مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. آبان 1391 - 8:11   |   کد مطلب: 3993
در رابطه با سخنان مقام معظم رهبری درباره عدم ورود زود هنگام به انتخابات
انتخاباتی شدن فضای کشور قبل از موعد مقرر، چه زیان هایی برای مردم و جامعه دارد؟
"انتخابات نزدیك نیست ولی برخی از همین حالا وارد این عرصه می شوند كه اصلا این مسئله را تأیید نمی كنم زیرا هر چیز باید در جای خود و وقت خود انجام شود." این جمله‌ی کلیدی از جانب مقام معظم رهبری نشان دهنده این این موضوع است که ورود زود هنگام به مسئله انتخابات باعث ایجاد چالش‌هایی می شود که تنها در این محیط قادر به رشد هستند.
انتخاباتی شدن فضای کشور قبل از موعد مقرر، چه زیان هایی برای مردم و جامعه دارد؟

به گزارش صدای دانشجو به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مساله‌ی انتخابات همواره یکی از کلیدی‌ترین موضوعات پیش روی انقلاب اسلامی بوده است. مساله ای که در دل خود بسیاری از مسائل را جای داده است و همیشه از آن با تعبیر"مسئله ای اساسی و مهم" یاد میشود.

این موضوع مهم در زمان معین خود، باید توسط تمامی اقشار مورد بحث گذاشته شود اما در صورت ورود زود هنگام به مقوله انتخابات، چالش هایی ایجاد می شود که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

ورود زود هنگام به انتخابات و دعواهای سیاسی

ورود به مسائل انتخاباتی قبل از موعد مقرر باعث بوجود آمدن فضای دو سویه تخریب و اهانت در قبال طرف های سیاسی می شود و در این بین رسانه‌های سیاسی برای جواب دهی به اتهامات طرف مقابل فضای تندی را ایجاد می کنند که در نهایت باعث کشیده شدن دعواهای سیاسی به داخل مردم می شود، در این رابطه مقام معظم رهبری می فرمایند:" حفظ سلامت فضای انتخابات نیز مهم است و همه مطبوعات – رسانه ها – كسانی كه از ابزارها و شیوه های رایانه ای استفاده می كنند و صاحبان تریبونهای عمومی باید مراقب باشند كه تخریب و اهانت، فضای انتخابات را ناسالم می سازد و هیچگونه منطقی ندارد وجایز نیست."

این درحالیست که نفس ورود زودهنگام به انتخابات باعث می شود مسئولین به جای رفع مشکلات مردم به سمت رفتارهای انتخاباتی سوق پیدا کنند.

ورود زودهنگام به انتخابات و ایجاد بستر مناسب برای شگل گیری فتنه

سال 88 نمود بارزی برای اثبات این ادعا است که کلید طرح‌ها و نقشه‌های فتنه گون اکثرا در بستر شرایطی زده می شود که ماه‌های متوالی به انتخابات مانده بود. اساسا حوادثی که در رابطه با فتنه 88 بوجود آمد، برخلاف تصور بعضی از افراد که می گویند بعد از مناظره بوجود آمد، مجموع نقشه‌های مهندسی شده‌ای بود که در مدت زمان طولانی طرح‌ریزی و پیاده شد.

حدود 9 ماه قبل از انتخابات سال 88، آقای هاشمی با ابراز نگرنی درباره‌ی این موضوع، این مسئله را کلید زد. البته قبل از اقای هاشمی، افراد رادیکالی مثل تاج‌زاده این موضوع را می گفتند اما به طور رسمی آقای هاشمی رفسنجانی این موضوع را گفت.

ورود زود هنگام به انتخابات و توزیع ناعادلانه‌ی منابع تبلیغاتی

یکی دیگر از اثرات منفی دیگر ورود زودهنگام به انتخابات، عدم عدالت در صحنه انتخابات است، برخی از مدیران و مسئولینی که امروز شاید در مظان کاندیداتوری باشند، ممکن است از امکانات و ابزار سازمانی استفاده کنند و از طرفی افرادی دیگر هم باشد که می‌خواهند کاندیدا شوند و هیچ دسترسی به امکانات و رسانه‌ها نداشته باشند که این فضای نابرابرانه‌ای را ایجاد می‌کند.

اگر ورود به موقع به انتخابات صورت گیرد، با توجه به فضایی که نظام، دولت و صدا و سیما ایجاد می‌کند همه می‌توانند با یک نسبت نزدیک به هم از امکانات بهره‌مند شوند، البته گروه‌های سیاسی و احزاب و جریانات باید در جلسات درونی خود از حالا به فکر تعیین افراد باشند، اما آنچه که مد نظر مقام معظم رهبری بود، این است که فضای عمومی کشور را از فضای کار و تلاش و خدمت به سمت انتخابات نکشانیم و دیگر اینکه کاندیداها ورود زودهنگام به انتخابات نداشته باشند. حجت الاسلام ذوالنور در مصاحبه با سایت جوان آنلاین

ورود زود هنگام به انتخابات و منحرف شدن فکر مسئولین از خدمت رسانی به مردم

وقتی فضای کشور انتخاباتی شود، طبیعتا شرایط خاص خود را می طلبد. مصاحبه های تبلیغاتی، مناظره های انتخاباتی، وعده و وعیدها و .... همه جزو لاینفک دوران انتخابات است. اما در صورتیکه که هنوز بیش از 6 ماه  یا به عبارتی یک هشتم دوران خدمت رسانی دولت دهم باقی مانده است، این نگرش انتخاباتی باعث غافل شدن دولت مردان از زسیدگی به مشکلات معیشتی مردم و پیش بردن سیاست های کلان نظام می شود، که بحمد الله تا به امروز دولت به مقوله انتخابات ورود نکرده است و امیدواریم تا بازه‌ی زمانی مقرر ورود نکند.

در انتها لازم به ذکر است وقتی تنور انتخابات زودتر از موعود، روشن شود، به جای اینکه این تنور در انتخابات داغ شود، در روزهایی که مردم به فکر پیش برد زندگی عادی هستند، داغ شود، به همین خاطر حامیان این عملکرد مجبور می شوند مصالح نظام را برای گرم نگه داشتن این تنور تا روز انتخابات خرج کنند و این مردم هستند که باید هزینه‌ی داغ نگه داشتن تنور انتخابات را بدهند، آیا این خیانت نیست؟

" مسئولان بويژه سران سه قوه بايد با وظيفه شناسی و درك شرايط حساس كنونی، از هرگونه كشاندن اختلافها به ميان مردم خودداری كنند و بدانند از امروز تا روز انتخابات، هر كسی كه بخواهد از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده كند، قطعاً به كشور خيانت كرده است." بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان 10/8/1391

دیدگاه شما

آخرین اخبار