مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. اسفند 1391 - 2:14   |   کد مطلب: 5654
عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه گفت: جامعه دانشجویی باید مواضع قاطعانه و مشخص در مقابل گروه 1+5 را از مسئولین جمهوری اسلامی درخواست کند.
جامعه دانشجویی مواضع قاطع در مقابل 1+5 را طلب کند

به گزارش صدای دانشجو به نقل از  «خبرگزاری دانشجو» لیلا اقبالی امروز در نشست خبری تشکل دانشجویی با موضوع تحلیل اوضاع منطقه و استراتژی غرب در حمایت از گروه های تکفیری گفت: جریان‌های مختلفی میان سلفی‌ها وجود دارد که در آن باید جریان تکفیری از جریان تقریری و اعتدالی جدا شود.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه ادامه داد: سلفی‌ها محور وهابی دارند که عمده‌ترین آن توسط عربستان حمایت می‌شود. سلفی اعتدالی زیدیه در یمن وجود دارد که بخش معتقد به تقریب در اخوان مصر وجود دارد.

وی در ادامه افزود: سلفی جهادی تحت تأثیر اندیشه سید قدس هستند. وهابی‌ها گرایش‌های افراطی و ضد وحدت میان سلفی‌ها را ایجاد می‌کنند.

اقبالی در ادامه با طرح این پرسش که اما چطور غرب نفوذ خود را از طریق تکفیری‌ها و سلفی‌ها دنبال می‌کند گفت: یک نوع مخدوش‌ ساختن جوامع اسلامی توسط رشد کردن افراطیون دنبال می‌شود و کشورهای غربی توسط آنها حضور خود را در منطقه توجیه می‌کنند.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در ادامه افزود: نسل کشی مسلمانان به دست یکدیگر، دامن زدن به آشوب‌های داخلی را تقویت می‌کند که این موضوع، ایجاد فضای رعب و وحشت در کشورهای اسلامی و صدور و تثبت تفکر غربی در منطقه را به دنبال خواهد داشت.

وی درباره سوریه در ادامه افزود: تغییر رویکرد در مخالفان در سوریه دیده می‌شود که در این رابطه معاذ الخطیب درخواست مذاکره با مخالفان را می‌دهد.

اقبالی در ادامه خاطر نشان کرد: غرب از ضعیف شدن ارتش آزاد در هراس است و تغییر رویکرد در سوریه را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: معارضین سوری به نحوی از پافشاری ایران و محور مقاومت ایران و سوریه در حمایت از بشار اسد در سوریه غافلگیر شدند که حتی معارضین را شگفت‌زده کرد.

اقبالی با اشاره به اینکه کشورهای غربی به این نتیجه رسیدند که حمایت از معارضین سوریه نتیجه چندانی ندارد پس تغییر رویکرد آنان مشهود است گفت: غرب در ارتباط با منطقه رویکرد مداخله‌جویانه را دنبال کرده و با حمایت گروهک‌های مختلف به دنبال تأثیرگذاری بر منطقه خاورمیانه است اما با شکست‌های مختلف از جمله در افغانستان و عراق برخورد کرده است. نکته حائز اهمیت این است که برخلاف گذشته وجه محبوبیت و ناجی بودن از غرب در افکار عمومی و کشورهای اسلامی وجود ندارد.

این فعال دانشجویی در ادامه افزود: غرب به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است زیرا کشورها هرچقدر کوچک‌تر شوند ضعیف تر خواهند شد و در خاورمیانه، غرب از طریق عربستان و ترکیه اقدامات ضدشیعی انجام داده که مداخله عربستان در بحرین کاملا مشهود است.

اقبالی در مورد دیپلماسی ایران خاطرنشان کرد: موارد سیاسی و بارز از دستگاه سیاسی و وزارت خارجه وجود داشته که خیلی مقبول نبوده است دیدار وزیرامور خارجه با پادشاه بحرین مسائلی بود که با دیدگاه مقاومت طلبانه سازگار نبود.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه ایشان به دستگاه دیپلماسی انتقاد داشتند گفت: نیروهای امنیتی و استراتژیکی ایران مثبت‌تر از دیپلماسی ایران عمل کرد. سوریه ارتش قوی دارد اما بحث رسانه‌ای در این کشور ضعیف است. ایران خود را برای پذیرفتن بشار آماده می‌کند. حمایت از بشار اسد از نقاط قوت ایران بوده است و این حمایت ایران در کنار روسیه، غرب و گروهای معارض را غافلگیر کرد.

وی با اشاره به موضوع هسته ای کشور گفت: بحث ادامه مذاکرات هم از سوی رهبری و هم از سوی مردم حائز اهمیت است. در این رابطه فشار افکار عمومی مطرح است لذا جامعه دانشجویی به عنوان یک دیدگاه مطرح باید مواضع قاطعانه و مشخص را از مسئولین جمهوری اسلامی ایران در مقابل گروه 1+5 درخواست کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار