به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 3. دى 1391 - 9:00   |   کد مطلب: 5011
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه همدان:
رئیس دانشگاه صنعتی همدان با تهدید و ارعاب مانع انتقادات می‌شود
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی همدان گفت: رئیس دانشگاه صنعتی همدان با ایجاد فضای تهدید و ارعاب و پرونده‌سازی تا حد امکان مانع بروز انتقادات نسبت به خود می‌شود.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان با تهدید و ارعاب مانع انتقادات می‌شود

به گزارش صدای دانشجو حجت‌الاسلام حمیدرضا قربانی‌مبین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با انتقاد از توقیف نشریه نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی توسط رئیس این دانشگاه، روش مدیریتی این فرد و مشاورانش را سلبی دانست و اظهار داشت: این گروه به شدت برای منتقدان خود فضای ناامنی را فراهم می‌کنند که این درست نیست.

وی با بیان اینکه فرقی نمی‌کند منتقدان از چه قشری باشند، گفت: قشر انتقادگر از دانشجو گرفته تا کارمند و استاد مورد بی‌مهری آقای کی‌پور به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی قرار می‌گیرند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان ادامه داد: بارها پیش آمده که به خاطر انتقاد به سیستم مدیریتی این دانشگاه، برخوردهای شدیدی را از سوی ایشان شاهد بودیم.

قربانی‌مبین تأکید کرد: آقای کی‌پور توسط همراهانشان، با ایجاد فضای تهدید و ارعاب و پرونده‌سازی تا حد امکان مانع بروز انتقادات نسبت به خودشان می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر انتقاد از ایشان و شیوه مدیریتی‌شان به مسئولان بالاتر نیز منتقل شود با تجربه 30 ساله‌ای که در مدیریت و با روابطی که در دستگاه‌های مختلف دارند، چنان جنگ روانی به راه می‌اندازند که دیگر توجهی به سوی آن نقد جلب نمی‌شود و متأسفانه اصل نقد به حاشیه می‌رود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی همدان در تشریح چرایی توقیف نشریه دفتر نهاد رهبری و توجیهات سرپرست این دانشگاه اظهار داشت: ایشان برای این اقدام خود توجیهاتی را آورده‌اند که حتی مجموعه مدیریتی دانشگاه نیز از مستدل نبودن آن آگاه هستند.

به گفته وی توجیهاتی مانند نداشتن مجوز برای این نشریه بهانه‌ای بیش نیست چرا که طبق آیین‌نامه نشریات نهاد رهبری نیاز به اخذ مجوز ندارد و به نظر می‌رسد آقای کی‌پور نیز باید از این موضوع اطلاع داشته باشند چرا که در شماره قبلی این نشریه صحبتی از مجوز به میان نیاوردند.

قربانی‌مبین با اشاره به درج مباحث انتقادآمیز در این نشریه در خصوص نبود نمازخانه مناسب در دانشگاه، آن را عامل عصبانیت آقای کی‌پور دانست و ابراز داشت: محتوای این نشریه هیچ مشکلی نداشت فقط چون به مسئله نمازخانه و انتقاد از وضعیت کنونی آن پرداخته شده بود، باعث ناراحتی رئیس دانشگاه صنعتی و صدور دستور توقیف این نشریه شد.

به گفته وی رئیس دانشگاه صنعتی به حالت اهانت‌آمیز نشریه را از دست دانشجویان جمع آوری کرده و نسخه‌ای از آن را نیز از برد نهاد به زیر کشیده بودند که این نوع رفتارها درست نیست.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی همدان با تأکید بر اینکه نشریه نهاد رهبری عاری از هر گونه مطالب التهاب‌آور بود، ابراز داشت: نکته جالب توجه در این میان آن است که همان روز، خود دانشگاه نیز نشریه‌ فاقد مجوزی را در سطح دانشگاه توزیع کرد، پس با این اوصاف، نداشتن مجوز بهانه‌ای بیش نبوده، هرچند بنده در خصوص وضعیت نشریه نهاد و لازم نبودن اخذ مجوز به آن‌ها توضیحات لازم را دادم.

وی با تأکید بر اینکه وجود مباحث انتقادی در خصوص نمازخانه زمینه چنین اقدامی را از سوی سرپرست دانشگاه فراهم آورده است، در تشریح وضعیت نمازخانه این دانشگاه گفت: در نظر گرفتن 2 اتاق محقر و کوچک به عنوان نمازخانه، به طور قطع کفاف نیاز دانشجویان این دانشگاه نبوده و نیست.

قربانی‌مبین با اشاره به اینکه در بیشتر مواقع دانشجویان به خاطر نبود فضا در این اتاق‌ها در راهرو نماز می‌خوانند و برای ادای نماز خود مجبور به انداختن روزنامه زیر پای خود هستند، ابراز داشت: این موضوع برای دانشجویان دین‌مدار دانشگاه مشکل‌آفرین شده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌هایشان در ارتباط با احداث مکان مناسبی به عنوان نمازخانه راه به جایی نبرده است، گفت: وقتی صحبت از ایجاد نمازخانه برای دانشگاه می‌شود، حرف و حدیث نبود بودجه به میان می‌آید در حالی که رئیس دانشگاه برای ساخت کافی‌شاپ و موضوعات غیر ضروری بودجه لازم را اختصاص می‌دهد.

به گفته مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی همدان، طی پنج سالی که از زمان مدیریت آقای کی‌پور در این دانشگاه می‌گذرد هیچ اقدامی برای ساخت نمازخانه مناسب و در شأن دانشجویان نشده است چرا که دغدغه‌ای در این زمینه مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نشریه نهاد خواستار احداث نمازخانه‌ای موقتی بودیم تا در کوتاه‌مدت پاسخگوی نیازها و دغدغه‌های دانشجویان باشد، گفت: متأسفانه این خواسته به حق با رفتار نامناسب دانشگاه مواجه شد.

قربانی‌مبین در ادامه با اشاره به بهانه‌جویی دیگری از سوی رئیس دانشگاه برای توقیف این نشریه اظهار داشت: درج عکس یک گربه بالای اسامی هیئت تحریریه اشکالی بود که از سوی ایشان به نشریه وارد شد!

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بعد از کشمکش‌های بسیار آقای کی‌پور، جوابیه تندی نسبت به منتقدانش به خبرگزاری فارس ارائه داد که در آن به جای پاسخ به منتقدان، اتهامات ناروای بسیاری چون کوته‌نظری، سخنان کذب و... به آنان نسبت داده شده بود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه این روش مدیریتی نمی‌تواند فضای آرامی را برای دانشجویان ایجاد کند، تأکید کرد: انصاف بر این است که رئیس دانشگاه در مواجهه با منتقدان خود، به جای در پیش گرفتن این سبک مدیریتی، با رأفت اسلامی و به کارگیری مدیریت اسلامی، انتقادپذیر بوده و پاسخ مناسبی برای انتقادات داشته باشد.

قربانی‌مبین اظهار داشت: هر از چند گاهی التهاباتی را در سطح دانشگاه صنعتی، نسبت به اقشار مختلف آن اعم از دانشجو، استاد و کارمندان را شاهد هستیم به طوری که دانشجویان دل‌خوشی از این وضعیت ندارند.

وی افزود: این عمل سرپرست دانشگاه باعث جریحه‌دار شدن احساسات جامعه دانشگاهی شده است، چرا که انتظار نداشتند که حتی به دفتر نماینده ولی فقیه نیز توهین شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان با اشاره گذرا به طرح مباحثی در ارتباط با اینکه تهدید شده است، از ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرد و افزود: بهتر است برخی مسائل را فعلاً در سینه خود نگاه دارم و از بیان آن بپرهیزم چرا که مسئله جنبه امنیتی پیدا می‌کند.

وی در پایان از تهدید شدن مجموعه بسیج و نهاد رهبری سخن راند و با وجود اصرار خبرنگار فارس توضیح بیشتری در این خصوص نداد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار