به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 3. مرداد 1391 - 13:54   |   کد مطلب: 345
آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: ما آنهایی که ساکت و خاموش هستند و مراکز جهانی که اینها را می‌شنوند و ساکت هستند محکوم می‌کنیم.
 بیدار باشید که به نام زنده‌کردن کورش ما را از اسلام جدا نکنند

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه به ایران و گذشته و علمای بزرگ احترام می‌گذاریم، تأکید کرد: باید مراقب باشید که به نام زنده‌کردن کورش ما را از اسلام جدا نکنند.

به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی بعدازظهر سه شنبه در ادامه تفسیر سوره احزاب که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داست: می دانید که دیروز در عراق26 انفجار رخ داد که بیش از 100 کشته و 200 مجروح در پی داشت. اینها افراد روزه‌دار و بیگناهی بودند که در حال تردد بودند که گرفتار این توطئه شدند.

وی ادامه داد: اینها چه کسانی هستند که در ماه ضیافت‌الله افراد روزه دار مسلمان را این چنین به خاک و خون می‌کشند. اینها وهابی‌های متعصب هستند که بویی از اسلام نبرده‌اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پشتیبان وهابی‌ها، اسرائیل و آمریکای حافظ حقوق بشر هستند، این جنایت را بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: در تاریخ سراغ دارید که در ماه رمضان عده‌ای مسلمان به جان عده دیگری بیفتند و این گونه کشتار به راه اندازند؟ آیا عملی از این وحشیانه‌تر هست؟ ما این معنا را جدا محکوم می‌کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: ما آنهایی که ساکت و خاموش هستند و مراکز جهانی که اینها را می‌شنوند و ساکت هستند محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد: دلمان بیش از آنکه برای این عزیزان می‌سوزد برای اسلام می‌سوزد که دشمنان تبلیغات می‌کنند که اسلام این است که همدیگر را می‌کشند. آنها نمی‌دانند اینها اقلیت منحرف گمراهی به نام وهابیون هستند. می‌گویند اسلام یعنی برادرکشی آن‌هم در ماه عبادت و راز و نیاز.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه وهابیون اسلام را بدنام می‌کنند، از خداوند خواست که چنانچه اینها قابل اصلاح هستند اصلاح شوند وگرنه ریشه کن شوند.

استفاده از سیاست گام به گام برای تسلیم کردن ایران

وی در ادامه تفسیر سوره احزاب اظهار داشت: سه گروه کافران بت پرست مکه، منافقان مدینه و یهود مدینه دست به دست هم دادند تا پیامبر را وادار به عقب نشینی کنند ولی خداوند به پیامبر فرمود که از این افراد نترسد و در مقابل آنها محکم بایستد و از مسیرش کمترین عدولی نداشته باشد.

وی افزود: یکی از روش‌های افراد فاسد و مفسد این است که از طریق سیاست گام به گام وارد می‌شوند تا تدریجا نفوذ کنند. این افراد از اول حرف آخرشان را نمی‌زنند بلکه حرف بینابین می‌زنند و اگر قبول شد حرف‌های اصلی خودشان را کم کم بیان می‌کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به تلاش برخی کشورهای دنیا برای استفاده از این سیاست اظهار داشت: الان دولت‌های مفسد دنیا مشغول به کار بردن این سیاست هستند و در مقابل ایران و انرژی صلح آمیز هسته‌ای این مسئله را عمل می کنند که ما را به سازش برسانند.

مخترع اصلی این سیاست شیطان است

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مخترع اصلی این سیاست گام به گام، شیطان است تصریح کرد: قرآن در 4 آیه 5 بار این مطلب را مطرح کرده است.

دو سیاست نافرجام در ترکیه و ایران

آیت‌الله مکارم شیرازی به دو سیاست دشمنان در ترکیه و ایران برای بی‌هویت کردن مسلمانان اشاره کرد و گفت: در ترکیه گفتند که این خط عربی مشکل آفرین است و خط لاتین را انتخاب کنید. هدف آنها این بود که ترکیه را از منابع اسلام که با زبان و خط عربی نوشته شده جدا کنند که دیگر جوانان نتوانند قرآن و روایات و تاریخ و منابع اسلامی را بخوانند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: این سیاست را در ترکیه به کار بردند و موثر واقع شده ولی مسلمانان ترکیه متوجه شدند و کتاب‌های عربی را به زبان لاتین ترجمه کردند.

وی ادامه داد: در ایران قلم زنان مزدور آن زمان فریاد بلند کردند که خط فارسی دست و پاگیر است و به لاتین تبدیل شود، ولی این سیاست در ایران نگرفت و ما و همه بیدار بودیم و فریاد بلند کردیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: آنها سیاست دیگری به کار بستند و گفتند تاریخ شمسی و هجری زیبنده شما نیست، شما باید تاریخ شاهنشاهی و کورش کبیر را احیا کنید. این مسئله را در مجلس تصویب کردند تا ما را به نام کورش که برای او احترام قائل هستیم از اسلام جدا کنند و تاریخ ما را جدا کنند که ماه محرم و رمضان نقشی نداشته باشد اما امام راحل(ره) در مقابل این توطئه جانانه ایستاد و ثابت کرد که هدف اینها احترام به ایران و نیاکان و کورش کبیر نیست بلکه می‌خواهند ما را از جامعه اسلامی جدا کنند.

بیدار باشید که به نام زنده‌کردن کورش ما را از اسلام جدا نکنند

وی با بیان اینکه الان هم دست‌هایی است که این نقشه را دنبال می‌کند اظهار داشت: برداران و خواهران و مسلمان بیدار باشید که به نام زنده کردن کورش ما را از اسلام جدا نکنند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: اگر مسلمانان دست به دست هم بدهند می توانند در سیاست دنیا نقش اصلی را ایفا کنند اما اینها از هم جدا شوند هر کدام کاری نمی‌توانند انجام دهند.

وی گفت: ما در عین اینکه به ایران و گذشته و علمای بزرگ احترام می‌گذاریم اما در عین حال مسلمان هستیم و متصل به اسلام هستیم. این سیاست گام به گام شیطان است که می‌خواهد جمعیت مسلمان را از هم دور کند.

این مرجع تقلید تغییر نام نوزادان را یکی از حربه‌های دشمنان دانست و گفت: با وجود تلاش‌هایی که می‌شود بیشترین نامی که در سال گذشته برای پسران انتخاب کردند نام محمد و علی بوده و بیشترین نامی که برای دختران انتخاب کردند نام فاطمه زهرا(س) بود.

وی گفت: شیطان‌های انسی و جنی این سیاست را دارند و برای دورکردن از حقایق متوسل به اینها می‌شوند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار