مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. دى 1391 - 17:45   |   کد مطلب: 5202
آقای خاتمی رابطه‌اش با اصولگرایان قطع نشده؛ اینکه می‌گویند اینها بیرون دعوا می‌کنند، اما در افطاری‌ها و عروسی با هم هستند واقعاً همین است/بازنده شوم از نتیجه تمکین می‌کنم/ نظام شرط‌‌پذیر نیست و باید طبق قانون جلو رفت
اینکه می‌گویند اینها بیرون دعوا می‌کنند، اما در افطاری‌ها و عروسی با هم هستند واقعاً همین است

به گزارش صدای دانشجو محورهای گفتگوی محمدرضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات با هفته‌نامه مثلث بدین شرح است:

- چندان مایل نیستم فقط از دریچه سیاست شناخته شوم .
- به نظرم مردم را نباید مقابل نامزدهای متعدد قرار داد . ما رئیس جمهوری با رای بالای مردم می خواهیم و صادقانه می گویم دوست دارم انتخابات یک مرحله ای باشد . این مطلوب است . بنابراین برای این اتفاق ، باید فضای کشور انتخاباتی شود و مردم احساس کنند که به حضورشان بها داده می شود ،‌احساس کنند مشارکت آنها ضرورت دارد .
- برای اینکه قواعد بازی رعایت شود علی‌الاصول باید با حمایت این اردوگاه(اصلاحات) بیایم، منتها الآن نمی‌خواهم بگویم که با چه برنامه‌ای این کار را می‌کنم.
- شرکت در انتخابات هم وظیفه و هم حق است . بنابر این باید وظیفه مان را انجام دهیم . ضمن آنکه حق ما هم هست که این کار را بکنیم .
- من معتقدم نظام ما ، نظام شرط پذیری نیست و باید طبق قانون جلو برویم . بر همین اساس شرط نمی گذارم؛‌ به هر حال این ذهنیت و فضا باید اصلاح شود چون اتهام زدن ها هیچ نتیجه و فایده ای در دراز مدت ندارد . نمی خواهیم چهار سال حکومت کنیم بعد برویم کنار ، معتقدیم این حکومت باید به حکومت حضرت مهدی (عج)‌وصل شود .
- اگر وحدت ملی اتفاق بیفتد خیلی خب است ، اما به هیچ وجه آن را عملی نمی دانم.
-آقای خاتمی رابطه اش با اصولگرایان قطع نشده ، اینکه می گویند اینها بیرون دعوا می کنند ، اما در افطاری ها و عروسی با هم هستند واقعاً همین است ،‌ ما با هم رفیقیم ، چون روی اصول مشکلی نداریم ،‌ اصلاً گرفتاری کشور همین است . کسانی که در اصول با هم اختلاف ندارند در میدان عمل گاهی از روی اختلاف سلیقه ها یا خود خواهی ها و منیت ها وارد دعواهایی می شوند که جز ضرر چیزی ندارد .
دولت من شایسته سالار است . برجسته ترین ها بایددر آن حضور داشته باشند . همان طور که در مدیریت دستگاه های اجرایی تحت مسئولیتم این رویکرد را اجرا کردم .
- باید همه قوا و همه نهاد ها پشت برنامه دولت قرار گیرند و در رأس این نهادها مقام معظم رهبری هستند. بنابر این همراهی و تفاهم یک امر بدیهی و یک اصل است .

دیدگاه شما

آخرین اخبار