مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. مرداد 1391 - 14:00   |   کد مطلب: 630
هفته سوم ليگ برتر فوتبال فردا با هفت ديدار به پايان مي‌رسد که در حساس‌ترين بازي استقلال ميزبان ذوب‌آهن است.
مروري بر رقابت هاي هفته سوم ليگ برتر فوتبال

هفته سوم ليگ برتر که امشب با دو ديدار گهر -پرسپوليس و صبا - ملوان آغاز مي‌شود فردا شب (سه‌شنبه) با 7 مسابقه زير به پايان مي‌رسد.

* داماش گيلان - پيکان؛ به دنبال اولين برد

داماش در دو هفته گذشته دو مساوي گرفته، دو مساوي که اميد هرندي سرمربي اين تيم آنها را نوعي باخت مي‌داند. بنابراين داماش با تمام توان به مصاف پيکان مي‌رود تا اولين بردش را در ليگ دوازدهم به دست بياورد به ويژه اينکه با حضور حامي مالي جديد به نظر مي‌رسد بازيکنان اين تيم ديگر دغدغه مالي نداشته باشند. در آن سوي ميدان عبدالله ويسي قرار دارند، مربي‌اي که مي‌گويد تيمش بايد از ابتداي فصل خوب نتيجه بگيرد و اعتقادي به اينکه بازيکنانش هنوز در کوران بدنسازي هستند، ندارد. پيکان چند بازيکن مصدوم دارد که بعيد است به اين بازي برسند.

هرندي و ويسي هر دو اولين برد را مي‌خواهند و بايد ديد داماش مي‌تواند از امتياز ميزباني‌اش استفاده کند يا اينکه پيکان اولين بردش را به دست مي‌آورد.

* فجرسپاسي - نفت آبادان؛ ياوري به دنبال شکست دومين پرتغالي

جوانان با انگيزه و جوياي نام فجرسپاسي تحت هدايت محمود ياوري، پير فوتبال ايران با شش امتياز در رده دوم جدول قرار دارند. اين تيم اگر بتواند در ادامه بازي‌هايش نيز مثل ديدار با پرسپوليس بازي کند بعيد نيست شگفتي ساز بزرگ ليگ دوازدهم لقب بگيرد؛ تيمي که يکي از ارزان‌ترين تيم‌هاي ليگ برتر محسوب مي‌شود. در سوي ديگر نفت آباداني قرار دارد که يک مربي پرتغالي آن را هدايت مي‌کند. کاستا اگر مي‌خواهد مثل مانوئل ژوزه به ياوري نبازد بايد تمام توانايي فني‌اش را به کار بگيرد وگرنه ممکن است ياوري دومين مربي پرتغالي ليگ ايران را هم شکست دهد.

* نفت تهران - آلومينيوم هرمزگان؛ کار سخت مقابل آلومينيوم

منصور ابراهيم‌زاده از زماني که از اصفهان به تهران آمده کمتر مصاحبه مي‌کند و گويي مي‌خواهد دور از رسانه‌هاي گروهي فصل را سر کند و به تيمش بيشتر بپردازد. نفت قطعا در ديدار خانگي با آلومينيوم هرمزگان به دنبال برد است اما حريف آنها، تيم اکبرميثاقيان است، مربي‌اي که کارهاي دفاعي را به خوبي بلد است. عبور از لايه‌هاي دفاعي تيم ميثاقيان کار سختي است. آلومينيوم به يک مساوي هم راضي است اما نفتي‌ها فقط برد مي‌خواهند.

* فولاد خوزستان - سايپا؛ غول کش در اهواز

حسين فرکي با فولاد خوزستان شروع خوبي در ليگ نداشته و هنوز بردي به دست نياورده است. فرکي بهتر از هر کسي مي‌داند که جنوبي‌هاي فوتبالدوست مي‌خواهند تيم‌شان همواره جز مدعيان باشد و به همين دليل بايد سايپا را شکست دهد. برخي هواداران فولاد هفته گذشته و پس از شکست خانگي تيمشان برابر سپاهان عليه کادرفني و بازيکنان شعار دادند و همين موضوع کار فرکي را برابر سايپا دشوارتر مي‌کند، سايپايي که هفته گذشته با يک بازي خوب استقلال را با تمامي ستارگانش در ورزشگاه آزادي شکست داد.

اگر بازيکنان سايپا از آن برد مغرور نشده باشند شايد بتوانند در اهواز امتياز بگيرند البته در صورتي که همانند ديدار با استقلال با انگيزه و کم اشتباه ظاهر شوند در غير اين صورت احتمال دارد فرکي اولين سه امتياز را به هواداران فولاد تقديم کند.

* تراکتورسازي تبريز - مس کرمان؛ اولين برد براي بقا!

تراکتورسازي با توني اوليويرا سرمربي پرتغالي‌اش هنوز به برد نرسيده و جانشين قلعه‌نويي فقط دو امتياز گرفته است. اوليويرا اگر نتواند اين هفته و در حضور تماشاگران پرشور و پرشمار تراکتورسازي به پيروزي برسد شايد خيلي زود با ليگ برتر ايران وداع کند. حريف تراکتورسازي مس کرمان است که بدون امتياز است و قاسم‌پور اگر دوست دارد در مس بماند بايد در اين بازي پيروز شود وگرنه بعيد است مديران مس که هزينه زيادي هم براي تيم‌شان انجام داده‌اند از مربي‌اي که سه شکست متوالي داشته حمايت کنند. جدال اين دو تيم نبرد مرگ و زندگي و نبرد بقا است.

* سپاهان - راه آهن؛ نبرد مربيان سابق پرسپوليس

سپاهان يکي از سه تيم شش امتيازي ليگ برتر است. قهرمان فصل گذشته مي‌خواهد همچنان روند بردهايش ادامه پيدا کند. راه آهن هم در اين فصل با چهره‌اي متفاوت در ليگ حاضر شده و يک برد و يک مساوي داشته است. نبرد کرانچار و دايي در نوع خود جالب توجه است. دايي زماني جانشين کرانچار در پرسپوليس شد و حالا اين دو سرمربي پيشين پرسپوليس مي‌خواهند توانايي‌هايشان را به رخ ديگري بکشند.

* استقلال - ذوب آهن؛ قلعه‌نويي به کربکندي رسيد

امير قلعه نويي و ستارگان استقلال در روزهاي گذشته تلاش کردند شکست برابر سايپا و حواشي آن به ويژه تشويق فرهاد مجيدي را فراموش کنند و اميدوار باشند ديگر تماشاگرانشان کاپيتان سابق استقلال را تشويق نکنند. گفته مي‌شود استقلال به احتمال فراوان در ديدار با ذوب آهن با ترکيبي جديد به ميدان مي‌آيد و شايد مجتبي جباري که خواهان جدايي از استقلال است در ترکيب حضور داشته باشد.

حريف استقلال تيم قدرتمندي در اين فصل نيست، ذوب آهن از مشکلات مالي فراوان رنج مي‌برد و در دو هفته گذشته دو باخت داشته است. با اين حال بازي با تيمي پرستاره استقلال مي‌تواند انگيزه خوبي به بازيکنان ذوب آهن بدهد. تقابل قلعه‌نويي و کربکندي نيز از نکات جالب توجه است. زماني که قلعه‌نويي با سپاهان مقابل صبا قرار گرفت، هر دو اين مربيان بر سر شيوه بازي تيم حريف ايرادهايي از يکديگر گرفتند. بايد ديد اين بار کدام مربي پيروز مي‌شود؛ امير قلعه‌نويي با تمامي ستارگان لاليگايي و ايراني‌اش يا کربکندي با بازيکنان جوانش؟

*** برنامه کامل هفته سوم ليگ برتر به شرح زير است:

*دوشنبه 9/5/91- ساعت22

صباي قم - ملوان- ورزشگاه يادگار امام قم

ساعت 22:30

گهر درود - پرسپوليس ورزشگاه آزادي تهران

*سه شنبه 10/5/91- ساعت22

داماش - پيکان- ورزشگاه شهيد عضدي رشت

فجرسپاسي - نفت آبادان- ورزشگاه شهيد دستغيب شيراز

نفت تهران - آلومينيوم هرمزگان- ورزشگاه دستگردي

فولاد خوزستان - سايپا- ورزشگاه تختي اهواز

تراکتورسازي - مس کرمان- ورزشگاه يادگار امام تبريز

سپاهان - راه آهن- ورزشگاه فولادشهر اصفهان

ساعت 22:30

استقلال - ذوب آهن - ورزشگاه آزادي

دیدگاه شما

آخرین اخبار