مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. مرداد 1391 - 8:27   |   کد مطلب: 291

به گزارش صدای دانشجو:يك مقام ديني از شيعه شدن امام مسجد، رييس مركز صدور فتوا و رييس علماي اهل سنت در فرانسه در شهر كربلاي عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد وليد البعاج، شخصيت ديني عراقي اعلام كرد كه شيخ سانكو محمدي، امام مسجد و رييس مركز صدور فتوا و رييس علماي اهل تسنن در فرانسه به ساخت مسجد معروف است و بيش از 43 سال است كه در فرانسه زندگي مي‌كند و تابعيت فرانسوي دارد. وي براي اولين بار به عراق و كربلا سفر كرده است.

سيدالبعاج اظهار كرد: من او را در كربلا در جريان جشنواره « بهار هشتم شهادت» ملاقات كردم. سانكو به من گفت كه مذهب شيعه برايش بسيار جالب بوده به اين خاطر شيعه شده است

اين شخصيت ديني اظهار كردكه سانكو گفته است كه كربلا و امام حسين (ع) و عراقي‌ها برايش چيزي بوده‌اند كه هرگز تصور نمي‌كرده به آنها دست يابد. سانكو گفته است: من قبل از اين عراق را ميدان جنگ تصور مي‌كردم اما زماني كه به اين كشور سفر كردم عراقي‌ها را مردمي خونگرم و دوست خود يافتم.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري شيعه (اباء)، سانكو به البعاج گفته است كه شيعه را در كربلا شناختم و من قبلا هيچ شناختي نسبت به شيعه نداشتم و امروز بعد از شيعه شدنم ذهنم را آزاد مي‌بينم و امروز احساس آزادي مي‌كنم و چيزي كه من امروز يافتم بر كل جهان پوشيده است و من تاكنون در كماي كامل بودم و متاسفانه در سن 64 سالگي شيعه را شناختم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار