مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. آذر 1391 - 10:11   |   کد مطلب: 4953
به جای پاسخ دادن برای توقیف نشریه انعکاس:
جوابیه تند رئیس دانشگاه صنعتی همدان برای فارس
جوابیه تند رئیس دانشگاه صنعتی همدان برای فارس

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرگزاری فارس، چهارشنبه هفته گذشته نشریه «انعکاس» وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان از سوی رئیس دانشگاه توقیف شد.

در رابطه با توقیف نشریه «انعکاس» رئیس دانشگاه صنعتی همدان جوابیه‌ای را برای خبرگزاری فارسارسال کرد.

متن کامل جوابیه به شرح زیر است:

آنچه بیش و پیش از هر چیز موجب انبساط خاطر راقم این سطور را فراهم می‌سازد، این است که همه آحاد میهن اسلامی، در هر صنف و با هر مشرب فکری و سیاسی، مکنونات ذهنی خود را آزادانه و به دور از هر پیرایه و انقیادی عیان می‌سازند و این نعمت گرانسنگی است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ما به ارمغان مانده است. بدیهی است در این میان، بیان خلف واقع و انصاف فرد یا افرادی به صفاتی مذموم نیز غیر متحمل نخواهد بود.

آنچه در پی می‌آید، نه در مقام توجیه، بلکه در تنویر مطالبی است که در قالب یکی دو گزارش مکتوب-البته مشحون از موارد ناصواب- در چند روز اخیر با هدف زیر سؤال بردن عملکرد مدیریت دانشگاه صنعتی و تخریب شخصیتی و تضعیف روحیه مدیران دلسوز و پرتلاشی است که به رغم دعاوی نادرست نگارنده یا نگارندگان گزارش‌های موصوفه، بی هیچ ادعایی و با خلوص نیت به توسعه جامع و فراگیر آموزش عالی در این خطه از میهن اسلامی همت گمارده و نگاه منصفانه و به دور از هر بغض و کینه‌ای موید تلاش‌های پیگیرانه و دلسوزانه آنها در زمینه رشد و بالندگی دانشگاه صنعتی همدان خواهد بود.

پر واضح است که به عنوان احدی از آحاد میهن اسلامی و عضو کوچکی از پیکره دانشگاه بر ذمه خود می‌دانم که نهایت اهتمام خود را به خدمتگزاری صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی، به ویژه در راستای تحقق اهداف آموزش عالی معطوف دارم و به سهم خود، در پیشبرد اهداف رفیع و رسالت دانشگاه تلاش‌های مضاعفی داشته باشم.

انصاف این بود که نگارنده یا نگارندگان محترم به جای اقامه موارد واهی و دعاوی خیالی، بر سیاهه عملکردهای دیرینه اینجانب در آموزش عالی، به ویژه در دوران تصدی مدیریت دانشگاه صنعتی همدان، نگاهی مجمل و منصفانه معطوف می‌داشتند تا حقیقت-آنچنانکه هست- بالصراحه مکشوف شود.

البته، آنهایی که با نیت خدمتگزاری صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی پا به عرصه مدیریت می‌گذارند، بایستی خود را لاجرم در کلیه شئون اداری و انسانی پاسخگو بدانند و اینجانب نیز قطعا از این مهم مستثنی نیستم.

آنچه در فحوای این گزارشات وجدان آدمی را رنجه می‌دارد، عدم صداقت، امتثال به شواهد کذب، تهمت‌های ناروا، کوته‌نظری و پیش‌داوری‌های خلاف واقعیت است. حتی اگر درصد قلیلی از موارد مطروحه صحت می‌داشت، عرصه بر هر مدیری که مشفقانه و خالصانه به خدمتگزاری اهتمام می‌ورزد، بسیار تنگ می‌شد و در همه ارکان این دانشگاه نوپا در غرب کشور با سربلندی به پرورش جوانان مستعد و آینده‌ساز همت گماشته است، شاهد این همه پیشرفت نبودیم.

تناقض در فحوای گزارشات، خود مبین حقیقتی آشکار است. انصاف حکم می‌کند در تقریر مطالبی پیرامون فرد یا مدیری از مجموعه دانشگاه، اطلاعات درست و منصفانه منعکس شود و به حکم بغض و کینه، حقیقت وارونه جلوه داده نشود.

انصاف حکم می‌کند در گفتار، نوشتار و در اعمال خود همواره خداوند سبحان را ناظر بدانیم و با استخفاف و تنزیل منزلت دیگران آخرت خود را زایل نکنیم. کرامت انسانی بسیار والاتر و رفیع‌تر از آن است که به خاطر زخارف دنیوی، آن را با نیات مشؤوم خود لگدمال کنیم.

به گزارش فارس، همانطور که از جوابیه رئیس دانشگاه صنعتی همدان مشهود است، وی هیچگونه توضیحی را در رابطه علت توقیف نشریه «انعکاس» مطرح نکرده است و تنها منتقدان خود را بدون دلیل کوته‌نظر خوانده است.

جوابیه دانشجویان دانشگاه صنعتی :

دیدگاه شما

آخرین اخبار