مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. مرداد 1391 - 10:03   |   کد مطلب: 479

مسعود اطیابی تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایران قصد دارد فیلم سینمایی "لاله" را که پیش از این فقط نام اسدالله نیک‌نژاد به عنوان کارگردان بر آن بود با بودجه بخش خصوصی مقابل دوربین ببرد.

مسعود اطیابی کارگردان فیلم‌هایی چون "مصائب دوشیزه"، "شرط اول"، "خروس جنگی" و "اخلاقتو خوب کن" این روزها در نظر دارد فیلم سینمایی "لاله" را بسازد.

پیش از این قرار بود اسدالله نیک‌نژاد ساخت این پروژه را با بودجه‌ای معادل هفت میلیارد تومان و با تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بسازد که با اعتراضات و حاشیه‌های فراوانی روبرو شد. هرچند به رغم این انتقادات علیرضا سجادپور اعلام کرده بود به زودی پروانه ساخت این فیلم صادر خواهد شد.

هم‌زمان با دورخیز نیک‌نژاد اما مسعود اطیابی تصمیم دارد پروژه سینمایی "لاله" را بدون بودجه دولتی و با حضور چند سرمایه‌گذار ایرانی مقابل دوربین ببرد. وی برای فیلم زندگی نخستین قهرمان زن اتومبیلرانی ایران قرار است با چند فیلمنامه‌نویس حرفه‌ای وارد مذاکره شود.

اطیابی تصمیم دارد ساخت این فیلم را از بحرین شروع کند که مسابقات فرمول یک در آنجا برگزار می‌شود. این کارگردان و تهیه‌کننده به زودی تحقیقات خود را برای ساخت این پروژه آغاز خواهد کرد و شنیده‌ها حاکی است به زودی جلسه‌ای با مسئولان سازمان سینمایی درباره این پروژه داشته باشد.

پیشتر برخی از سینماگران منتقد به روند ساخت پروژه سینمایی "لاله" توسط اسدلله نیک‌نژاد معتقد بودند که بهتر است چنین فیلمی توسط یک کارگردان ایرانی که در این سینما و در داخل کشور فعالیت داشته است، ساخته شود نه فیلمسازی که پس از 30 سال دوری به ایران بازگشته‌است. همچنین برخی دیگر نیز به بودجه دولتی این فیلم اعتراض داشتند که طبق شنیده‌ها اطیابی بدون نیاز به این بودجه و با سرمایه بخش خصوصی می‌خواهد این فیلم را مقابل دوربین ببرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار