مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. مرداد 1391 - 3:40   |   کد مطلب: 315
مخالفت مردم تركيه با حضور ناو آمريكا در سواحل آنتاليا

سه شنبه 3 مرداد 1391 - شماره 20264
مخالفت مردم تركيه با حضور ناو آمريكا در سواحل آنتاليا
تعداد ديگري از احزاب سياسي اردن انتخابات پارلماني را تحريم كردند
افشاگري يك سرهنگ عربستاني؛ شاهزاده بندربن سلطان در ترور عماد مغنيه با موساد همكاري داشت
جلسه اضطراري پارلمان سوريه در دمشق نخست وزير: با تروريست ها مماشات نمي كنيم
2 سرباز افغان مستشاران نظامي آمريكا را به رگبار بستند
25 انفجار، 100 شهيد و 220 مجروح دست هاي اسرائيل و آل سعود در دوشنبه خونين عراق
ده ها هزار دانشجو در كانادا عليه دولت به خيابان ها ريختند
اعتراض هاي ضد حكومتي در خيابان هاي رباط
يورش نيروهاي امنيتي آل خليفه به روزه داران معترض در بحرين
قتل يك شهروند به دست پليس كاليفرنيا خشم مردم آمريكا را برانگيخت
شاهزاده طلال برادر ملك عبدالله:
نظام پادشاهي عربستان به سرنوشت اتحاد شوروي دچار مي شود
دخالت پليس فيليپين تظاهرات ضدآمريكايي را به خشونت كشاند

مخالفت مردم تركيه با حضور ناو آمريكا در سواحل آنتاليا

مردم مسلمان تركيه در اعتراض به حضور ناو هواپيمابر آمريكايي آبراهام لينكلن در سواحل شهر بندري آنتاليا در جنوب اين كشور تظاهرات كردند.
به گزارش فارس، ادامه حضور ناو هواپيمابر آبراهام لينكلن در سواحل شهر بندري آنتالياي تركيه باعث افزايش نارضايتي و خشم مردم مسلمان تركيه شده است.جوانان تركيه با شعار «آمريكاي قاتل از كشورمان گم شو» خواستار خروج ناو آبراهام لينكلن آمريكا از آب هاي سرزميني تركيه شدند.اين گزارش حاكيست مردم شهر آنتاليا نيز كه از حضور اين ناو در سواحل شهرشان ناراضي بودند از تظاهركنندگان حمايت كردند.چند روز پيش نيز چند جوان تركيه پس از ماجراي دستگيري چند تن از افسران اطلاعاتي تركيه توسط نظاميان آمريكايي در شمال عراق و بستن سر آنان با كيسه، قصد داشتند دست به اقدامي مشابه زده و سر چند سرباز آمريكايي اين ناو را با كيسه ببندند.نفرت مردم تركيه از آمريكا هر روز بيشتر مي شود.

تعداد ديگري از احزاب سياسي اردن انتخابات پارلماني را تحريم كردند

با اعلام حمايت احزاب چپگرا و ملي گرا از تحريم كنندگان انتخابات پارلماني در اردن، دامنه تحريم انتخابات در اين كشور گسترده تر شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، احزاب ملي گرا و چپگرا در اردن با صدور بيانيه اي از همصدايي با جنبش اسلامي اين كشور در تحريم انتخابات خبر دادند و قانون جديد انتخابات را چيزي جز دور شدن از اصلاحات واقعي در كشور ندانستند.در بيانيه اين احزاب آمده است، قانون انتخابات پاسخگوي خواسته مردم براي داشتن پارلماني كه نمايندگانش برخاسته از اراده واقعي ملت باشند نيست.
جبهه ملي براي اصلاح اردن نيز كه شامل شش حزب مخالف دولت و شخصيت هاي سياسي اردن است انتخابات پارلماني اين كشور را تحريم كرد.همچنين جماعت اخوان المسلمين اردن ضمن تحريم انتخابات آتي اردن خواستار ايجاد اصلاحات ريشه اي در قانون اساسي و برخورداري از حق انتخاب دولت از سوي مردم شد.

افشاگري يك سرهنگ عربستاني؛ شاهزاده بندربن سلطان در ترور عماد مغنيه با موساد همكاري داشت

يك سرهنگ عربستاني فاش كرد بندربن سلطان رئيس جديد سازمان اطلاعات عربستان در ترور عماد مغنيه فرمانده ارشد نظامي حزب الله دست داشته است.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «سرهنگ ناصر العريفي» كه چند ماه گذشته توسط نيروهاي امنيتي سوريه دستگير شده بود اعتراف كرد بندربن سلطان با كمك رژيم صهيونيستي و آمريكا در ترور عماد مغنيه معروف به حاج رضوان دست داشته است.
اين سرهنگ عربستاني به جرم همكاري با تروريست ها در سوريه به همراه دو تن ديگر از اعضاي سازمان اطلاعات عربستان دستگير شده است.
اين شخص بنا به دستورات بندربن سلطان وظيفه كشتار سوري ها را بر عهده داشت و طي بازجويي هاي خود اعتراف كرد بندربن سلطان و عوامل وي در ترور عماد مغنيه دست داشتند.
طي سال هاي گذشته به ويژه در سال 2006 منابع لبناني از ديدار محرمانه ايهود اولمرت نخست وزير وقت رژيم صهيونيستي با بندربن سلطان در هتلي در قدس پرده برداشته بودند. اين ديدار كه در اوج حملات رژيم صهيونيستي عليه لبنان صورت گرفته بود بندربن سلطان پيشنهاد افزايش تجهيزات و سرمايه گذاري ها در جنگ اسرائيل عليه حزب الله لبنان را به اولمرت داد و از وي خواست تا زمان شكست حزب الله جنگ را متوقف نكند.
منابع لبناني افزودند: بعد از اين ديدار بندربن سلطان از اسرائيل خارج شد تا مسئوليتي را كه اسرائيلي ها براي جمع آوري اطلاعات در خصوص عماد مغنيه، فرمانده نظامي حزب الله بر عهده وي گذاشته بودند اجرا كند. بن سلطان براي انجام اين ماموريت چند گروه عربستاني با تابعيت هاي مختلف و همچنين نظاميان وابسته به سعدالدين حريري، نخست وزير سابق لبنان و سمير جعجع، رهبر حزب «نيروهاي لبناني» را به كار گمارد.
بندربن سلطان تمام اطلاعات درباره عماد مغنيه را در اختيار اسرائيل گذاشت و براساس همين اطلاعات رژيم صهيونيستي توانست مغنيه را در خاك سوريه ترور كند.
مسئولان عالي رتبه عربستاني نيز بعد از تماس با افراد بسياري تلاش كردند تا نقش عربستان و بندربن سلطان در ترور مغنيه آشكار نشود.
عماد مغنيه از فرماندهان نظامي حزب الله لبنان بود كه در 12 فوريه 2008 (23 بهمن 1386) در انفجاري در دمشق به شهادت رسيد.
مغنيه طي 20 سال از هدف هاي اصلي سازمان سيا و موساد بود و سيا 25ميليون دلار پاداش براي اطلاعاتي كه به دستگيري وي منجر شود اختصاص داده بود.

جلسه اضطراري پارلمان سوريه در دمشق نخست وزير: با تروريست ها مماشات نمي كنيم

نخست وزير سوريه در نشست اضطراري پارلمان سوريه تأكيد كرد، تأمين امنيت مهم ترين وظيفه دولت سوريه است و در تحقق اين هدف با تروريست ها و عوامل برهم زننده امنيت به شدت مقابله خواهيم كرد.
به گزارش خبرگزاري سانا، رياض مجاب نخست وزير سوري در جلسه اضطراري پارلمان سوريه كه روز يكشنبه برگزار شد با اعلام مطلب فوق افزود، هدف بيگانگان از مداخله در امور داخلي سوريه به هم زدن امنيت و ثبات كشور است و ما اجازه دخالت به هيچ كشوري را نخواهيم داد.
وي افزود، دولت با پشتيباني مردم از وحدت، كرامت و عزت كشور دفاع خواهد كرد و در اين راه از قدرت و توانايي كافي بهره مند است.
نخست وزير سوريه تأكيد كرد، انجام اصلاحات اقتصادي و اجتماعي از مهم ترين برنامه هاي دولت است و دولت در اين راه از هيچ كوششي دريغ نخواهد كرد.
وي افزود، تلاش تروريست هاي مسلح كه از حمايت بيگانگان برخوردارند ايجاد فضاي آشوب و ناآرامي در كشور است تا انجام اصطلاحات را در كشور متوقف سازند و زمينه نارضايتي به وجود آورند. رياض مجاب گفت، دولت با حمايت مردم اين توطئه ها را از ميان خواهد برد و تمام نقشه هاي دشمنان نقش برآب خواهد شد.
در اين حال روزنامه هاي آمريكايي از تشديد تلاش هاي محرمانه دولت واشنگتن براي مسلح كردن تروريست هاي سوريه خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال» در گزارشي به تشديد تلاش هاي دولت واشنگتن براي مسدود كردن راه هاي انتقال محموله هاي تسليحاتي و نفتي به سوريه و همچنين تسليح و تجهيز مخالفان سوري خبر داد.
اين روزنامه نوشته است كه تلاش هاي پشت پرده سازمان اطلاعات مركزي، وزارت خارجه و خزانه داري و ارتش آمريكا نشان دهنده نقش گسترده تر آمريكا در كمپين عليه سوريه است؛ اين تلاش ها اخيراً و در شرايطي كه روابط كشورهاي غربي و اروپايي با برخي از مخالفان سوري گرم شده، به دور از جنگ هاي پرهزينه زميني و از طريق عمليات ديپلماتيك و محرمانه شدت يافته است.
يكي از مقامات ارشد جامعه اطلاعاتي آمريكا در اين باره گفته كه دولت واشنگتن اخيراً تصميم گرفته است كه تلاش ها براي مقابله با نظام سوريه را تشديد كند. در اين حال سناتور جان مك كين اعتراف كرد كه سلاح هاي شورشيان سوريه را آمريكا تأمين مي كند.
روزنامه نيويورك تايمز نيز در اين باره نوشت، دولت اوبامان حل بحران سوريه از طريق اقدامات ديپلماتيك را كنار گذاشته و به حمايت بيشتر از مخالفان و تلاش هاي مضاعف براي ايجاد ائتلاف با ديگر كشورها به منظور مقابله با دولت بشار اسد پرداخته است.
به نوشته اين روزنامه آمريكايي، مقامات واشنگتن با تركيه و رژيم صهيونيستي در حال مذاكره براي مقابله شديدتر عليه دولت بشار اسد هستند.
از سوي ديگر نشريه آمريكايي «فارين پالسي» نيز از تلاش هاي پشت پرده آمريكا و مذاكره با گروه هاي مخالف دولت سوريه خبر داد و نوشت آمريكا تلاش مي كند تا در صورت تغيير نظام سوريه آينده اين كشور را از هم اكنون به دست بگيرد.
اين مجله آمريكايي افزود، طي ماه هاي اخير گروه هاي مخالف دولت سوريه به صورت مخفيانه با آمريكا در تماس بوده اند تا براي آينده دولت سوريه تصميم گيري كنند.
در همين رابطه يك نشريه ونزوئلايي نيز فاش كرد كه يك مقام قطري كه به ونزوئلا پناهنده شده است اعتراف كرد كه دوحه از جانب تل آويو ماموريت دارد كشورهاي حامي فلسطين را به آشوب بكشد.
وي طي اظهاراتي اعلام كرد قطر مي داند كه بشار اسد سقوط نمي كند به همين دليل با حمايت از تروريست ها و ارسال سلاح و پول براي آنها تلاش مي كند در اين كشور آشوب ايجاد كند.
اين شخص قطري تأكيد كرد طرح قطر براي حمايت از مخالفان سوري بخشي از برنامه آمريكا در خاورميانه است و مهم ترين بخش آن شعله ور كردن آتش آشوب در سوريه، لبنان و اردن است.
وي تصريح كرد، فشار آمريكا سبب شده است تا دولت تركيه خاك خود در مرز سوريه را گذرگاه انتقال تروريسم به اين كشور كند. در تركيه مهم ترين پايگاه تروريست هايي است كه منتظر سقوط دولت سوريه هستند اما قدرت ارتش سوريه و كنترل آن بر اوضاع مانع اين امر شده است.
اين مسئول قطري با اشاره به عمليات ترور اخير در سوريه، اعلام كرد: بعيد نمي دانم كه موساد در پس اين ترور باشد. قطر اتاق عملياتي مشترك دارد كه شامل افسران امنيتي اسرائيل است كه وضعيت سوريه را با افراد مسلح از طريق تركيه دنبال مي كنند.
اين اعترافات در حالي صورت مي گيرد كه اتحاديه عرب روز يكشنبه در نشست فوق العاده خود در دوحه پايتخت قطر از بشار اسد خواست تا در مقابل تامين امنيتش از قدرت كناره گيري كند.
شركت كنندگان در اين نشست از مخالفان درخواست كردند تا هرچه زودتر دولت انتقالي تشكيل دهند.
رئيس كميته وزارتي اتحاديه عرب در اين نشست گفت، در صورت كناره گيري بشار اسد، امنيت او و نزديكانش تامين خواهد شد!
در همين حال ارتش سوريه در جنگ با تروريست ها در روزهاي اخير دستاوردهاي فراواني داشته است.
ارتش سوريه در نبردهاي نامنظم در داخل و نيز مرزهاي اين كشور توانست گروه هاي مسلح تروريست را شكست دهد و تسلط گذرگاه يعروبيه در مرز عراق را به دست بگيرد.
همچنين ارتش توانست گذرگاه خان العسل در استان حلب در نزديكي مرز تركيه را پاكسازي كند. پس از اينكه ارتش سوريه ابتكار عمل را به دست گرفت تركيه سكوهاي موشك هاي زمين به هوا و تعدادي نيرو در مرز سوريه مستقر كرد.نيروهاي دولتي حجم زيادي از سلاح هاي مختلف را مصادره و تعداد زيادي از افراد مسلح را به قتل رسانده و يا دستگير كردند.

2 سرباز افغان مستشاران نظامي آمريكا را به رگبار بستند

دو سرباز افغان در دو منطقه افغانستان نظاميان و مستشاران آمريكايي را به رگبار بستند و سه تن از آنها را كشتند و همين تعداد را زخمي كردند. چهار نظامي ناتو نيز بر اثر انفجار بمب در جنوب و شرق افغانستان به هلاكت رسيدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، يك نظامي افغان در استان هرات با يورش به سمت كمپ نيروهاي آمريكايي در استان هرات، سه مستشار آمريكايي را به هلاكت رساند و يك آمريكايي ديگر به همراه مترجمش را نيز زخمي كرد. اين پليس افغان بر اثر تيراندازي متقابل نيروهاي آمريكايي جان باخت. حملات نظاميان افغان به خارجي ها، ترس و نگراني زيادي را در ميان فرماندهان و نظاميان ناتو ايجاد كرده است.
نظاميان آمريكايي در شهرستان «غورماچ» واقع در شمال افغانستان نيز ديروز به دست يك نظامي افغان هدف حمله قرار گرفتند. در اين حمله دو نظامي آمريكايي مجروح شدند و فرد مهاجم كشته شد.
چندي قبل هم يك سرباز افغان چهار نظامي فرانسوي را كشت و 6 1تن ديگر را زخمي كرد. در يك حادثه مشابه نيز بر اثر شليك يك سرباز افغان در مركز آموزش نظامي شهر «ادرسكن» استان هرات سه تن از مربيان خارجي كشته و يا زخمي شدند.
واحد مركزي خبر نيز گزارش داد طي ديروز چهار نظامي ناتو در افغانستان كشته شدند. اين چهار نظامي بر اثر انفجار بمب در جنوب و شرق افغانستان كشته شدند.
خبر ديگر اينكه به گزارش خبرنگار شبكه پرس تي وي نظاميان آمريكايي در حمله به خانه اي در جنوب افغانستان، يك نفر از اعضاي اين خانواده را كشتند و هزار دلار وجه نقد اين خانواده را نيز به سرقت بردند.حملات شبانه ارتش آمريكا تنفر زيادي ميان افغان ها ايجاد كرده است.

25 انفجار، 100 شهيد و 220 مجروح دست هاي اسرائيل و آل سعود در دوشنبه خونين عراق

حملات تروريستي و 25 انفجار خودروهاي بمب گذاري شده در شهرها و مناطق مختلف عراق كه با حمايت اسرائيل و آل سعود صورت گرفت 100 شهيد و بيش از 220 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز تروريست هاي فعال در عراق شهرهاي مختلف اين كشور از جمله بغداد، كركوك، ضلوعيه، التاجي، بعقوبه، الحسينيه، شهرك صدر، مدائن، رمادي و موصل را هدف بمب گذاري قرار دادند.
در محله «محموديه» واقع در جنوب بغداد انفجار بمب جان 10 غيرنظامي را گرفت و 36 تن ديگر را مجروح كرد. انفجار در شهرك صدر نيز شهادت 14 تن را در پي داشت. در شهر كركوك در شمال عراق به تنهايي شش خودروي بمب گذاري شده منفجر شد و طبق گزارش ها، 10 شهيد و 26 زخمي برجاي گذاشت.
چند حمله تروريستي جداگانه در التاجي جان 42 تن را گرفت و 40 مجروح نيز حاصل اين حملات بود. شماري از نيروهاي پليس عراق در ميان شهداي اين حملات مشاهده شدند.
در شهر «مادين» در جنوب شرقي بغداد هم انفجار چند بمب كنار جاده اي به مرگ شش نفر و جراحت 13تن ديگر انجاميد. حوادث مشابه در شهرهاي مدائن، بعقوبه، الحسينيه، موصل و رمادي 13شهيد و 37 مجروح در پي داشت.
در ضلوعيه افراد مسلح يك مركز پليس را هدف حمله قرار دادند. اين عمليات تروريستي نيز 15 كشته و 4 مجروح داشت. شمار كشته هاي عراق تا عصر ديروز به 100 نفر و مجروحان نيز به 220 نفر رسيده است.
اين انفجارهاي زنجيره اي بيشتر مناطق شيعه نشين را هدف قرار دادند. موضعگيري درست دولت عراق نسبت به ايران، سوريه، بيداري اسلامي و عليه رژيم صهيونيستي، اسرائيل و رژيم آل سعود را واداشت كه عوامل خود را در عراق فعال كنند. آنها به زعم خود مي خواهند از اين طريق هم توانايي دولت عراق را در ايجاد نظم زير سوال ببرند، هم مقاومت مردم را در هم بشكنند و آنها را مقابل دولت قرار دهند و هم موضع دولت بغداد را نسبت به بسياري از مسائل تعديل سازند.
طي سال هاي اخير عوامل موساد در بغداد صدها دانشمند عراقي را ترور كردند. تروريست هاي وابسته به آل سعود نيز معمولا شيعيان را هدف قرار مي دهند.
خبر ديگر از عراق اينكه «ابراهيم جعفري» رئيس ائتلاف «همپيماني ملي» با «عمار حكيم» رئيس «مجلس اعلاي اسلامي» عراق ديدار و در مورد اوضاع جاري در اين كشور با وي گفت وگو كرد.

ده ها هزار دانشجو در كانادا عليه دولت به خيابان ها ريختند

ده ها هزار نفر از دانشجويان كانادايي در اعتراض به افزايش شديد شهريه هاي دانشجويي تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري، «رويتر»، ده ها هزار نفر از دانشجويان كانادايي يكشنبه در شهر «مونترال» اين كشور به خيابان ها آمده عليه افزايش شهريه هاي دانشجويي و قانون بحث برانگيز شماره 78 راهپيمايي كردند.
اين تظاهرات كه از شش ماه قبل آغاز شده، مدتي است به صورت ماهانه و منظم برگزار مي شود. در نخستين روزهاي اين اعتراض ها، دانشجويان همه روزه با ريختن به خيابان هاي شهر عليه بحران اقتصادي و افزايش شهريه ها تظاهرات و گهگاه با نيروهاي نظامي اين كشور درگير مي شدند. پس از دستگيري صدها دانشجوي معترض، دولتمردان اين كشور قانوني را به تصويب رساندند كه براساس آن معترضان پيش از برگزاري هرگونه تجمع موظف به كسب اجازه مي شدند.
تظاهرات گسترده يكشنبه بدون انجام اين دو مقدمه و در اعتراض به همين قانون و البته شهريه هاي بالاي دانشجويي برگزار شد.
به گزارش فارس، اختلافات درباره افزايش شهريه دانشگاه هاي شهر 8 ميليون نفري مو نترال كانادا از فوريه سال جاري ميلادي آغاز شده و بسياري از گروه هاي دانشجويي، «ژان چارست»، نخست وزير دولت محلي ايالت كبك را عامل شكست براي رفع بحران شهريه مي دانند.
دانشجويان كانادا از دولت خواسته اند از تصميم خود براي افزايش 708 دلاري يا 82 درصدي شهريه ها طي 7 سال آينده صرفنظر كند.
روز يكشنبه، در حين اين تظاهرات يك فرد 30 ساله و يك مرد 50 ساله دستگير شدند و با مداخله نيروهاي امنيتي جراحاتي به آنها وارد آمد.
گفتني است كانادا نيز همچون بسياري از كشورهاي غربي با بحران اقتصادي و كسري بودجه روبه رو است از همين رو افزايش 82 درصدي شهريه هاي دانشجويي را با وجود آگاهي از مخالفت ها، در دستور كار قرار داده است.
به اعتقاد معترضان، اگر آنها تا آغاز سال تحصيلي جديد (پائيز) دولتمردان اين كشور را مجبور به عقب نشيني كنند، در غير اين صورت با مشكلات مالي و تحصيلي بزرگي مواجه خواهند بود.

اعتراض هاي ضد حكومتي در خيابان هاي رباط

هزاران تن از مردم مغرب با برگزاري تظاهرات در پايتخت اين كشور خواستار اصلاحات سياسي و اجتماعي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، حدود 3000 تن از مردم مغرب به دعوت جنبش اعتراضي بيستم فوريه در خيابان هاي شهر رباط تظاهرات كردند. شركت كنندگان در اين تظاهرات كه بيشتر آنها جوان بودند، خواستار اصلاحات سياسي، اجتماعي و اقتصادي و رفع فقر و بيكاري شدند. شعارهاي مردم حول مسايلي چون مبارزه با فساد اقتصادي و عدالت اجتماعي دور مي زد. اين تظاهرات پس از افطار برگزار شد و با آرامش همراه بود.
مغرب سال گذشته به دنبال تشديد اعتراضات مردمي قانون اساسي جديدي را تابستان گذشته تصويب و به دنبال آن در ماه آذر انتخابات پارلماني زودهنگام برگزار كرد كه در آن اسلام گرايان از حزب «عدالت و توسعه» به پيروزي رسيدند. هم اكنون «عبدالله بنكران» قدرت را در اين كشور در دست دارد.
با وجود ارائه پاره اي از اصلاحات از سوي «محمد ششم» شاه مغرب و تفويض اختيارات بيشتر به نخست وزير، شهرهاي مختلف اين كشور تقريباً هر هفته صحنه تظاهرات اعتراض آميز است.
تظاهركنندگان مي گويند كه انتخابات پارلماني گذشته نتوانسته اصلاحات دموكراتيك واقعي را در اين كشور عملي كند و رژيم پادشاهي مغرب، تحت حمايت آمريكا به تغيير واقعي متعهد نيست.
مغرب در چند سال گذشته، با مشكلات جدي اقتصادي، ميزان بالاي بيكاري و فقر فزاينده روبه رو بوده است. شاه اين كشور در بيشتر تصميمات دولتي حق وتو دارد.

يورش نيروهاي امنيتي آل خليفه به روزه داران معترض در بحرين

نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه تظاهرات مردم بحرين با عنوان «انقلاب روزه داران عليه ظالمان» را به شدت سركوب كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، نيروهاي امنيتي آل خليفه با حمايت نظاميان آل سعود به تظاهركنندگان بحريني حمله ور شدند و با استفاده از گاز سمي و گلوله مردم را مجروح ساختند.
نيروهاي آل خليفه به سركوب تظاهركنندگان اكتفا نكرده و به منازل شهروندان نيز حمله ور شدند و تعدادي را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
اين در حالي است كه جوانان انقلابي بحرين نيز با روشن كردن آتش و استفاده از سنگ و چوب و كوكتل مولوتف به دفاع از خود پرداختند.
تظاهرات مردم بحرين با عنوان «انقلاب روزه داران عليه ظالمان» به دعوت ائتلاف انقلاب 14 فوريه در مناطق مختلف بحرين برگزار شد.
ائتلاف 14 فوريه از مردم بحرين خواسته است در ماه مبارك رمضان دست از تظاهرات برندارند و همچنان عليه سياست هاي سركوبگرانه رژيم آل خليفه مبارزه كنند.
كشور بحرين از يك سال پيش صحنه انقلاب مردمي براي دستيابي به حقوق از دست رفته خود درباره آزادي، دموكراسي و عدالت اجتماعي است.
از سوي ديگر در حالي كه ائتلاف 14 فوريه بحرين مردم را به از سرگيري تظاهرات در شهرهاي مختلف دعوت كرده است، دادگاه رژيم آل خليفه يك فعال بحريني را به سه سال زندان محكوم كرد.
«جاسم العجلان» يك فعال مدني است كه به اتهام تجمع و شركت در تظاهرات به سه سال حبس محكوم شد.

قتل يك شهروند به دست پليس كاليفرنيا خشم مردم آمريكا را برانگيخت

شليك پليس آمريكا به يك شهروند اين كشور شهر «اورنج كانتي» ايالت «كاليفرنيا» را به هم ريخت.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» پليس آمريكا روز يكشنبه با شليك مستقيم گلوله به يك فرد غيرمسلح و كشتن وي خشم مردم آمريكا را برانگيخت.
بر اساس اين گزارش مردم پس از مشاهده اين قتل براي محكوم كردن اين رفتار ضد انساني پليس يكشنبه شب در محل حادثه تجمع كردند. مردم اين شهر كه بارها شاهد قتل غيرنظاميان به دست پليس كشورشان بودند، همچنين به نشانه اعتراض به خشونت هاي بي پايان پليس به يك مركز پليس حمله كرده و خساراتي به آن وارد كردند.
روزنامه «نيويورك ديلي نيوز» در مورد اين حادثه نوشت: تظاهرات و تجمع مردمي در اعتراض به شليك يك افسر پليس كه باعث مرگ يك فرد غيرمسلح شد، پس از آن صورت گرفت كه گروهي از مردم پس از اطلاع از حضور يك مقام بلندپايه پليس در محل براي ايراد سخنراني، عليه وي شعار دادند.
«عدالت كجاست؟ پليس! تو خوك قاتل هستي و...» از جمله شعارهاي معترضان آمريكايي عليه «جان والتر» رئيس مركز پليس اين شهر بود كه خشم نيروهاي پليس حاضر در محل را برانگيخت و يكي از نيروهاي پليس به سمت حاضران شليك كردكه در نتيجه اين اقدام يك نفر جان باخت.
بر اساس تصاوير منتشر شده از سوي يك شبكه تلويزيوني آمريكايي، مردم پس از مشاهده صحنه شليك پليس به شدت وحشت زده شده و گروهي از آنها در حالي كه فرياد مي كشيدند و گريه مي كردند، عليه پليس شعار دادند. پليس براي مهار خشم مردم، از گاز اشك آور و گاز فلفل استفاده كرد.

شاهزاده طلال برادر ملك عبدالله:
نظام پادشاهي عربستان به سرنوشت اتحاد شوروي دچار مي شود

يك شاهزاده سعودي نظام پادشاهي مطلقه در اين كشور را يك نظام كهنه و منسوخ دانست و خواستار پادشاهي مشروطه شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، شاهزاده «طلال بن عبدالعزيز» برادر «ملك عبدالله بن عبدالعزيز» شاه عربستان در تازه ترين اظهارات خود گفت، پادشاهي هاي عربي (از جمله عربستان) بايد به مشروطه تبديل شوند، زيرا پادشاهي هاي مطلقه ديگر با شرايط امروز همخواني ندارند. اين شاهزاده پيش بيني كرد كه نظام حاكم بر عربستان نيز مانند اتحاد جماهير شوروي دچار فروپاشي شود. اين اظهارات برادر شاه عربستان علاوه بر اينكه اختلافات ميان خانواده حاكم بر اين كشور را آشكار مي كند، اعتقاد آنها را نسبت به پوسيده بودن شيوه حكومت بر عربستان را نيز برملا مي سازد. شاهزاده طلال بن عبدالعزيز هم اكنون در يونان به سر مي برد.

دخالت پليس فيليپين تظاهرات ضدآمريكايي را به خشونت كشاند

هزاران نفر از مردم فيليپين همزمان با سخنراني ساليانه رئيس جمهور اين كشور تظاهرات كردند و آدمك هاي وي و عمو سام را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه هزاران نفر از مردم فيليپين ديروز مقابل ساختمان كنگره اين كشور و همزمان با سخنراني ساليانه بنگو آكينو رئيس جمهور، تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان كه با پليس ضد شورش نيز درگير شدند به نابرابري هاي اجتماعي و حضور گسترده نظاميان آمريكايي در كشورشان معترض بودند. در اين تظاهرات مردم خشمگين آدمك هاي رئيس جمهور، عموسام و پرچم آمريكا را به آتش كشيدند و خواستار برچيده شدن پايگاه هاي نظامي آمريكا مستقر در خاك فيليپين شدند. تظاهركنندگان در چندين نقطه با پليس درگير شدند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار