مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. دى 1391 - 20:57   |   کد مطلب: 5333
هنوز آنگونه که باید و شاید در مسیر اسلامی شدن دانشگاه‌ها اقدامی صورت نگرفته و پس گذشت سه سال از آن زمان هنوز دستاورد قابل توجهی مشاهده نشده است.
تحول در مبانی علوم انسانی با امکانات محدود امکانپذیر نیست

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: اسلامی شدن دانشگاه‌ها و تحول در علوم انسانی به دلیل گستردگی و عمق کار به افراد متخصص در عرصه‌های مختلف علوم دانشگاهی نیاز دارد و با امکانات محدود امکانپذیر نیست.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از (ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی روز دوشنبه در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: تحول در همه دانشگاه‌ها و رشته‌ها مطابق با فرهنگ اسلامی کاری نیست که بتوان آن را در چند روز انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه مسئله اسلامی سازی دانشگاه‌ها از مسائل ریشه‌ای است، تصریح کرد: امام(ره) نسبت به مسئله اسلامی شدن دانشگاه‌ها اهتمام جدی داشتند و در ستاد انقلاب فرهنگی نیز در همان اوایل این مسئله پیگیری شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تاکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها و تحول در مبانی علوم اشاره کرد و اظهار داشت: هنوز آنگونه که باید و شاید در مسیر اسلامی شدن دانشگاه‌ها اقدامی صورت نگرفته و پس گذشت سه سال از آن زمان هنوز دستاورد قابل توجهی مشاهده نشده است.

آیت الله مصباح یزدی افزود: البته تحول بنیادین در علوم دانشگاهی در رشته‌های مختلف به دلیل بهره‌مندی از اساتید و افراد با سلیقه‌های مختلف، گرایش‌های سیاسی و فکری متفاوت کار بسیار سنگینی است.

وی اضافه کرد: مهم این است که پس از شکل گیری این مجموعه بتوان همه را در قالب یک سیاست هماهنگ کرد چرا که تحول و اسلامی شدن دانشگاه‌ها از زمانی که کار به صورت جدی آغاز شود 20 سال زمان نیاز دارد.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، عنوان کرد: برای این کار باید ابتدا گروهی محدود تشکیل و مشخص شده سپس در گروه وسیع‌تری طرح تهیه شده مورد ارزیابی قرار گیرد.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: به دلیل گستردگی کار در عرصه اسلامی کردن دانشگاه‌ها و تحول علوم، نیاز به نیروی فراوان و مشارکت گسترده است

دیدگاه شما

آخرین اخبار