مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. اسفند 1391 - 3:05   |   کد مطلب: 5660
وحید یامین پور در صفحه اجتماعی خود به اهدای اسکار به فیلم ضدایرانی آرگو واکنش داد.
یالا فرهادی، مثل یک ایرانی باشرف، اسکار رو پس بده
به گزارش صدای دانشجو به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وحید یامین پور در صفحه پلاس خود نوشت: "یالا فرهادی، مثل یک ایرانی باشرف سرت رو بالا بگیر و اسکار رو پس بده"
یامین پور با اشاره به سیاسی بودن جایزه اسکار نوشت: هنوز هم کسی هست که از آزاد اندیشی در غرب حرف بزند؟! هنوز کسی مانده که نداند اسکار و هالیوود پیاده نظام پنتاگون است؟! اینها همه چیز را به گند کشیدند. از نوبل و لیست های نخبگانی شان بگیر تا اسکار. وقتی عقب افتاده هایی مثل شیرین عبادی نوبل می گیرند و زهرا رهنورد در لیست صد متفکر اول کره ی زمین انتخاب می شوند باید هم به «آرگو» اسکار بدهند تا معنای «لتفسدنّ فی الارض مرتین و لتعلنّ علوّا کبیرا» به تمامه محقق بشود.
وی نوشت: دیشب از سر خودآزاری فرهنگی نشستم و فیلم «جدایی نادر از سیمین» را دوباره دیدم تا احساسم از دنیایی که امریکایی ها ساخته اند کامل باشد. دنیایی که دروغ جزء ذات آن است. حالا جناب اصغر فرهادی - تو که در نکوهش دروغ فیلم ساخته ای -  بهتر است برای محافظت از شرف ایرانی ات سرت را بالا بگیری و بوسه ات روی مترسک مبتذل اسکار را پس بگیری.
فیلم ضد ایرانی «ارگو» ساخته «بن افلک» در حالی جایزه اسکار هشتاد و پنجمین را از آن خود کرد که شاید تا پیش از این تنها خوش خیالان گمان می کردند اسکار و جایزه های اینچنینی سیاسی نباشد اما اهدای این جایزه با سازنده یک فیلم ضدایرانی آنجایی بیشتر رسوا شد میشل اوباما همسر باراک اوباما روی سن آمد و جایزه را به کارگردان این فیلم اهدا کرد.
«آرگو»، روایتی هالیوودی از واقعه‌‌ای بسیار مهم از تاریخ انقلاب جمهوری اسلامی ایران، از همان زمان که خبر ساختش منتشر شد، جنجال زیادی به پا کرد. آنچه که این فیلم را تا این حد جنجال‌برانگیز می‌کرد، موضوع آن بود که تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) به دست دانشجویان ایرانی و نجات گروگان‌های آمریکایی به دست یک مامور سیا را به تصویر می‌کشید.
این فیلم از همان ابتدا با انتقادهای بسیاری روبرو شد، به نظر می‌رسید که هیچ‌کس این فیلم را دوست ندارد، ایرانی‌های طرفدار نظام جمهور اسلامی ایران، آن را تحریف کامل تاریخ انقلابشان می‌دانستند و دست به کار ساخت فیلم «ستاد مشترک» شدند، در مقابل انقلابیون؛  به گزارش مجله ویک آمریکا، سلطنت‌طلب‌ها آن را توهینی آشکار به «محمدرضا شاه» دانسته و گفتند که این فیلم، شاه را دست‌نشانده شرور غربی‌ها معرفی کرده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار