مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. مرداد 1391 - 8:13   |   کد مطلب: 676
مدیر موزه تاریخ طبیعی دانشگاه بوعلی سینا از احداث مجتمع موزه های مرکز همایشها در استادیوم علمی این دانشگاه خبرداد.
مجتمع موزه ها در استادیوم علمی دانشگاه بوعلی احداث می شود

به گزارش صدای دانشجو، "فرشاد مسعودیان" افزود: این مجتمع در هشت هزار و 500 مترمربع احداث می شود و تا سال 94 که فاز اول موزه آماده خواهد شد به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در موزه تاریخ طبیعی همدان نمونه های کم نظیری نگهداری می شود که در شش سالن در معرض دید پژوهشگران و گردشگران قرار گرفته است.

مسعودیان ادامه داد: در سالن صدفها و مرجانها 22 ویترین با 929 نمونه، سالن حشرات و پروانه ها 95 ویترین با پنج هزار نمونه، سالن پرندگان و پستانداران 281 ویترین با 996 نمونه جانوری، سالن ماهیان، نهنگ و آکواریوم 111 ویترین با 802 نمونه ، سالن خزندگان 92 ویترین با 833 نمونه و سالن زمین شناسی 130 ویترین با سه هزار و 64 نمونه و گونه به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه موزه تاریخ طبیعی همدان در دو هزار متر مربع احداث شده است، اضافه کرد: به زودی استخر پرندگان در هزار متر مربع احداث خواهد شد.

مسعودیان ایجاد موزه های گیاهشناسی، مردم شناسی و مشاهیر را نیز از برنامه های آینده موزه اعلام کرد.

وی موزه تاریخ طبیعی را گنجینه ای پنهان در گوشه ای از شهر خواند و بر معرفی بیشتر آن تاکید کرد و گفت: باید این موزه تا جایی معرفی شود که نقطه ابتدای گردشگر پذیری همدان باشد.

مسعودیان تصریح کرد: موزه تاریخ طبیعی نسبت به سایر نقاط گردشگری شهر از غربت بیشتری رنج می برد که برای رفع این مشکل در صدد نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر هستیم.

وی درباره بازدید شرکت کنندگان همایشهای علمی از موزه نیز بیان کرد: این مشکل در گذشته وجود داشته که در سال جدید به دنبال رفع آن هستیم.

مدیر موزه درباره حفاظت از این مکان نیز اظهارکرد: سالها قبل دوربینهایی خریداری شده که تاکنون نصب آن به تعویق افتاده اما به زودی با نصب دوربینها از موزه می توان محافظت بیشتری داشت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار