به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 4. آبان 1391 - 13:21   |   کد مطلب: 3732
دراین شرایط ،کشور به وحدت و آرامش بیش از هرچیز دیگری احتیاج دارد
گفتگوی اختصاصی صدای دانشجو با نماینده سه دوره ی مجلس شوراي اسلامي

نماینده مردم دامغان در سه دوره مجلس شورای اسلامی درگفتگوباصدای دانشجو درخصوص میزان تاثیرتحریم ها وعلت آشفتگی درسطح اقتصادکشورگفت:

البته تحریم هامؤثراست ولی مسائل اکنون ربط چندانی به تحریم ندارد وبیشتربه خاطرمسائل التهابات داخلی وبدبینی هایی است که نسبت به آینده اقتصادی کشور وجوددارد.

حسن سبحانی د رخصوص بازداشت دوتن از آقازاده ها و همزمان با آن شایعه ایجاد اختلال در بازار و اقتصاد گفت:

در اقتصاد لحظات مهم نیست،جریان مهم است.عامل اصلی این است که عرضه ارز کم است وتقاضا ازعرضه بیشتر است وهمان طور که گفتم جریان های مختلف می توانند در این عرصه به التهابات دامن بزنند در حالی که در مورد ذکر شده ممکن است شایعه نیز باشد و عوامل مختلف دیگری نیز تأثیر گذار باشد.

وی درمورد نوسانات شدید قیمت ارز وافت شدید قیمت ارز بعد از آن سیر سعودی اش گفت:

بعضی وقت ها وقتی یک شوک موقت به بازار وارد می شود ،خریدار وفروشنده مکث می کنند که ببینند چه اتفاقی می افتد واُفت قیمت به خاطر توقف درخرید وفروش بود.البته دوستان برنامه های زیادی را برای خروج از بحران عملیاتی کردند ولی خب تا انضباط در بازار واقتصاد ایران نباشد این افت قیمت ها طبیعی است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نسبت به تحلیل آقای زیباكلام در خصوص این که گفته بودند آقای احمدی نژاد بااستیضاح وعزل خودش می خواهدخودش را تطهیر کند گفت:

من معتقدم وقتی کسی درآن مقیاس مصاحبه می کند بایستی عوامل وحدت بخش ملی را تقویت کند.اکنون کشورمان بیش از هروقت دیگری به وحدت وآرامش نیاز دارد ونباید با تحلیل هایی که برحسب ظن وگمان است و هیچ سندیتی ندارد بر آشفتگی بیافزاییم.

دکترحسن سبحانی در مورد اینکه چه راهکارهایی برای خروج از این وضع اقتصادی وجود دارد گفت:

راهکار اقتصادی خیلی کوتاه مدتی رانمیشناسم. باتوجه به اینکه مابااین مشکلات همیشه مواجه بوده ایم به آنهاعادت داریم.ولی خب اصلاح جهت گیری ها،اصلاح برنامه ها ی ناسازگار باهم،اصلاح بودجه سال91وکاهش هزینه ها می توانند راهکارهای مناسبی باشند.

وی ضمن تاکید برفرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت:

چون کشوربه خاطرمواضع ایدئولوژیک وانقلابی آن با دشمنی های مواجه بوده و ازاین به بعدهم مواجه است لذاطراحی اقتصادکشوربایدبه گونه ای باشدکه درمقابل حجمه هاي بی مهرانه ی خارجی ها بتواند امور خود را اداره کند.

نمایند سابق مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور سه دوره ای خود در مجلس و لمس سیاست های اقتصادی سه دولت متفاوت دولت کارگزاران،اصلاحات واصولگرا واین که کدامیک عقلانی تر وراهبردی تر بودند گفت:

دربودجه ،دولت اصلاحات وسازندگی بااحتیاط بیشترعمل کردند.دولت سازندگی به علت فراغت از جنگ وخرابی های زیاد ناگزیر بود تا بیشتر از دخل، خرج کند و آسیب ها را جبران کند.دولت آقای احمدی نژادهم چون میل به عمران زیاد وتوسعه ی زیر ساخت ها با عدالت در همه جای کشورداشت،ناگزیرخیلی خرج کرد ولی به نظربنده دولت اصلاحات از این دودولت اندکی منضبط ترعمل کرد البته به علت اینکه شعار دولت اصلاحات توسعه سیاسی ونه اقتصادی بود

دیدگاه شما

آخرین اخبار