مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. مهر 1391 - 11:39   |   کد مطلب: 3194
تنها چند روز پس از بازگشت پدرخوانده فتنه گران به کشور ،عده ای از اراذل به شیوه فتنه گران سال ۸۸ به بانکها حمله کردند
آیا باند مهدی هاشمی در پس ناآرامی های بازار تهران است؟

به گزارش صدای دانشجو به نقل از ندای انقلاب، در شرائطی که تنها چند روز از بازگشت پدرخوانده فتنه گران به کشور می گذرد، عده ای از اراذل و اوباش به شیوه فتنه گران سال ۸۸ به بانکهای تهران حمله کردند.
بر اساس اخبار رسیده به ندای انقلاب، ناآرامی های صبح امروز بازار تهران که از ساعت ۹ صبح با حمله عده ای از اراذل و اوباش به مغازه های حوالی میدان ۱۵ خرداد که حاضر نشده بودند همصدا با بیگانگان مغازه های خود را به حالت تعطیل درآورند، آغاز شد.
در جریان این درگیری ها که با ورود ناجا خاتمه یافت تعدادی از مغازه های بازار قدیم تهران دچار خسارت شدند. اندکی بعد دسته های ۱۰الی ۳۰ نفره در حوالی چهار راه استانبول با سر داد شعارهای رکیک و به دست گرفتن چوب و قمه به سمت میدان فردوسی به حرکت درآمدند که پس از درگیری با ناجا و نیروهای بسیج متفرق شده و به سمت چهار راه استقلال در خیابان جمهوری به حرکت درآمدند.
نکته حائز اهمیت در جریان این ناآرامی ها تشابهات اقدامات صورت گرفته با درگیری های سال ۸۸ است. به طوریکه پس از اظهار نظر یکی از چهره های سیاسی در باب اینکه این وضع «قابل دوام نیست» و مواضع سخنگوی کاخ سفید که حوادث ایران را « تاثیر مستقیم تحریم ها» دانسته بود، این حوادث به وقوع پیوست.
از سوی دیگر اخبار و تحلیل های شاهدان عینی حکایت از مشابهت های رفتاری لیدر های اعتراضات امروز با اغتشاشات فتنه ۸۸ دارد. اغتشاشاتی که مهدی هاشمی به عنوان اصلی ترین متهم سازماندهی آنها ،تنها چند روز است که به تهران بازگشته است.
به عنوان مثال لیدر های اعتراضات امروز با هدف تهییج و تحریک مردم از گوشه و کنار خیابان اقدام به شعار دهی می کردند و سپس با موتور سیکلت موقعیت خود را تغییر می دادند.
نکته سومی که در جریان این ناآرامی ها و شباهت های آن با فتنه ۸۸ می توان یاد کرد حمله به مغازه داران متدین و غارت شعب بانکهای دولتی است. مسئله ای که حوادث امروز تهران را بیش از پیش به درگیری های خیابانی تهران در سال ۱۳۸۸ شبیه کرده است.
از سوی دیگر آتش زدن سطل های زباله ، سنگ پرانی از بالای ساختمانها و حمل سلاح سرد از دیگر شباهت های امروز با ناآرامی های سال ۸۸ است.
بر اساس اظهار شاهدان عینی در جریان ناآرامی های امروز تهران ، حدود ۱۵۰ نفر از اغتشاشگران بازداشت شدند.
بر اساس گزارش خبرنگار ندای انقلاب اوضاع در تهران همینک آرام است و کسبه به فعالیت روزانه خود ادامه می دهند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار