مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. مرداد 1391 - 14:50   |   کد مطلب: 266
خبرهای محرمانه صدای دانشجو

سیاسی داخلی

خبرها حاکی است که امسال در یکی از استانها به مناسبت سالروز تولد رهبر معظم انقلاب اسلامی ،جشنی برپا و از برخی مسؤولان برای حضور در این مراسم دعوت کرده بودند.  پس از رسیدن این خبر به آیت‌ا... خامنه‌ای، ایشان در حاشیه برگه‌ای که حاوی آن خبر بود نوشته‌اند: «این کار غلط است، این تولد و امثال آن هیچ جشنی ندارد، برگزارکنندگان مسؤول وقت و عمر و اموالی هستند که در این کار صرف و ضایع می‌شود. من از کسی که برای تولد من جشن می‌گیرد به هیچ وجه متشکر نمی شوم و او را مسؤول زیانهای این کار هم می‌شناسم».

سردار رمضان شریف در پاسخ به ادعای رسانه‌های صهیونیستی درباره شهادت سردار سلیمانی در دمشق گفت که نقل این خبر آمال و آرزوهای این رسانه‌های معاند است که در قالب اطلاع رسانی به افکار عمومی ارائه می‌شود.

در چندماه اخیر اعضای فرقه فردی بنام (ع.ی) با حضور در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب سعی می‌کنند از میان جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های عرفانی و اخلاقی، حلقه‌ای جدید برای این گروه در دانشگاه ایجاد کنند.

از سوی برخی اعضای حزب کارگزاران سازندگی طرحی پنج مرحله ای جهت "بازسازی جبهه اصلاحات" تهیه و برای افرادی چون خاتمی و خوئینی ها جهت اعلام نظر تهیه شده است. گفته می شود این طرح با نظر عبدالله نوری و مشارکت نجفی تهیه و به عنوان رقیب "مانیفست اصلاحات" که به سفارش خاتمی و توسط کمیته ای به ریاست سعید حجاریان تدوین گردید، مطرح خواهد شد.

پیگیری سوژه‌های خبری ضدایرانی تحت پوشش نام رسانه‌های مجوزدار داخل کشور، در سال‌های پس از فتنه به یکی از اصلی‌ترین فعالیت خبرنگاران برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شده است. خبرنگارانی که بنا بر اعلام رسمی مصادر امنیتی، برخی از آنها در ماه‌های گذشته و در قالب برخی از شبکه‌های تامین خوراک برای رسانه‌های ضد ایرانی دستگیر شده‌اند. چند روز پیش نیز روزنامه انگلیسی «گاردین» صراحتا به این مساله اشاره و از اینکه خبرنگاران برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب در داخل ایران، به پیگیری مطالبات کشورهای غربی در زمینه‌های مختلف می‌پردازند، اعلام رضایت کرد.

یکی از روزنامه های کشور در تدارک انتشار ویژه نامه ای است که در آن تفکر "انجمن حجتیه نوین" تبلیغ و ترویج شده است. این روزنامه پیش از این نیز چند ویژه نامه جنجالی منتشر کرده که با اقدامات قضایی مواجه شده است.

فرهنگی

یکی از مجریان باسابقه برنامه تلویزیونی «سیمای خانواده» به مخاطبان رسانه ملی پیشنهاد کرد که برای کسب آرامش روحی وان حمام را پُر از آب کرده در آن دراز بکشند و به چیز دیگری فکر نکنند! این در حالی است که شاید کمتر از یکی دو درصد از خانواده‌های ایرانی در حمامهای خانه‌شان وان داشته باشند.

عادل امام، کمدین مصری که برای ماه رمضان سال جاری با سریال کمدی «گروه ناجی عطاا...» قصد به سخره گرفتن قدرت پوشالی اسراییل را دارد از عصبانیت صهیونیست‌ها ناشی از تماشای تیزرهای پخش شده این سریال خبر داده است.صهیونیستها در این سریال «اشغالگر» خوانده شده‌اند.

تعدادی از سایت های اینترنتی که به صورت آزادانه اقدام به فروش برخی محصولات شرکت های خارجی می کنند مدتی است با تبلیغ فیلم های غیر اخلاقی به طورآزادانه آنها را به فروش می رسانند و ارسال تمامي محصولات این فروشگاها، به وسيله‌ شرکت پست جمهوری اسلامی ایران انجام مي‌شود.

"سیاوش اردلان" یکی از مجریان جنجالی بی بی سی فارسی، روز چهارشنبه ی گذشته، بعد از شایعات فراوان در مورد ادامه ی حضورش در بی بی سی از برنامه ی «نوبت شما»ی این شبکه خداحافظی کرد تا به قول خودش به کارهای دیگر بپردازد.

دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی به منظور دستیابی به اطلاعات از كشورهای عربی، تعداد زیادی سایت های ارتباط اجتماعی راه اندازی كرده و ماموران این سازمان با اسم مستعار دختران، جوانان عرب را به دام انداخته و آنها را تخلیه اطلاعاتی می كنند.

بین الملل

آويو كوخاوي رئيس ركن اطلاعات ارتش اسرائيل كه در نشست كميسيون سياست خارجي و امنيت كنست (پارلمان) سخن مي گفت، از نگراني نسبت به قدرت ايران و حزب الله خبر داد و تصريح كرد: 70 تا 80 هزار موشك حزب الله مي توانند قلب اسرائيل را هدف بگيرند. اين در حالي است كه همكاري هاي ايران و لبنان نيز بسيار گسترده است و اين مساله كار را براي هرگونه برخورد احتمالي با هر كدام از آنها بسيار مشكل مي كند.

منابع آگاه فاش کردند، وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به منطقه که چند روز پیش از انفجار دمشق صورت گرفت، از همه جزئیات این عملیات آگاه بود و در حقیقت این توطئه با تایید وی به اجرا در آمد.

 شنیده ایم کودتای آمریکایی- اسرائیلی وعربی در سوریه با اسم رمز "آتشفشان دمشق" کشف و خنثی شده است. قرار بود این کودتا روز سوم ماه رمضان و پس از سوءقصد به بشار اسد انجام شود.

شاه عربستان دستور جمع آوري کمک براي افراد مسلح در سوريه را صادر کرد. هدف از اين دستور عبدالله بن عبدالعزيز کمک به ادامه درگيريها در سوريه است. قرار است جمع آوري کمک در کشورهاي مختلف عربي و اسلامي به ابتکار عربستان از روز دوشنبه آغاز شود.

حامیان عناصر مسلح در سوریه شبکه ای ماهواره ای را با آرم تلویزیون این کشور راه اندازی کرده اند.

موافقت نخست وزیر عراق با بازگشت عراقی های مقیم سوریه به شرط دست نداشتن در اقدامات تروریستی و کشتار در عراق و تصمیم مقتدی صدر برای فعال سازی جیش المهدی با توجه به فعالیت گسترده گروههای مسلح تکفیری در سوریه شمار زیادی از اتباع عراقی را روانه سوزیه کرده است.

شبکه تلویزیونی "صفا" وابسته به جریان وهابیت، تروریست‌های سوریه را "نوادگان بنی‌ امیه" خواند و از آنها خواست که حرمین سیده زینب و سیده رقیه را تخریب کنند. افراد مسلح همچنین گردان‌های 'شمر' و 'یزد بن معاویه' را تشکیل دادند.

در حالی كه مقامات رژیم صهیونیستی بلافاصله بعد از حمله به كاروان گردشگران صهیونیسم در بلغارستان، ایران و حزب الله لبنان را طراح این عملیات معرفی كردند، یكی از رهبران سلفی لبنان، شاگرد برجسته خود را عامل این حمله معرفی كرد.

علیرضا نوری زاده" مجری تلویزیون ماهواره ای "کانال یک" دیروز به بررسی اوضاع داخلی اسرائیل پرداخت و آرزو نمود اسرائیل به دوران طلایی خودش بازگردد.

یک پایگاه خبری صهیونیستی فاش کرد که "آریل شارون"‌ نخست‌‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی شامگاه بازداشت "صدام" در بغداد به سرمی‌برده و نخستین کسی بوده که دیکتاتور معدوم عراق را ملاقات کرده است.

3جوان عربستانی به دلیل بودن تصویر "شیخ نمر النمر" در تلفن همراهشان، بازداشت شدند.

شیخ راشد بن عبدا... آل خلیفه وزیر کشور بحرین در سفری رسمی به آمریکا، با این ادعا که بحرین هدف حملات رسانه ای شدیدی قرار گرفته، از بنگاه خبرپراکنی بی بی سی انگلیس به دلیل آنچه آن را «اعتراف بی بی سی به بی انصافی در خصوص پرداختن به حوادث بحرین نامید»، قدردانی کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار