران افتخار آفرین است.

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار