به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 20. دى 1391 - 11:34   |   کد مطلب: 5241
احمدی نژاد و کابینه اش، صاحب رکورد تازه ای هستند که به تعداد افراد خواهان کاندیداتوری در انتخابات آینده ریاست جمهوری و ارتباط آنها با دولت نهم و دهم مربوط می شود.
دولت احمدی نژاد، دولت کاندیدا پرور / 9 نامزد برآمده از دولت

به گزارش صدای دانشجو به نقل اززندگی ، با نگاهی به اسامی منتشر شده در رابطه با کاندیداهای آینده ریاست جمهوری با نام ها و اسامی متعددی مواجه می شویم که در این بین تعدد افراد برآمده از دو کابینه احمدی نژاد، از نکات جالب توجه است.

از اعضای کابینه دو دوره دولت احمدی نژاد، می توان به تعداد ۹ نفر اشاره کرد که احتمال کاندیداتوری آنها در انتخابت یازدهم وجود دارد و البته تاکنون حضور تعدادی از این افراد نیز، قطعی شده است.

یکی از گزینه های کاندیداتوری برآمده از دل دولت احمدی نژاد، سعید جلیلی است. وی دبیر شورای عالی امنیت ملی در کابینه اول و دوم محمود احمدی نژاد است که بعد از علی لاریجانی، به این سمت منصوب شد. از جلیلی به عنوان کاندیدای جبهه پایداری نام برده می شود. هر چند که هنوز این موضوع قطعی نشده است.

علی لاریجانی که در  دولت اول احمدی نژاد، دبیر شورای عالی امنیت ملی بود نیز باید به عنوان یکی از گزینه های احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری یاد کرد. وی در دولت احمدی نژاد سمت داشته و امروز به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی مشغول به کار است. درباره احتمال یا عدم احتمال کاندیداتوری وی مباحث متعددی مطرح است.

دیگر گزینه برخاسته از دولت احمدی نژاد، محمد سعیدی کیا، وزیر پیشین وزارتخانه سابق مسکن و شهرسازی است. وی رسما اعلام کرده است که کاندیدای انتخابات آینده است و البته به صورت مستقل وارد این میدان خواهد شد.

مصطفی پورمحمدی، وزیر اسبق کشور در دولت محمود احمدی نژاد هم،  از دیگر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری است. وی بعد از عزل شدن از دولت احمدی نژاد، به عنوان رییس سازمان بازرسی کل کشور مشغول به کار شد.

علی اکبر صالحی، وزیر خارجه فعلی دولت احمدی نژاد نیز، یکی دیگر از گرینه های احتمالی برای حضور در انتخابات آتی است. البته وی علاقه ای نسبت به این اتفاق از خود نشان نداده است.

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه سابق در دولت احمدی نژاد، هم یکی از کاندیداهای انتخابات یازدهم است که سفرهای تبلیغاتی خود را هم آغاز کرده است. وی در حین ماموریت کاری در کشور سنگال، از سوی محمود احمدی نژاد از سمت خود برکنار شد.

یکی دیگر از وزرای احمدی نژاد که از کاندیداتوری وی بسیار سخن گفته شده است، علی نیکزاد است. او وزیر مسکن و شهرسازی احمدی نژاد و البته مورد علاقه رییس جمهور نیز هست. نیکزاد در حال حاضر، وزیر راه و شهرسازی و سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

غلامحسین الهام، مرد پر مشغله دولت که سخنگویی دولت احمدی نژاد را بر عهده دارد نیز یکی دیگر از گزینه های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری است که البته خود وی تاکنون این موضوع را رد کرده است.

وزیر بهداشت و درمان سابق احمدی نژاد، کامران باقری لنکرانی است. او در جبهه پایداری فعالیت می کند و به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری  مطرح است.

و در نهایت، خبرساز ترین چهره دولت، اسفندیار رحیم مشایی است که از او به عنوان حاشیه ساز ترین چهره ها در دولت نام برده می شود. مشایی، با حکم احمدی نژاد، دبیر جنبش عدم تعهد شده است و در حال تدارک برای انتخابات آینده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار