مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. آذر 1391 - 10:20   |   کد مطلب: 4955
جوابیه سردبیر نشریه "انعکاس" منتسب به نهادرهبری دانشگاه صنعتی همدان نسبت به بیانیه دکتر کیپور سرپرست دانشگاه صنعتی همدان
بزرگترین ضربه به نظام را وجود مدیرانی با باطن سکولار و ظاهری اسلامی می زنند

بسم الله الرحمن الرحیم

آنچه در جوابیه ی جناب آقای دکتر کیپور به صراحت دیده می شود، روان شدنِ سیلِ اتهامات و توهین ها نسبت به کسانی است که به روش های مدیریتی و مهم تر از آن، خط فکری حاکم بر مجموعه ی مدیریتی ایشان؛ انتقاداتی دارند. و واضح است که متاسفانه ایشان هیچ انتقادی را بر نمی تابند و همانطور که در بیانیه های مختلف، بخصوص بیانیه های منتسب به جامعه ی ارزشی دانشگاه دیده می شود، ایشان به هیچ وجه انتقاد پذیر نبوده و کوچک ترین اتقادی را با سخت ترین برخوردها جواب می دهند.

نکته ی قابل توجه دیگر، نسبت دادن خیلِ عظیمی از اتهامات و توهین های ِ صنفی و اخلاقی نسبت به کسانی است که ایشان را مورد نقد قرار داده اند و مگر نه اینکه منتقدان ایشان طیف مذهبی دانشگاه بخصوص نهاد رهبری، بسیج دانشجویی، هیئت دانشجویی و به طور کل امت حزب الله هستند؟ آیا از نظر ایشان این قشر از جامعه، "کوته نظران" جامعه اند؟! آیا واقعا اعلام موضع شما نسبت به طیف های ارزشی دانشگاه اینگونه است؟ که اگر اینگونه است وجود شما در چنین مجموعه ناهمگنی جای تعجب دارد!

که البته از نحوه برخورد جنابعالی با نشریه منتسب به نهاد رهبری که تنها جرمش مطالبه برحق اقامه نماز و عدم وجود نمازخانه ای مناسب برای دانشجویان و اساتید بود پاسخ همه سوال ها مبین می شود. و تیپ فکری جنابعالی پیرامون این اقدام و اقدامات مشابه برای همگان آشکار شد و البته جای بسی تاسف دارد!

متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات جامعه اسلامی وجود مدیرانی با باطن سکولار و ظاهری اسلامی است که با زیرکی سر مسلمانان را به نام اسلام ذبح می کنند. و بزرگترین ضربه به نظام که همان "بی اعتمادی به نظام" است را رقم می زنند.

ایشان در پاراگراف اول از جوابیه خود به وجود آزادی و اینکه هر فردی می تواند مکنونات ذهنی خود را با هر مشرب سیاسی و فکری بیان نماید، اشاره می کند و کیست که نداند ایشان اولین فردی است که در مقابل کرسی های آزاد اندیشی که مهمترین مطالبه رهبر معظم انقلاب است، ایستاده اند و حتی به بسیج دانشجویی نیز مجوز برگزاری کرسی آزاداندیشی نمی دهند؛ چه رسد به دیگر گروه های فکری دانشگاه! و قطعا دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان ایشان را عامل اصلی خفقان و اختناق موجود در دانشگاه می دانند و نه کس دیگری را. پس چرا سخنی بگوییم که خود در حال و گذشته ناقض آن بوده ایم!

ضمنا جنابعالی منتقدین خود را به "عدم صداقت، امتثال به شواهد کذب، تهمت های ناروا، کوته نظری و پیش داوری های خلاف واقع" متهم کرده اید و در جایی دیگر در خبرگزاری پانا گفته اید که نمی دانسته اید نشریه انعکاس متعلق به دفتر نهاد رهبری بوده و پس از توقیف آن نیز مسئولان نهاد رهبری شما را به حضور نپذیرفته اند و این درحالی است که قبل از توزیع نشریه از طرف دفتر نهاد رهبری دانشگاه با رئیس حراست و دفتر خود شما تماس گرفته شد و در باب توزیع نشریه نهاد رهبری دانشگاه با نام "انعکاس" هماهنگی به عمل آمد و روز یکشنبه 19 آذر نیز مدیرکل حوزه ریاست جنابعالی و رئیس حراست شما جهت ارائه توضیح به دفتر نهاد آمده اند و مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه از آنان استقبال کرد و همچنین خطاب به آنان گفتند: چرا آقای دکتر خودشان نیامده اند؟! ما منتظر ایشان هستیم.

پس چرا سخنی می گویید که کذب است! و مگر نه اینکه "ان لعنۀ الله علیه ان کان من الکاذبین" .

در پایان لازم است از لحن پیچیده و ادبی نمای بیانیه جنابعالی گله کنم چرا که پاسخ به یک سوال واضح، متنی سراسر کنایه و استعاره و آرایه های ادبی و کلمات قصار نیاز ندارد!

دیدگاه شما

آخرین اخبار