مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. مهر 1391 - 18:19   |   کد مطلب: 2920
یکی از خبرهایی که در چند روز اخیر افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده تصمیم آمریکا به حذف نام فرقه مجاهدین خلق از لیست گروههای تروریستی است.تصمیمی که از سوی دو مقام آمریکایی ابتدا اعلام شد وسپس از سوی هیلاری کلینتون به طور تلویحی مورد تایید قرار گرفت.

دراین میان تلویزیون این فرقه از همان روزی که این خبر منتشر شد با پخش بیانیه های متوالی از مسعود رجوی به نوعی این خبر را جشن گرفته است.خبری که هنوز برای جامعه ایران باورکردنی نیست .

بسیاری از شهروندان ایرانی با اشاره به اینکه هنوز صحنه های انداختن نارنجک در مکانهای عمومی توسط مجاهدین خلق در سالهای اول انقلاب ویا سوزاندن بدن افراد عادی در خانه های تیمی وحمله به شهروندان تنها به صرف ظاهرشان را فراموش نمی کنند این اقدام آمریکا را عجیب وغریب وغیرانسانی می دانند.

رسوایی اقتصادی در پس رسوایی سیاسی

فرهاد طاعتی،استاد دانشگاه،دراین باره با اشاره به رسوایی های متعدد سناتورهای آمریکا در بحث دریافت پولهای کلان ازسوی گروه مجاهدین خلق می گوید:شاید اتفاق اخیری که در مورد گروه مجاهدین خلق رخ داده است را بتوان یکی از بزرگترین رسوایی های حقوق بشری سنای آمریکا دانست.چرا که علاوه براین سناتورها مقامات ارشدی همچون جان بولتون هم با دریافت چنین پولی از یکی دوسال پیش پروسه خروج مجاهدین را به اجرا درآوردند.درواقع این حرکت آنها خارج از عرفهای سیاسی ودقیقا به مثابه یک قرار داد بود که برای انجام کاری طی یک پروسه صورت گرفت.

دراین بین علاوه بر صحبتهای طاعتی چندی پیش مریم سنجانی از اعضای ارشد مجاهدین که از کمپ اشرف  گریخته است صحبتهای تکان دهنده ای درباره وضعیت داخلی کمپ بیان کرد که نشان از نقض گسترده حقوق بشر در این فرقه دارد.

سنجانی در کنفرانس مطبوعاتی در بغداد به این موضوع اشاره می کند که طی 25 سال گذشته

 اعضای پادگان اشرف از اولیه ترین حقوق انسانی که در تمامی کشورهای جهان و مجامع بین المللی برسمیت شناخته شده محروم هستند.او درادامه می گوید:علیرغم تبلیغات شدید سازمان مجاهدین خلق برای آزادی و آزادی خواهی و علیرغم اینکه آنها به شدت از حربه عدالت خواهی و حقوق بشر در مجامع بین المللی سو استفاده میکنند، در تشکیلات این سازمان همواره بصورت بسیار پیچیده و همین طور بصورت علنی کلیه اعضا این سازمان تحت استثمار شدید فکری و محرومیت از حقوق شان هستند.

باتوجه به این گفته های عضو ارشد این فرقه یعنی مریم سنجابی وصحبتهای کارشناسان دراین باره به نظر می رسد که اقدام آمریکا در خروج مجاهدین خلق از لیست تروریستی اقدامی سیاسی است.

فرهاد طاعتی،تحلیل گر سیاسی،با تاکید برسیاسی بودن این حرکت می افزاید:جدای از بحث دریافت پولهای کلان توسط سناتورهای آمریکایی از این گروهک،بحث فشار برایران هم در اقدام جدید آمریکا مطرح است.چرا که درواقع آمریکا سعی دارد با این حرکت به نوعی به دیگران این پیام را انتقال دهد که هر دشمنی با ایران به هر قیمتی مورد حمایت آمریکا قرار می گیرد.حتی اگر این دشمنی از سوی ناقضان حقوق بشر باشد.

به باور این استاد دانشگاه رفتارهای غیر انسانی مجاهدین برهیچ کسی چه درایران وچه دردرآن سوی مرزها پوشیده نیست وهمین مساله سند مهمی برای اهداف سیاسی آمریکا دراین اقدام به شمار می رود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار