مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. مرداد 1391 - 7:02   |   کد مطلب: 270
سرپرست استانداري همدان گفت: خروج مرغ زنده و گرم ازاين استان ممنوع است و دستورات آن نيز بزودي از سوي شوراي تامين استان صادر مي شود
خروج گوشت مرغ از همدان ممنوع شد

به گزارش صدای دانشجو، علي اكبر فاميل كريمي روز يكشنبه در كميسيون تنظيم بازار استان همدان افزود: اين تصميم در راستاي جلوگيري از به وجود آمدن كمبود مرغ در بازارهاي استان اتخاذ شده است.

وي اضافه كرد: به منظور تنظيم قيمت مرغ در بازار و رعايت حقوق مصرف كننده بايد از خروج مرغ به ساير استانها جلوگيري كرد.

وي ادامه داد: كنجاله سوياي لازم براي توليد كنندگان مرغ استان توسط جهاد كشاورزي تهيه شده و از سوي اداره كل صنعت، معدن و تجارت با نرخ دولتي در اختيار مرغداريها قرار مي گيرد.

وي با اشاره به حضور دلال ها و ايجاد جو رواني منفي در بازار افزود: در سالهاي گذشته اختلاف قيمت از توليد كننده تا مصرف كننده حدود 10 هزار ريال بوده است اما در سال جاري اين اختلاف به 20 هزار ريال رسيده است.

وي با انتقاد از عدم همكاري اتحاديه مرغداران و توليد كنندگان اين بخش افزود: روزانه بيش از يكصد تن مرغ در بازار با نرخ دولتي عرضه مي شود اما صف هاي طولاني براي آن كشيده مي شود.

وي با اشاره به برخورد نامناسب فروشنگان نيز گفت: در توليد مرغ در استان مشكلي وجود ندارد و بيشتر مشكلات در بخش توزيع است و بازي هايي كه رخ مي دهد فضاي رواني را در شهر ايجاد كرده است.

وي با تاكيد به رعايت حقوق مصرف كننده از شهروندان خواست تا زمان بهبود وضعيت از شيوع اين جو رواني جلوگيري كنند.

سرپرست استانداري همدان با اشاره به حضور واسطه ها در بازار افزود: با همكاري شوراي تامين و نيروي انتظامي و ممانعت از خروج مرغ از استان، قيمت مرغ سير نزولي خواهد داشت.

وي با بيان اينكه مرغ، سبد غذايي سفره افطار مردم است از مرغداران خواست فقط به فكر سودهاي خود نباشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار