مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. مرداد 1391 - 11:28   |   کد مطلب: 372
ایران به یک قدرت فرامنطقه ای تبدیل شده است

رهبر معظم انقلاب در ديدار كارگزاران و مسئولان نظام تاكيد فرمودند
غرب اتوبوسي است كه زير بهمن مانده است
درپرتو وحي
آيت الله مكارم شيرازي: مراقب باشيد به نام زنده كردن كورش ما را از اسلام جدا نكنند
با به آب اندازي نفتكش افراماكس در بوشهر ايران به جمع توليدكنندگان نفتكش هاي غول پيكر جهان پيوست
نظم خيره كننده در مراسم جزءخواني امامزاده
سردار جزايري: ورود دوستان سوريه ضربات قاطعي به دشمنان و ارتجاع عرب وارد مي كند
يك پايگاه صهيونيستي گزارش داد
افزايش قيمت نفت با هشدار ايران درباره بستن تنگه هرمز
واكنش نخبگان يمني به اتهامات ضدايراني
دروغ پردازي هاي رژيم يمن مانند سياست رژيم گذشته است
كشف جام سنگي 4500 ساله در نايين
برگزاري مسابقات سراسري شطرنج بانوان كشور در اراك
نخبگان شاغل در شركت هاي دانش بنيان حقوق مي گيرند
اخبار ادبي و هنري

رهبر معظم انقلاب در ديدار كارگزاران و مسئولان نظام تاكيد فرمودند
غرب اتوبوسي است كه زير بهمن مانده است

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با كارگزاران و مسئولان نظام تاكيد فرمودند: مشكلات اقتصادي كشورهاي غربي با مشكلات اقتصادي كشور ما تفاوت اساسي دارد زيرا مشكلات ما همانند مشكلات گروه كوهنوردي است كه در حال حركت به سمت قله، دچار مشكلاتي مي شود اما حركتش همچنان ادامه دارد در حاليكه مشكلات اقتصادي غرب همانند اتوبوسي است كه در زير بهمن مانده است.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار مسئولان و كارگزاران نظام، آرمانگرايي همراه با واقع بيني را رمز حركت پيشرو ملت و نظام اسلامي در 32 سال اخير برشمردند و با تأكيد بر تواناييها و ظرفيتهاي تعيين كننده ملت ونظام اسلامي ،به تشريح ضرورتها و بايدها و نبايدهاي مقابله با چالش هاي پيچيده دشمن پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اي فهم دقيق تركيب بسيار حساس و ظريف آرمانخواهي توام با واقع بيني را ضروري دانستند و افزودند: تركيب آرمانگرايي با واقعيات، در واقع حركت مجاهدانه در چارچوب تدبير است كه لازمه آن، آگاهي عموم مردم، دست اندركاران و همدلي و همراهي در همه عرصه ها است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به چالش هاي نظام اسلامي از ابتداي پيروزي انقلاب از جمله ترورها، شورشهاي قومي، جنگ تحميلي 8 ساله، تحريم هاي پي درپي، قضاياي تير سال 78 و ماجراهاي سال 88، خاطرنشان كردند: ظرفيت و توانايي هاي عظيم ملت ايران موجب شد كه نظام اسلامي از همه اين چالش ها با موفقيت عبور كند و در هر دوره نسبت به دوره قبل توانمندتر و قوي تر شود.
حضرت آيت الله خامنه اي شرط عبور موفقيت آميز از پيچ هاي تند و گردنه هاي سخت در مسير حركت رو به جلو نظام اسلامي را حفظ تركيب آرمانگرايي با واقع بيني و نگاه صحيح به توانايي ها و ظرفيت هاي كشور و ملت دانستند.
رهبرانقلاب با رد سخنان برخي افراد كه مي گويند آرمان گرايي با واقع بيني نمي سازد خاطرنشان كردند: بسياري از آرمانهاي انقلاب جزو مطالبات مردم است و به همين علت از واقعيات مسلم و عيني جامعه محسوب مي شود.
ايشان، عزت ملي، زندگي ايمان مدار، مشاركت در مديريت كشور، پيشرفت همه جانبه، استقلال اقتصادي - سياسي و برخورداري از آبروي بين المللي را از مطالبات واقعي مردم برشمردند و افزودند: اين خواسته هاي ملت دقيقاً در جهت آرمانهاي انقلاب است و نشان مي دهد كه آرمانگرايي با واقع بيني منافاتي ندارد.
حضرت آيت الله خامنه اي آرمانگرايي بدون توجه به واقعيات و بدون بكارگيري ساز و كارهاي منطقي و معقول را خيال پردازي دانستند و افزودند: براي اينكه آرمانها در حد شعار باقي نماند بايد مسئولان و مردم آنها را بصورت منطقي و متين پيگيري كنند.
رهبر انقلاب ناديده گرفتن واقعيات جامعه را باعث اشتباه در قضاوت و خطا در انتخاب مسير برشمردند و افزودند: بايد براساس واقعيات، حركات خود را تنظيم كنيم كه در اين مسير، مراقبت از لغزشها و لغزشگاهها بسيار مهم است.
رهبر انقلاب در تشريح برخي لغزشگاهها به مسئله اي تحت عنوان «واقعيت پنداري» پرداختند.
ايشان افزودند: دشمنان انقلاب و اسلام سعي مي كنند با واقعيت سازي و واقعيت نمايي، مسئولان و مردم را دچار خطا در محاسبات كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه به تلاش دشمن براي كوچك نشان دادن توان ملت ايران و بزرگنمايي توان جبهه استكبار اشاره كردند و گفتند: اگر اسير اين واقعيت نمايي شويم و در محاسبه توان خود و يا دشمن خطا كنيم راه را اشتباه خواهيم رفت.
ايشان دلبستگي به دنيا و ضعفهاي نفساني را از ديگر لغزشگاههايي دانستند كه در هنگام محاسبه واقعيات و انتخاب مسير، ايجاد خطا مي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي، تصور دستيابي به آرمانها بدون دادن هزينه را لغزشگاهي ديگر برشمردند و افزودند تكيه بر بخشي از واقعيات و نديدن همه مسائل واقعي در كنار يكديگر، لغزشگاه ديگري است كه بايد مراقب آن بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، ملاحظه همه واقعيات كشور در كنار يكديگر را، باعث اميدواري فراوان برشمردند و افزودند: اين واقعيات نشان مي دهد كه اگر چه راه ملت ايران بسوي آرمانها، داراي چالش است اما بن بستي در اين راه وجود ندارد.
ايشان به تلاش دشمنان انقلاب براي بن بست نشان دادن راه ملت ايران اشاره كردند و افزودند: آنها به صراحت مي گويند بايد با تشديد فشارها و تحريمها، مسئولان ايران را وادار كرد كه در محاسبات خود تجديد نظر كنند اما ملاحظه واقعيات باعث مي شود كه ما نه تنها در محاسبات خود تجديد نظر نكنيم بلكه با اطمينان بيشتر به راه مورد نظر ملت ادامه دهيم.
رهبر انقلاب در تشريح تعدادي از واقعيات موجود افزودند: مقابله چند دولت مستكبر با جمهوري اسلامي و فشارهاي روزافزون وپيچيده آنها واقعيتي است كه نبايد ناديده گرفته شود.
ايشان گفتند اين چند دولت مستكبر كه داراي توانايي هاي سياسي و اقتصادي و رسانه اي هستند با دستگاه رسانه اي و تبليغاتي انصافاً قوي خود، سعي مي كنند كه خود را جامعه بين المللي جا بزنند اما اين واقعيت ندارد.
رهبر انقلاب افزودند: البته اين چند دولت زورگو، سياه لشگر هم دارند اما اگر دست حمايت امريكا از اين سياه لشكرها برداشته شود آنها صفر هستند و در محاسبات جهاني اصولاً به حساب نمي آيند.
ايشان افزودند: واقعيت ديگر اين است كه دشمني اين چند دولت مستكبر با نظام اسلامي به اصل نظام برمي گردد اما آنها تلاش مي كنند كه علت مقابله با ملت ايران را، مسئله هسته اي و دفاع از حقوق بشر جلوه دهند.
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: البته با پرونده بسيار سياه امريكا، صهيونيزم، انگليس و ديگر مستكبران در زمينه حقوق بشر، هيچكس اين دروغهاي آنها را باور نمي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: واقعيت اين است كه انقلاب اسلامي ملت ايران، اين كشور مهم را از چنگ مستكبران درآورده است و موجب انگيزه و بيداري رو به گسترش در جهان اسلام شده است و به همين علت آنها سعي مي كنند با ضربه زدن به جمهوري اسلامي، به ديگران درس عبرت بدهند تا بدنبال چنين الگويي نروند.
رهبر انقلاب اسلامي جديد نبودن چالش هاي كنوني پيش روي نظام اسلامي را يكي ديگر از واقعيات موجود دانستند و افزودند: در برهه اي، كشتي هاي ايران در خليج فارس هدف حمله قرار مي گرفت و يا پايانه هاي نفتي و مراكز صنعتي در زير چتر بمباران دشمن بود اما امروز بدخواهان نظام اسلامي جرأت نزديك شدن به ايران را ندارند.
پيشرفت مستمر نظام اسلامي در عرصه هاي گوناگون بويژه دانش هاي پيچيده و انحصاري در شرايط تحريم و تهديد ،ديگر واقعيتي بود كه حضرت آيت الله خامنه اي به آن اشاره كردند.
ايشان افزايش توانمندي و اعتماد به نفس نظام اسلامي در مقابله با تهديدها را يكي ديگر از واقعيات برشمردند و تأكيد كردند: واقعيت ديگر اين است كه جبهه مقابل نظام اسلامي به رهبري امريكا و صهيونيزم در مقايسه با گذشته به مراتب ضعيف تر شده است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: افزايش تهديدپذيري رژيم صهيونيستي بعد از حوادث و انقلابهاي منطقه، شكست هاي رژيم صهيونيستي در جنگ هاي 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه، سرنوشت امريكا در عراق، مشكلات فزاينده و تمام نشدني امريكا در افغانستان، و شكست امريكا در سياستهاي خاورميانه اي خود، نمونه هاي عيني از ضعف روز افزون جبهه مقابل است.
حضرت آيت الله خامنه اي، وجود بحران در كشورهاي غربي مخالف نظام اسلامي را از ديگر واقعيات دانستند و افزودند: خطر جدي بحران اقتصادي در اتحاديه اروپا و منطقه يورو، بي ثباتي در چندين كشور اروپايي و سقوط چند دولت اروپايي، كسري بودجه بالا در امريكا و شكل گيري جنبش نود و نه درصدي، حوادث مهمي هستند كه نبايد از آنها غافل شد.
ايشان تأكيد كردند: مشكلات اقتصادي كشورهاي غربي با مشكلات اقتصادي كشور ما تفاوت اساسي دارد زيرا مشكلات ما همانند مشكلات گروه كوهنوردي است كه در حال حركت به سمت قله، دچار مشكلاتي مي شود اما حركتش همچنان ادامه دارد در حاليكه مشكلات اقتصادي غرب همانند اتوبوسي است كه در زير بهمن مانده است.
حضرت آيت الله خامنه اي تحولات شمال افريقا و منطقه را از ديگر واقعيات برشمردند و خاطرنشان كردند: توانايي هاي افزايش يافته نظام اسلامي از جمله واقعيات بسيار مهم است.
ايشان با اشاره به منابع بسيار غني نفت، گاز و معدني كشور افزودند: نيروي انساني و جمعيت 75 ميليوني بويژه جمعيت جوان، پرنشاط و تحصيل كرده يكي از واقعيات و نقاط قوت اساسي كشور است كه از عوامل مهم پيشرفت نيز به شمار مي رود.
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه به موضوع سياست كنترل جمعيت اشاره كردند و ضمن تأكيد بر لزوم بازنگري در اين سياست خاطرنشان كردند: در اوائل دهه هفتاد اجراي اين سياست بنابر مصالحي، صحيح بود اما ادامه آن در سالهاي بعد خطا بود.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: بررسي هاي علمي و كارشناسي نشان مي دهد كه اگر سياست كنترل جمعيت ادامه پيدا كند، به تدريج دچار پيري و در نهايت كاهش جمعيت خواهيم شد، بنابراين مسئولان بايد با جديت در سياست كنترل جمعيت تجديد نظر كنند و صاحبان رسانه و تريبون از جمله روحانيون در جهت فرهنگ سازي اين موضوع اقدام كنند.
گستاخ تر شدن دشمن در صورت انعطاف و عقب نشيني ايران با هر توجيه و بهانه اي ،از ديگر واقعياتي بود كه رهبر انقلاب اسلامي به آن اشاره و نمونه هايي براي آن ذكر كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در آن دوره اي كه ادبيات مسئولان ما آميخته به تملق گويي از غرب و امريكا شد، فردي كه مجسمه شرارت بود، به خود اجازه داد كه جمهوري اسلامي ايران را محور شرارت معرفي كند.
ايشان همچنين با اشاره به دوره اي كه برخي عقب نشيني ها در موضوع هسته اي انجام شد خاطر نشان كردند در آن دوره بواسطه همراهي با غربي ها و عقب نشيني هايي كه انجام گرفت، آنها آنقدر جلو آمدند كه من مجبور شدم شخصاً وارد ميدان شوم.
رهبر انقلاب افزودند: غربي ها در آن دوره آنقدر گستاخ شدند كه حتي هنگامي كه مسئولان ما به سه سانتريفيوژ قانع شده بودند، آنها مخالفت كردند اما امروز 11 هزار سانتريفيوژ در كشور فعال است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند اگر آن عقب نشيني ها ادامه پيدا مي كرد قطعا امروز از پيشرفتهاي هسته اي و نشاط و ابتكار علمي در كشور خبري نبود.
ايشان كند و ناكارآمد شدن حربه تحريم در صورت مقاومت مدبرانه در مقابل آن را يكي ديگر از واقعيات دانستند و افزودند: فشارهاي اقتصادي كنوني بر ضد نظام اسلامي، همچون گذرگاه و برهه اي است كه كشور از آن عبور خواهد كرد زيرا ادامه طولاني مدت آن به نفع كشورهاي غربي نيست.
رهبر انقلاب اسلامي، آمريكا و رژيم صهيونيستي را تنها نفع برندگان از فشار بر جمهوري اسلامي خواندند و تأكيد كردند: بقيه كشورهايي كه وارد ماجرا شده اند، با زور فشار و يا رودربايستي بوده است و اين شرايط ادامه پيدا نخواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي استثنا شدن 20 كشور از تحريم نفتي ايران و تلاش برخي كشورهاي غربي براي دور زدن تحريم ها را از نشانه هاي امكان پذير نبودن ادامه شرايط كنوني برشمردند و خاطر نشان كردند: همه اين واقعيات نشان ميدهد كه بايد با توكل بر خدا، افزايش خطرپذيري، استفاده از تدبير و درايت، راه مقاومت را ادامه داد.
ايشان استفاده هوشمندانه و مدبرانه از ظرفيت ها و توانايي ها در مقابل چالش ها را معناي واقعي شرايط بدر و خيبر دانستند و افزودند: بايد به مسائل كشور با اين ديد و با تركيبي از آرمانها و واقعيت هاي تشويق كننده نگريسته شود.
رهبر انقلاب اسلامي اقتصاد را موضوع بسيار مهم براي كشور و حركت رو به جلوي آن دانستند و تأكيد كردند: هدف دشمن از فشارهاي اقتصادي در شرايط كنوني، لطمه زدن به «رشد و رفاه ملي» و ايجاد مشكل براي مردم بمنظور دلسرد و جدا كردن آنان از نظام اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: از چند سال قبل مشخص بود كه طراحي دشمن بر اقتصاد كشور متمركز شده است و بر همين اساس شعارهاي سال هاي اخير همچون اصلاح الگوي مصرف، همت مضاعف - كار مضاعف، جهاد اقتصادي و توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني به عنوان حلقه هايي براي ايجاد يك منظومه اقتصادي مطرح شد تا حركت عمومي كشور در عرصه اقتصادي ساماندهي شود.
ايشان راه مقابله با فشارهاي اقتصادي را اجراي اقتصاد مقاومتي دانستند و در تبيين الزامات اقتصاد مقاومتي افزودند: مردمي كردن اقتصاد با اجراي سياستهاي كلي اصل 44 و توانمندسازي بخش خصوصي، كاهش وابستگي به نفت، مديريت مصرف، استفاده حداكثري از زمان، منابع و امكانات، و حركت براساس برنامه و پرهيز از تغيير ناگهاني قوانين و سياستها از اركان اقتصاد مقاومتي بشمار مي روند.
رهبر انقلاب اسلامي درخصوص مديريت مصرف تأكيد كردند: امروز تعادل در مصرف يك حركت جهادي است و همه دستگاههاي دولتي و غيردولتي و همچنين آحاد مردم بايد موضوع پرهيز از اسراف و استفاده از توليدات داخلي را جدي بگيرند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار كه در چهارمين روز از ماه مبارك رمضان برگزار شد مغتنم شمردن روزها و شبهاي اين ماه پربركت را به مسئولان و مردم توصيه كردند.
رهبر انقلاب در پايان سخنانشان، مسئله وحدت و همبستگي را بسيار مهم خواندند و خطاب به مسئولان گفتند: ملت خوشبختانه متحد است و شما بايد با پرهيز از اختلافات بي فايده و رسانه اي كردن اين اختلاف از اتحاد ملت صيانت كنيد.
ايشان تأكيد كردند: متهم كردن متقابل سه قوه بسيار مضر است و مسئولان هم بدانند كه اين كارها در بين مردم براي آنان هيچگونه آبرو و وجهه اي ايجاد نمي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: واقعيت اين است كه مشكلات وجود دارد اما نبايد آنها را گردن اين و آن انداخت بلكه بايد با وحدت و تدبير آنها را حل كرد و اين كار، حتماً شدني و امكان پذير است.
در ابتداي اين ديدار، رئيس جمهور بر تعهد دولت به ارزش ها، اصول و حقوق اساسي ملت نظير توحيد، عدالت، آزادي، كرامت مردم، پاك دستي، خدمتگزاري و پيشرفت كشور تأكيد و گزارشي از عملكرد هفت ساله دولت را در عرصه هاي مختلف بيان كرد.
آقاي احمدي نژاد با اشاره به قرار گرفتن ماهواره ايراني در مدار و پيوستن كشورمان به باشگاه فضايي، توليد و تأمين سوخت رآكتورهاي داخلي، فعاليت 11 هزار دستگاه سانتريفيوژ در مجتمع هاي غني سازي و ساخت 20 راديو دارو، از سرعت چند برابري رشد علمي كشورمان در مقايسه با رشد علمي جهان خبر داد و افزود: تقويت روحيه اميد و خودباوري به ويژه در ميان جوانان در صدر جهت گيري هاي دولت است.
رئيس جمهور با بيان برخي آمارها و ارقام در طول هفت سال اخير و مقايسه با گذشته، به هشت برابر شدن توليدات علمي بخش پزشكي، افزايش چهار برابري سهم كشور در توليدات علمي منطقه و رشد بيش از چهار برابري مقالات علمي نمايه شده در مجلات معتبر بين المللي در حوزه وزارت علوم اشاره كرد و افزود: سهم ايران در توليد علم جهان از يك دهم درصد در سال 57 به سه دهم درصد در سال 84 و 1.2 درصد در سال 90 رسيده است كه 12 برابر افزايش را در طول هفت سال گذشته نشان مي دهد.
آقاي احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود به پيشرفت هاي كشور در حوزه صنعت اشاره كرد و با يادآوري افزايش ظرفيت توليد در بخش هاي مختلف گفت: ايران در بخش توليد خودرو در رتبه سيزدهم، در توليد فولاد در رتبه هفدهم و در توليد مس در رتبه دهم جهان قرار دارد.
رئيس جمهور با بيان اينكه سرمايه گذاري در بخش نفت و گاز از 21 هزار ميليارد تومان در سال 84 به 110 هزار ميليارد تومان در سال 90 رسيده است، افزود: با بهره برداري از تمام فازهاي پارس جنوبي، مشكل برداشت از مخازن مشترك نيز رفع مي شود.
رئيس جمهور افزود: علاوه بر سرمايه گذاري 335 هزار ميليارد توماني در حوزه راه و شهرسازي، در هفت سال اخير، شش ميليون و 719 هزار واحد مسكوني ساخته شده است.
وي از افزايش توليدات كشاورزي به 110 ميليون تن در سال 90 خبر داد و با بيان اينكه صادرات محصولات كشاورزي نيز از 2.27 ميليون تن در سال 84 به 5.51 ميليون تن در سال گذشته رسيد، به پيشرفت ها در بخش آبياري تحت فشار، ظرفيت صنايع تبديلي كشاورزي و تحقيقات اشاره كرد.
آقاي احمدي نژاد همچنين با تأكيد بر افزايش توجه دولت به بخش فرهنگ، به افزايش 9.3 برابري بودجه عمومي فرهنگ و 27.6 برابري بودجه حوزه دين اشاره و خاطرنشان كرد: 27 اثر تاريخي تا پايان سال 90 به ثبت جهاني رسيد و رتبه ايران از 32 به 14 ارتقا يافت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، كاهش ضريب جيني از چهارصد و بيست و سه هزارم در سال 84 به سي و هشت صدم در سال 90 و متوسط رشد اقتصادي شش درصد در هر سال را مورد اشاره قرار داد و در مورد واگذاري شركت هاي دولتي بر اساس اصل 44 قانون اساسي نيز گفت: تا سال 84 سه هزار ميليارد تومان واگذاري انجام شده بود كه اين ميزان تا پايان سال 90 به 115 هزار ميليارد تومان رسيد.
رئيس جمهور همچنين از صرفه جويي 32 ميليارد دلاري مصرف انرژي بر اثر اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها خبر داد و طرح هاي دولت را در زمينه اصلاح درآمدهاي مالياتي، اجراي طرح ماليات بر ارزش افزوده، سرمايه گذاري خارجي، اصلاح نظام توزيع، كاهش وابستگي بودجه به نفت برشمرد.
وي به طرح ويژه دولت براي تكميل 905 طرح بزرگ كشور تا پايان فعاليت دولت دهم اشاره و خاطرنشان كرد كه طرح هاي نيروگاهي، شبكه ريلي، 9 پالايشگاه و ساخت ورزشگاه ها، جزو اين طرح هاست كه تكميل آن ها نيازمند 168 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري است.
آقاي احمدي نژاد هدف از بيان اين پيشرفت ها و مقايسه آن ها با ادوار گذشته را ناديده گرفتن خدمات پيشين و يا ادعاي نبود ضعف و اشكال ندانست و افزود: تشريح پيشرفت ها با انگيزه تأكيد مجدد بر توانايي هاي ملت و يادآوري اين نكته است كه مي توان با حفظ اصول و آرمان ها، تكيه بر قدرت مردم و توكل به خداوند، با سرعت مضاعف حركت كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به طراحي دشمن در تجميع توان و تجربه خود به منظور وارد كردن فشارهاي سنگين براي مختل كردن بازار نفت و مبادلات خارجي ايران و ايجاد جنگ رواني گسترده در اين بخش ها اشاره و از تشكيل جلساتي در سه سطح نمايندگان بين قوا، ستاد دستگاه هاي عملياتي و ستاد تدابير ويژه اقتصادي براي خنثي كردن توطئه ها خبر داد.
رئيس جمهور همچنين با يادآوري برنامه استكبار براي منحرف كردن مسير حركت انقلاب هاي مردمي گفت: جبهه استكبار در مسير بن بست حركت مي كند و ملت ها با جوشش و حركت، اين مسير را تغيير خواهند داد.

درپرتو وحي

برخورد سليمان با مورچه!
قرآن مجيد :
لشكريان سليمان، از جن و انس و پرندگان، نزد او جمع شدند (و) آنقدر زياد بودند كه بايد توقف مي كردند تا همه به هم ملحق شوند (آنها حركت كردند) تا به سرزمين مورچه ها رسيدند؛
مورچه اي (به ساير مورچه ها) گفت:
به لانه هايتان برويد! تا سليمان و لشكرش شما را پايمال نكنند در حاليكه نمي فهمند!
(سليمان) از سخن او تبسمي كرد و خنديد و گفت: پروردگارا! شكر نعمتهايي را كه بر من و پدر و مادرم عطا فرموده اي به من الهام كن...
سوره نمل- آيات 17 تا 9

آيت الله مكارم شيرازي: مراقب باشيد به نام زنده كردن كورش ما را از اسلام جدا نكنند

آيت الله مكارم شيرازي با بيان اين كه به ايران و گذشته و علماي بزرگ احترام مي گذاريم تاكيد كرد: بايد مراقب باشيد كه به نام زنده كردن كورش ما را از اسلام جدا نكنند.
اين مرجع تقليد بعدازظهر ديروز در ادامه تفسير سوره احزاب كه در شبستان بزرگ امام خميني حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: اگر مسلمانان دست به دست هم بدهند در سياست دنيا نقش اصلي را ايفا مي كنند اما اينها از هم جدا شوند هر كدام كاري نمي توانند انجام دهند.
وي گفت: ما در عين اين كه به ايران و گذشته و علماي بزرگ احترام مي گذاريم اما در عين حال مسلمان هستيم و متصل به اسلام هستيم، اين سياست گام به گام شيطان است كه مي خواهد جمعيت مسلمانان را از هم دور كند.
آيت الله مكارم شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود با محكوم كردن انفجارهاي تروريستي اخير عراق گفت: اينها چه كساني هستند كه در ماه ضيافت الله افراد روزه دار مسلمان را اين چنين به خاك و خون مي كشند، اينها وهابي هاي متعصب هستند كه بويي از اسلام نبرده اند.
آيت الله مكارم شيرازي تاكيد كرد: ما آنهايي كه ساكت و خاموش هستند و مراكز جهاني كه اينها را مي شنوند و ساكت هستند محكوم مي كنيم.
وي ادامه داد: دلمان بيش از آن كه براي اين عزيزان مي سوزد براي اسلام مي سوزد كه دشمنان تبليغات مي كنند كه اسلام اين است كه همديگر را مي كشند آنها نمي دانند اينها اقليت منحرف گمراهي به نام وهابيون هستند، مي گويند اسلام يعني برادركشي آن هم در ماه عبادت و راز و نياز.

با به آب اندازي نفتكش افراماكس در بوشهر ايران به جمع توليدكنندگان نفتكش هاي غول پيكر جهان پيوست

با به آب اندازي نخستين كشتي افراماكس سفارش كشور ونزوئلا در جزيره صنعتي صدراي بوشهر، ايران به جمع كشورهاي توليدكننده نفتكش هاي غول پيكر پيوست.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، صبح ديروز در آييني با حضور امام جمعه، استاندار، مسئولان استان بوشهر، مديرعامل صدرا در جزيره صنعتي صدراي بوشهر، نخستين نفتكش سفارش ونزوئلا به آب انداخته شد در اين مراسم مديرعامل كارخانه كشتي سازي صدرا گفت: نخستين نفتكش افراماكس كه به سفارش كشور ونزوئلا در جزيره صنعتي صدرا به دست متخصصان ايراني ساخته شده به طول 250 متر، عرض 44 متر و ارتقاع 21 متر و آبخور 8/14 متر به آب انداخته شد.
سلمان ضربي افزود: ظرفيت نخستين كشتي افراماكس 13 هزار تن با سرعت 6 گره دريايي است كه در ساخت آن 328 كيلومتر جوشكاري، 56 كيلومتر لوله كشي، 106 متر كابل كشي انجام شده و وزن ماشين آلات آن نيز 3 هزار و 600 تن است.
وي بيان كرد: ظرفيت بار كشتي افراماكس ساخت ايران 750 هزار بشكه نفت خام است كه از نظر كيفي نيز بالاترين امكانات را دارد. نماينده كارفرما از وزارت نفت ونزوئلا نيز در اين مراسم گفت: امروز روزي فراموش نشدني براي ما و كشور ونزوئلاست كه توانستيم به اين موفقيت بزرگ برسيم.
استاندار هرمزگان هم گفت: پيام به آب اندازي نفتكش افراماكس، تغيير نگاه ها به ايران در ساخت محصولات داخلي است و نشان داديم كه مي توانيم. امام جمعه بوشهر نيز با بيان اينكه صنعت كشتي سازي يك صنعت فني و سنگين در عرصه دريانوردي است گفت: در آينده نزديك جزيره صدرا در صدر شركت هاي سازنده كشتي هاي نفتكش غول پيكر قرار مي گيرد.

نظم خيره كننده در مراسم جزءخواني امامزاده

آيين جزءخواني قرآن كريم در آستان مقدس حضرت هلال بن علي«ع» در آران و بيدگل امسال هم مانند سال هاي پيش هر روز در صحن باصفاي اين امامزاده برگزار مي شود. مراسمي كه شكوه و نظم خاص آن زبانزد است ضمن اين كه علاوه بر خادمان اين امامزاده، خود مردم و قاريان اعم از زن و مرد نيز در فراهم كردن مقدمات از جمله پهن كردن فرش ها و توزيع رحل هاي قرآن و... همكاري مشتاقانه اي دارند.

سردار جزايري: ورود دوستان سوريه ضربات قاطعي به دشمنان و ارتجاع عرب وارد مي كند

معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، گفت: هنوز هيچ يك از دوستان سوريه و جبهه بزرگ مقاومت وارد عرصه نشده اند و چنانچه اين اتفاق روي دهد، ضربات قاطعي به جبهه دشمن و به خصوص عرب هاي منفور وارد خواهد شد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار سيدمسعود جزايري پيرامون شكست مجدد استكبار جهاني در جبهه سوريه، اظهار داشت: جبهه بزرگي از عوامل شيطان بزرگ و كشورهاي زبون تحت قيموميت آمريكا و صهيونيزم جهاني جنگي همه جانبه را عليه دولت و ملت سوريه به راه انداختند، ليكن با حضور قدرتمند مردم و دولت و نيروهاي مسلح اين كشور توطئه آمريكايي، اروپايي، عرب هاي مرتجع و ساير هم پيمانان اين جبهه شيطاني با شكستي بزرگ و تاريخي روبرو شد؛ به گونه اي كه در حال حاضر دشمن جز اقدامات تروريستي و بمب گذاري و پروپاگانداي رسانه اي، كاري از دستش برنمي آيد.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور گفت: دشمن قادر به جابه جايي نظام در سوريه نيست و مردم اين كشور و دوستان اجازه چنين كاري را نمي دهند.
جزايري در ادامه افزود: هنوز هيچ يك از دوستان سوريه و جبهه بزرگ مقاومت وارد عرصه نشده اند و چنانچه اين اتفاق روي دهد ضربات قاطعي به جبهه دشمن و به خصوص عرب هاي منفور وارد خواهد شد.
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح اظهار داشت: آمريكا اگر توانمندي لازم را داشت مانع سقوط نزديك ترين هم پيمانش يعني رژيم مبارك مي شد لذا جاي تعجب است چگونه ارتجاع منطقه همه موجوديت خود را در پاي آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي به قربانگاه برده است.
معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح خطاب به مردم سوريه اظهار داشت: امروزه بيش از گذشته مراقب ترفندهاي عمليات رواني و دروغ هاي بزرگ رسانه اي جبهه استكبار باشند چرا كه دشمن شكست خورده بخش عمده اي از توانش را صرف جنگ رواني عليه مردم و دولتمردان سوريه كرده و تلاش دارد از اين طريق شكست در جنگ سخت را جبران كند.
وي افزود: البته هدف جنگ نرم آمريكا صرفا مردم و دولت سوريه نيست و ساير كشورهاي دوست را نيز تحت پوشش دارد. دستگاه ديپلماسي و رسانه اي آمريكا با كمك ساير هم پيمانانش كوشش دارد از يك طرف شكست و ناكامي خود را پيروزي و از طرف ديگر دولت سوريه را محكوم به نابودي جلوه دهد و بدين وسيله مانع حمايت هاي مردمي و سايرين نسبت به سوريه بشود.
اين مقام ارشد نظامي تصريح كرد: به زودي خاك سوريه از لوث دشمن پاكسازي مي شود و آنگاه نوبت مقاومت است تا به حساب كشي از هر يك از دشمنان سوريه بپردازد.
جزايري گفت: اين كه در خبرها آمده است مردم سوريه از دشمنان خود انتقام خواهند گرفت يك حقيقت است و مردم سوريه به شدت از دولت هاي شرور آمريكا، تركيه، قطر، عربستان و ساير هم پيمانان تروريست ها عصباني و خشمگين هستند.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور همچنين خطاب به مردم آمريكا و اروپا اظهار داشت: جاي تعجب است كه مردم اين كشورها كه در چنگال مشكلات مالي به سر مي برند، چگونه اين همه ظلم نسبت به ديگران را تحمل مي كنند و عليه دولت هاي تروريست و جنگ طلب خود اقدام مناسبي انجام نمي دهند.
وي همچنين با اشاره به ناكامي سناريو دنياي استكبار به رهبري آمريكا در سوريه اظهار داشت: شكست سوم استكبار جهاني در سوريه پس از جنگ 33 روزه و 22روزه، در تاريخ ماندگار شد.

يك پايگاه صهيونيستي گزارش داد
افزايش قيمت نفت با هشدار ايران درباره بستن تنگه هرمز

يك پايگاه صهيونيستي با اشاره به توجه جهانيان به آبراه استراتژيك تنگه هرمز تاكيد كرد: هشدار ايران در مورد بستن اين آبراه براي افزايش قيمت نفت و كاستن از اثر تحريم ها عليه اين كشور كافي بوده است.
پايگاه صهيونيستي «تايمز اسرائيل» طي گزارشي نوشت همزمان با اعلام اعزام كشتي هاي جنگي و مين روب آمريكا به خليج فارس براي انجام مانور نظامي، واشنگتن تلاش مي كند كه به صورت محتاطانه اي از خط و نشان كشيدن مستقيم عليه تهران بپرهيزد. اين در حالي است كه ايران نيز وضعيت را به دقت زير نظر دارد.
براساس اين گزارش مقامات نظامي و سياسي ايران در هفته هاي اخير به نحو فزاينده اي بر شدت اظهارات خود درخصوص بستن تنگه هرمز افزوده اند: تنگه هرمز آبراهي استراتژيك است كه روزانه حدود يك پنجم نفت جهان از طريق آن به بازارهاي جهاني صادر مي شود.
در اين گزارش آمده است: از نظر ايران، تنگه هرمز يك اهرم فشار اقتصادي و استراتژيك مهم به شمار مي رود. هشدارهاي قبلي تهران در مورد احتمال مسدود كردن تنگه هرمز، براي افزايش قيمت نفت و كاستن از فشار تحريم نفتي، كافي بوده است. در صورت وقوع درگيري نظامي با ايران، اين كشور مي تواند عرضه نفت منطقه خاورميانه به بازارهاي جهاني را مختل سازد و اقتصاد متزلزل جهاني را بيش از پيش با چالش مواجه كند.
به گزارش فارس، تئودور كاراسيك، كارشناس مسائل امنيت منطقه اي در اين زمينه اظهار داشت: «مسائل بسيار كمي در جهان وجود دارد كه بيش از تنگه هرمز مي تواند توجه جهان را به خود جلب كنند.»
«تايمز اسرائيل» با اشاره به اينكه ديپلمات هاي ايران و اتحاديه اروپا قرار است روز سه شنبه مجددا پاي ميز مذاكره بنشينند و راه هاي موجود براي ادامه گفت وگوها در سطوح بالاتر را بررسي كنند نوشت: كشورهاي غربي ادعا مي كنند كه نگران انحراف برنامه هسته اي ايران به سمت ساخت سلاح هستند. اما ايران همواره تاكيد كرده كه از انرژي هسته اي تنها براي مقاصد صلح آميز استفاده خواهد كرد.
اين گزارش به سخنان مقامات نظامي ايران پرداخت و گزارش داد: سپاه پاسداران قدرتمند ايران ضمن انتقاد از مانورهاي نظامي آمريكا در منطقه، خواهان خروج نيروي دريايي آمريكا از خليج فارس شده است.
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران ايران روز دوشنبه گفت ايران اشراف نظامي كاملي بر كل تنگه هرمز دارد. وي افزود، با اين حال، ايران برنامه اي براي ايجاد اختلال در عبور و مرور تانكرها ندارد.
وي اضافه كرد: «دشمنان مرتب مي گويند ايران به دنبال بستن تنگه هرمز است. اما ما مي گوييم كه بستن تنگه هرمز در حالي كه ايران از آن استفاده مي كند، كار عاقلانه اي نيست.»
تنگه هرمز در باريك ترين نقطه حدود 21 مايل (33 كيلومتر) عرض دارد، اما عرض منطقه قابل كشتيراني اين آبراه استراتژيك تنها 2 مايل است.
رئيس ستاد مشترك نيروهاي مسلح ايران، هفته گذشته گفته بود كه ايران «از نقطه نظر نظامي» توانايي بستن تنگه هرمز را دارد، اما تصميم نهايي در اين خصوص برعهده رهبر عالي ايران، آيت الله علي خامنه اي است.
در همين حال، 150 تن از نمايندگان مجلس ايران، يعني نيمي از اعضاي پارلمان، طرحي پيشنهادي را براي بستن تنگه هرمز در پاسخ به تحريم ها به امضا رسانده اند.
همچنين يكي از نمايندگان، پيشنهاد اخذ تعرفه به ميزان 3 درصد ارزش هر بشكه نفت از تانكرهاي عبوري از تنگه هرمز و واريز وجه آن به خزانه حكومت ايران را مطرح كرده است.

واكنش نخبگان يمني به اتهامات ضدايراني
دروغ پردازي هاي رژيم يمن مانند سياست رژيم گذشته است

نخبگان يمن در واكنش به اتهام رئيس جمهور اين كشور مبني بر دخالت ايران در امور يمن و كشف شبكه جاسوسي ايراني تأكيد كردند كه اين سياستها ابزارهايي هست كه رژيم صالح از آن استفاده مي كرد.
به گزارش فارس واكنش ها در ميان نويسندگان و فرهيختگان يمني در قبال اتهام اخير «عبد ربه هادي منصور»، رئيس جمهوري يمن درباره دخالت ايران در امور داخلي اين كشور و جاسوسي تهران در يمن و كشف و بازداشت يك شبكه جاسوسي بالا گرفته است.
برخي معتقدند اين اتهامات با هدف راضي كردن عربستان سعودي و آمريكا صورت مي گيرد، اين در حالي است كه شماري ديگر از اين نخبگان اين اتهامات را سياستي مي دانند كه رژيم سابق از آن براي بازي با برگه ها و كسب حمايت هاي خارجي استفاده مي كرد.
«ضيف الله الشامي»، رئيس دايره اطلاع رساني شوراي سياسي انصارالله «حوثي ها» در صفحه شبكه اجتماعي خود نوشته است: پيام خود را متوجه رئيس جمهوري يمن و به تمام كساني مي كنم كه سخنان اخير وي را باور دارند، به آنها مي گويم كه از اين سخنان ياوه و بيهوده چه چيز را دنبال مي كنند و هدفتان از ياوه سرايي ها چيست؟ چرا اهداف خود را آشكارا براي مردم بازگو نمي كنيد تا آنها نيز از آن آگاهي داشته باشند؟ چرا ماهيت واقعي اين شبكه ها و وابستگي هاي آنها را برملا نمي كنيد؟ چرا نمي گوييد چه كساني آنها را اداره مي كنند و براي چه كساني در يمن فعاليت مي كنند؟ بدانيد كه دروغ پردازي هاي شما بي فايده است، چرا كه هم اكنون مردم آگاه و بيدارند و اميدواريم از شبكه هاي جاسوسي آمريكايي و سعودي نيز هر جا كه آنها را كشف كرديد، سخن بگوييد.
اما «صلاح السقلدي»، نويسنده يمني مقاله اي با عنوان «به اين دليل شبكه جاسوسي ايران برملا شد» تأكيد كرد كه دروغ پردازي ها و گمراه سازي هاي حكومت يمن تفاوت چنداني با سياست رژيم گذشته ندارد.
وي در ادامه توضيح مي دهد كه ايجاد و خلق دشمن خيالي و موهوم و اعلام كشف شبكه هاي جاسوسي دروغين آن هم به اين شيوه تأكيد مي كند كه نظام يمن همان سياست رژيم سابق را دنبال مي كند و اين از جمله ويژگي هاي رژيم كنوني و سابق يمن است.
السقلدي در مقاله خود مي افزايد: تمام شيوه هاي ايجاد رعب و وحشتي كه حاكمان صنعا دنبال كردند، تنها و تنها اهرم فشاري براي به زانو درآوردن «علي سالم البيض» و واداشتن وي به گفت وگو و مذاكره جهت اتحاد يمن به شكل سال 1990 و پيش از تهديد به مجازات ها و تحريم هاي شوراي امنيت است كه اظهار مي كند، مانع انتقال قدرت از صنعا و تهديد به توقيف دارايي هاي وي تا تهديد به جمع آوري يك ميليون امضا توسط جنوبي ها براي محاكمه وي است.
و سرانجام اينكه «ريدان المشرتي»، تحليلگر سياسي يمن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در صنعا تأكيد كرد كه متهم كردن ايران در اين شرايط براي يمن كه مي بايست روابط حسنه اي با ايران داشته باشد، سودمند و مفيد به نظر نمي رسد.
وي مي افزايد: صنعا در اين مرحله بايد در انديشه توسعه روابط خويش با يمن باشد نه اينكه تهران را به چنين دروغ هايي متهم كند كه تماماً به سود عربستان سعودي و آمريكاست و همه مي دانند اين دو كشور با ايران مشكل دارند.
المشرتي در ادامه اين سؤال را مطرح كرد كه چرا به دخالت هاي آمريكا و عربستان در يمن پايان داده نمي شود، در حالي كه اين دخالت ها هم اكنون چنان عيان است كه بر هيچ كس پوشيده نيست.

كشف جام سنگي 4500 ساله در نايين

نايين- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي نايين گفت: يك جام سنگي چهارهزار و 500 ساله توسط مأموران نيروي انتظامي شهرستان نايين كشف شد.
سرهنگ محمد علي يوسلياني افزود: مأموران نيروي انتظامي مستقر در ايستگاه شهيد شرافت نايين موفق به كشف يك جام از سنگ صابون متعلق به هزاره سوم پيش از ميلاد شدند.
وي گفت: اين جام كه در يك خودرو سواري جاسازي شده بود و از كرمان به طرف تهران در حركت بود كشف و در اين رابطه يك نفر دستگير و يك خودرو توقيف شد.
وي تصريح كرد: روي دو لبه اين جام نقش سر دو شير حك شده است. دو طرف اين جام نقش عقرب دارد و در دامنه آن نيز نقش گرگ به تصوير كشيده شده است.
وي افزود: ارتفاع جام بين 20 تا 24 سانتي متر و دو سر شير هر كدام 5 سانتي متر است كه دسته هاي جام محسوب مي شود. جنس جام نيز از سنگ صابوني خاكستري رنگ است.

برگزاري مسابقات سراسري شطرنج بانوان كشور در اراك

اراك- خبرنگار كيهان:
پانزدهمين دوره مسابقات سراسري شطرنج بانوان كشور كه به مدت يك هفته در اراك جريان داشت با معرفي نفرات برتر پايان يافت.
اين مسابقات با شركت 150ورزشكار از 30 استان كشور در 11 دور به روش سوئيسي در مجموعه ورزشي شهداي پنجم مرداد اراك برگزار شد.
در پايان اين جشنواره، آيلار لطفي، رعنا حكيم فرد و هما علوي با كسب هشت و نيم امتياز مشتركاً عنوان اول را كسب كردند.
نيوشا افشار، خاطره عزيزي، ساره تاجيك، تارا رحيمي، ناديا باقري، ثنا سعيدپور، گلناز جعفري، زهرا آزادوري، آناهيتا غلامي، محدثه انجام پور و صبا رستميان با هشت امتياز عنوان دوم و همچنين، نازنين مبريني، و مبينا علي نصب رتبه هاي بعدي اين مسابقات را بدست آوردند.
16 نفر برتر اين مسابقات به مرحله نهايي و انتخاب تيم ملي كه اسفند ماه سال جاري برگزار مي شود، راه يافتند.

نخبگان شاغل در شركت هاي دانش بنيان حقوق مي گيرند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون پژوهش و برنامه ريزي بنياد ملي نخبگان از آغاز پرداخت حقوق به نخبگان شاغل در شركت هاي دانش بنيان خبر داد.
آريا الستي گفت: بنياد ملي نخبگان در سال اول جذب 80 درصد و در سال دوم معادل 60 درصد حقوق مربيان و استادان دانشگاه ها را پرداخت مي كند.
وي افزود: حقوق دارندگان مدرك كارشناسي ارشد معادل مربي دانشگاه و دكتري معادل استاديار است كه بخشي از آن از سوي بنياد ملي نخبگان پرداخت مي شود. وي گفت: حقوق نخبگان استخدام شده در شركت هاي دانش بنيان در كشور از طرف بنياد ملي نخبگان پرداخت مي شود و بنياد ملي نخبگان منتظر دريافت تقاضا از سوي شركت هاي دانش بنيان است.

اخبار ادبي و هنري

پخش مجدد پرس تي وي در انگليس
شبكه پرس تي وي، از اول ماه جولاي، پخش برنامه هاي اين شبكه را در انگلستان از طريق ماهواره اسكاي از سر گرفته است.
شبكه ايراني خبري پرس تي وي، بر روي كانال 200 ماهواره اسكاي، براي چهار ساعت در روز برنامه پخش مي كند.
سازمان نظارت بر رسانه هاي انگليس (آفكام) ژانويه 2012 ميلادي و با بهانه اين كه پرس تي وي قوانين پخش اين سازمان را نقض كرده است، ضمن لغو مجوز پخش اين شبكه آن را از ماهواره اسكاي حذف كرد. فشار آفكام به پرس تي وي پس از آن شدت گرفت كه اين شبكه خبري اقدام پليس انگليس را در سركوب معترضان به سياست هاي رياضتي در لندن و ساير شهرهاي انگليس پوشش داد.
اين در حالي است كه در سال گذشته ميلادي، بارها روي امواج شبكه پرس تي وي در ماهواره نايل ست، سس آسترا و هات برد پارازيت ارسال شده و پخش برنامه هاي اين شبكه با اختلال روبرو شده است.
گفته مي شود، آفكام با خاندان سلطنتي انگليس روابط نزديكي دارد. اسناد منتشر شده از سوي پايگاه خبري ويكي ليكس نشان مي دهد برنامه هاي پرس تي وي در خصوص ازدواج سلطنتي در انگليس، موجب خشم خاندان سلطنتي شده است. بسياري از انگليسي ها، هزينه هاي اين مراسم را غيرمعقول و گزاف دانسته اند. بسياري از ناظران معتقدند مبارزه خصمانه دولت انگليس با پرس تي وي از اقدام اين شبكه خبري در پوشش گسترده و شفاف نقش لندن در كشتار ده ها هزار تن ازمردم بي گناه در افغانستان و عراق نشأت گرفته است.
پرس تي وي همچنين به صورت گسترده به حمايت انگليس از نظام هاي سلطنتي خودكامه در حاشيه خليج فارس و مشروعيت بخشي لندن به رژيم هاي ديكتاتوري در بحرين و عربستان سعودي پرداخته است.
هيات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاري ها تاكيد كرد
ممنوعيت استفاده از عنوان «خبرگزاري» در سايت ها
هيات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاري ها در جلسه دوشنبه مورخ
2/5/91 بر ممنوعيت استفاده از عنوان خبرگزاري براي پايگاه هاي اطلاع رساني اينترنتي و سايت هاي خبري تاكيد و پيگيري هاي قانوني لازم در اين خصوص را به تصويب رساند.
براساس صورتجلسه اين هيات، با استناد به ماده يك قانون مطبوعات، پايگاه هاي اطلاع رساني فاقد مجوز خبرگزاري مشمول عنوان خبرگزاري نبوده و به كارگيري اين عنوان غير واقعي توسط آنها به ويژه در نامواره يا آرم، تخلف از قانون مطبوعات به حساب مي آيد.
از اين رو در صورت عدم حذف عنوان مذكور در مدت يك ماه پس از تاريخ اين جلسه، هيات نظارت بر مطبوعات به موجب قانون نسبت به سايت هاي متخلف پيگيري لازم را به عمل آورده و تصميم قانوني اتخاذ خواهد نمود.
لذا شايسته است كليه پايگاه هاي اطلاع رساني اينترنتي كه تاكنون در اخبار و مطالب و يا نامواره يا نشان خود، ماهيات رسانه خويش را بدون برخورداري از مجوز اين هيئت خبرگزاري معرفي كرده اند، از اين تاريخ به مدت يك ماه نسبت به حذف عنوان مذكور اقدام نمايند.
سريال «حضرت موسي(ع)» از سال آينده فيلمبرداري مي شود
كارگردان و تهيه كننده سريال «حضرت موسي(ع)» از آغاز فيلم برداري اين فيلم از سال آينده خبر داد.
فرج الله سلحشور در گفت وگو با خبرگزاري دانشجو، در خصوص سريال «حضرت موسي(ع)» گفت: مرحله تحقيق و پژوهش فيلمنامه اين فيلم به پايان رسيده و داستان اجمالي آن نوشته شده است.
سلحشور در پاسخ به زمان آغاز فيلمبرداري سريال حضرت موسي(ع) گفت: گمان مي كنم از اواسط سال آينده فيلمبرداري سريال آغاز شود.
اين كارگردان كه نويسندگي، تهيه كنندگي و كارگرداني مجموعه عظيم تلويزيوني «حضرت موسي(ع)» را بر عهده دارد، خاطرنشان كرد: اين سريال با عظمت و با دكورهاي بسيار زيادي ساخته خواهد شد و طي فيلمبرداري آن به بسياري از شهرستان ها سفر خواهيم كرد.
تحريم كالاهاي رژيم صهيونيستي با نمايش تابلومقاله
11تابلو مقاله با موضوع تحريم كالاي اسرائيلي در بخش بيداري اسلامي بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم به نمايش گذاشته شده است.
در اين تابلو مقاله ها، كالاهاي حامي اسرائيل و لزوم تحريم آنها مطرح شده است. همچنين در بعضي از اين تابلو مقاله ها نظر مراجع تقليد درباره مصرف اين نوع كالاها و تاثير مصرف نكردن آنها به وسيله مسلمانان مطرح شده است. موسسه نورقدس طراحي و اجراي اين تابلومقاله ها را برعهده داشته است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار