مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. مرداد 1391 - 14:36   |   کد مطلب: 390
با توجه به سوابق و جنایات هولناکی که همزمان با المپیک رخ داده است، در المپیک 2012 لندن، مظلومان (به ویژه مسلمانان) جهان باید منتظر چه جنایات هولناک دیگری باشند؟!
 المپیک 2012 مقدمه كشتاري جدید؟/ مسلمانان این بار منتظر چه جنایاتی باشند؟!

به گزارش صدای دانشجو به نقل از iranpn، پس از جنگ جهانی دوم، مقرر شد تا مسابقات المپیک در سال 1948، با شعار «صلح جهانی» مجددا از سرگرفته شود و محل مسابقات لندن اعلام شد.

قرار شد کشورهای آلمان و ژاپن به اتهام سببیت در جنگ جهانی در این مسابقات حضور نداشته باشند و با توجه به جنگ زدگی، خرابی کشوهای اروپایی، بحران و کمبودهای ناشی از جنگ و نیز فقر و گرسنگی و بی کاری حاکم بر اروپا، مقرر شد تا ورزشکاران آذوقه‌ی خود را به همراه بیاورند و مصوب گردید تا اضافی این آذوقه‌ها به بیمارستان‌های لندن هدیه شود؟!

حدود 4000 ورزشکار به نمایندگی از 59 کشور جهان در این مسابقات شرکت کردند. مردان در یک اردوگاه نظامی به نام (Uxbridge ) و زنان در یک کالج دخترانه به نام (Southlands ) اسکان داده شدند و مسابقات آغاز شد.

اذهان عمومی جهان متوجه مسابقات المپیک شد و تبلیغات و جنجال‌های خبری در رسانه‌ها نیز بر تمرکز این توجه می‌افزود و طبق معمول، بازی انگلیسی فوتبال، بیش از سایر رشته‌ها مورد علاقه، توجه، خبرسازی و تبلیغات قرار گرفت.

اما، مهمتر از مسابقات المپیک و برندگان آن، این است که همیشه هم زمان با آغاز مسابقات، تحولی بزرگ در عرصه سیاست که با جنایات هولناک و کشتار بی‌رحمانه به ویژه علیه مسلمانان بود، رخ داده است!

*- 1948: اولین تحول، همزمان با از سرگیری مسابقات المپیک در سال 1948 در لندن بود. در حالی که همه اذهان عمومی متوجه لندن و المپیک بود، اسرائیل با کشتاری مانند بوسنی و میانمار در فلسطین اشغالی و به راه انداختن حمام خون در خیابان‌ها، اعلام موجودیت کرد.

*- 1952: برای اولین بار اسرائیل به عنوان یک کشور رسمی در بازی‌های المپیک فنلاند شرکت می‌کند و ترکیه نیز به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌پیوندد و جنگ سرد علیه اتحاد جماهیر شوروری آغاز می‌گردد.

*- 1956: با دخالت مستقیم سیاسی و نظامی انگلیس، چین عقب نشینی کرد و تایوان به عنوان کشور مستقل رسمیت شناخته شد.

*- 1960: کشتار بی‌رحمانه رژیم آپارتاید با حمایت گسترده امریکا و انگلیس در آفریقای جنوبی شکل گرفت.

*- 1972: مسابقات المپیک 1972 در مونیخ جنجال دیگری به راه انداخت. در این مسابقات، چند فلسطینی که معلوم نشد چگونه از لایه‌های امنیتی شدید عبور کرده بودند، چند ورزشکار اسرائیلی را ترور کردند و 5 تن از گروگانگیرها نیز در حمله پلیس کشته شدند. سر و صدای عجیبی به راه افتاد که پلیس آلمان با توجه به امکانات و تسلیحاتی که در اختیار دارد، می‌توانست مانع از این اقدام گردد، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نگردید به جز آن که فلسطینی‌ها در افکار عمومی جهان و به ویژه غرب به عنوان «تروریست» و اسرائیل به عنوان قربانیان مظلوم عملیات تروریستی معرفی شدند تا هر گونه جنایات و نسل کشی آنها توجیه شده و مقبول اذهان عمومی قرار گیرد. این ماجرا به «سپتامبر سیاه» معروف شد.

*- 1982: همزمان با آغاز مسابقات، اسرائیل حمله ددمنشانه‌ای به لبنان را آغاز نمود و تعداد کثیری از مردم بی دفاع و از جمله زنان و کودکان لبنانی را قتل عام کرد.

*- 1986: با آغاز مسابقات، اسرائیل کشتار بی‌رحمانه‌ای علیه فلسطینی‌ها به راه انداخت.

*- 1992: المپیک نبود، اما همزمان با شروع مسابقات جام ملت‌های اروپا، قتل عام مسلمانان مظلوم بوسنی هرزگوین به اوج خود رسید.

هم چنین در جام ملت های 2000 اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد که با مقاومت شدید مواجه و مجبور به فرار شد، اما این شکست بزرگ تحت الشعاع اخبار مسابقات قرار گرفت. همزمان با جام جهانی 2006 نیز اسرائیل به عزه یورش برد و مجبور به عقب نشینی گردید و در المپیک 2008، امریکا برای تبدیل رسمی گرجستان به پایگاه نظامی خود اقدام نمود که منجر به حمله روسیه گردید.

المپیک 2012 - لندن:

معلوم نیست قرار است همزمان با آغاز مسابقات المپیک 2012 در لندن چه اتفاقی در جهان، در اروپا، در جهان اسلام و به ویژه خاورمیانه رخ دهد؟ اما تجربه گذشته و شواهد موجود خبر از طراحی برای جنایات هولناک دیگری می‌دهد.

از یک سو تمامی اخبار منتشره به جای آمادگی‌های ورزشگاه‌ها، تیم‌های شرکت کننده، مشکلات احتمالی و ...، به اقدامات امنیتی و نظامی انگلیس اختصاص دارد و حضور ده‌ها هزار نظامی، سلاح‌های جنگی مانند موشک و حتی آماده سازی هواپیمای جنگنده و پدافندهای موشکی، حال و هوای لندن و اذهان عمومی در خصوص المپیک 2012 را کاملا جنگی نموده است. (1)

از سوی دیگر نزدیک به دو هفته مانده به آغاز مسابقات، یک اتوبوس حامل گردشگران اسرائیلی منفجر می‌شود. به دنبال این حادثه دو جنجال به راه می‌افتد: اول آن که انگلیس تصمیم می‌گیرد به خاطر این حادثه نیروی نظامی در المپیک لندن را تقویت نماید و دوم آن که سر و صدای دست داشتن ایران و تصمیم اسرائیل به حمله و انتقام به راه می‌افتد.

در همین راستا، امریکا و اروپا که در سرنگونی بشار اسد در سوریه موفق نشدند و مصوبات شورای امنیت نیز با وتو مواجه گردید، همان سناریوی کهنه و دروغین برای حمله و اشغال نظامی عراق را علیه سوریه مجددا به اکران گذاشته و امریکا مدعی می‌شود که سوریه از سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی برخوردار است! تا بهانه‌ای برای توجیه حمله نظامی باشد. برای آنها سوخته بودن این بهانه و عدم پذیرش اذهان عمومی مهم نیست، در نهایت مانند عراق، پس از حمله می‌گویند: گویا به کاخ سفید اخبار غلطی رسیده بود.

از سوی دیگر، پس از سفر و ملاقات مرموز خانم کلینتون به میانمار (برمه سابق)، کشتار بی‌رحمانه و بی‌سابقه‌ی مسلمانان توسط بودایی‌ها و سکوت غریب به اتفاق دولت‌ها و مجامع بین‌المللی، به راه می‌افتد.

بهانه، تجاوز و قتل یک زن بودایی بود. اما به هزاران زن مسلمان تجاوز می‌شود، و ده‌ها هزار مسلمان قتل عام می‌شوند و جنایات هولناکی که حتی با جنایات اسرائیلی‌ها و صرب‌ها قابل قیاس نیست، صورت می‌پذیرد. مردم به صورت گروهی به رگبار بسته شده و یا به آتش کشیده می‌شوند، کودکان مسلمان را وسط خیابان‌ها به سیخ کشیده و کباب می‌کنند، جوانان را با قمه مثله کرده و گردن می‌زنند ... (2) و در مقابل فقط انگلیس به نیرو، تجهیزات و آرایش نظامی خود می‌افزاید.

در هر حال مسابقات المپیک و یا جام ملت‌های اروپا، همیشه حامل پیامی دردناک برای مظلومین و به ویژه مسلمانان جهان بوده است و المپیک 2012 نیز بیش از آن که حتی به ظاهر پیام آور صلح جهانی باشد، هشداری برای یک جنایت هولناک، یک نسل‌کشی و یک حادثه‌ی ددمنشانه و دردآور دیگر علیه مسلمانان تلقی می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار