مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. آذر 1391 - 22:10   |   کد مطلب: 4880
روزنامه زنجيره اي اعتماد در صفحه اول شماره روز شنبه خود- 25/9/91- تصويري بزرگ از حضرت آيت الله جنتي را با قدي خميده چاپ كرد و از ميان اظهارات اخير ايشان در مصاحبه با مجله «آدينه» اين تيتر را برگزيده و با حروف درشت روي تصوير آيت الله جنتي نشاند «جنتي: بيمار نيستم، كهولت سن دارم».
ماجرای شهرام جزایری و پشت صحنه آن تيتر و آن عكس!

روزنامه زنجيره اي اعتماد در صفحه اول شماره روز شنبه خود- 25/9/91- تصويري بزرگ از حضرت آيت الله جنتي را با قدي خميده چاپ كرد و از ميان اظهارات اخير ايشان در مصاحبه با مجله «آدينه» اين تيتر را برگزيده و با حروف درشت روي تصوير آيت الله جنتي نشاند «جنتي: بيمار نيستم، كهولت سن دارم». انتخاب اين عكس و تيتر اگرچه به تنهايي از بي ادبي روزنامه اعتماد نسبت به يك عالم روحاني وارسته و بزرگوار خبر مي دهد و درخور ملامت است ولي ماجرا به همين جا ختم نمي شود بلكه انتخاب تيتر و عكس مورد اشاره، پشت صحنه ديگري نيز دارد و از كينه متراكم و خشم عميق مدعيان اصلاحات نسبت به حضرت آيت الله جنتي خبر مي دهد.به گزارش جهان، کیهان نوشت: گفتني است مدير مسئول روزنامه اعتماد نمونه هاي افشا شده اي از زد و بند با مفسدان اقتصادي و همراهي سوال برانگيز با رسانه هاي بيگانه را در كارنامه خود دارد كه دريافت يكصد و هفتاد ميليون تومان از شهرام جزايري يكي از آن نمونه هاست. بديهي است كه شهرام جزايري اين مبلغ كلان -معادل چند ميليارد تومان امروز- را بي علت و بلاعوض به مديرمسئول روزنامه اعتماد نداده بود. اما، در مقابل چه امتيازي گرفته بود؟!

از سوي ديگر، روزنامه اعتماد به عنوان يكي از روزنامه هاي زنجيره اي وابسته به مدعيان اصلاحات، مقاله ها و مطالب شبكه دولتي بي بي سي انگليس را با تغيير نام نويسنده آن به چاپ مي رساند. آيا اين همكاري نزديك با شبكه رسمي دولت انگليس اتفاقي بود؟!

روز شنبه، روزنامه اعتماد با انتخاب تيتر و عكس مورد اشاره، يكي از پرحجم ترين تبليغات رسانه هاي بيگانه و سايت هاي وابسته به گروه هاي ضد انقلاب و عوامل فتنه 88 عليه حضرت آيت الله جنتي را منعكس كرده است.

توضيح آن كه، نگاهي گذرا به خروجي رسانه هاي فارسي زبان آمريكا، انگليس، اسرائيل و نيز رسانه ها و سايت هاي وابسته به فتنه گران، طي نزديك به يك سال گذشته به وضوح نشان مي دهد بخش قابل توجهي از مطالب آنها به كينه توزي و ناسزاگويي عليه آيت الله جنتي اختصاص يافته و در تمامي اين ناسزاگويي ها و فحاشي ها روي دو محور تاكيد شده است. اول؛ ابراز نگراني شديد از انعطاف ناپذيري آيت الله جنتي در مقابل عوامل و جريانات ضد انقلاب و تاكيد بر رد صلاحيت آنان و دوم؛ كهولت سن ايشان و آرزوي كناره گيري اين عالم وارسته از جايگاه كنوني خود در شوراي نگهبان. از اين روي و با توجه به سوابق روزنامه اعتماد نمي توان تيتر و عكسي را كه اين روزنامه براي انعكاس مصاحبه اخير حضرت آيت الله جنتي برگزيده است، تصادفي! و يا برخاسته از سليقه مطبوعاتي تلقي كرد.

گفتني است چند ماه قبل حضرت آيت الله جنتي در پاسخ تلويحي به آرزوي اعلام شده فتنه گران و يكي از عوامل حلقه انحرافي كه آرزوي بركناري ايشان را كرده بودند، گفته بود؛ اگر من هم نباشم، جانشين من و ساير اعضاي شوراي نگهبان، با استناد به قانون از تاييد صلاحيت فتنه گران و منحرفان جلوگيري خواهند كرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار