مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. خرداد 1392 - 8:41   |   کد مطلب: 7017
اعضای ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه بار دیگر بعد از شکست نشست استانبول اعلام کردند پیش‌شرط این ائتلاف برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ کناره گیری بشار اسد از قدرت و پایان آنچه دخالت نظامی ایران و حزب‌الله در سوریه خواندند است.
بهانه‌تراشی معارضان خارج نشین سوریه برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «الشرق»، ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه بار دیگر تأکید کرد که پیش شرط این ائتلاف برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 کناره گیری «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از قدرت و پایان آنچه دخالت نظامی ایران و حزب الله در سوریه خواندند است.

این ائتلاف همچنین از موضع روسیه در قبال بحران سوریه انتقاد کرد و آن را جانب‌دارانه و غیر اصولی توصیف کرد.

معارضان خارج نشین همچنین با صدور بیانیه‌ای از گفت‌وگوی اختصاصی رئیس جمهور سوریه با شبکه خبری المنار انتقاد کردند.

ائتلاف معارضان این گفت‌وگو را کاملا طائفه‌ای و خطرناک خواند و مدعی شد که اسد هیچ تلاشی برای توافقی در آینده را محترم نخواهد شمرد و این تلاش‌ها را برای نابودی بیشتر و افزایش تروریسم برنامه ریزی شده به تأخیر خواهد انداخت.

معارضان خارج نشین همچنین اسد را به همدستی با ایران و حزب الله در پروژه‌ای قومی- مذهبی متهم کردند.

رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگو با شبکه المنار با اشاره به اینکه نبرد ما در سوریه نبرد بر سر میهن و وطن است، نه نبرد بر سر قدرت، تاکید کرد به پیروزی خود ایمان و باور دارد و بیش از گذشته از مقاومت حمایت خواهد کرد.

از سوی دیگر معارضان پیشتر که قرار بود در نشستی سه روزه کمیته مذاکراتی برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 و رئیس جدید ائتلاف را انتخاب کند؛ بعد از گذشت 8 روز از آغاز این نشست در استانبول در تعیین تیم مذاکراتی و رئیس جدید با شکست روبرو شدند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز در آخرین دیدار خود در نشست دوستان سوریه در امان به هئیت معارضان سوری گوشزد کرده بود که تصمیم خود را درباره کنفرانس ژنو 2 اتخاذ کنند زیرا در غیر این صورت ائتلاف حمایت نظامی و سیاسی واشنگتن را از دست خواهد داد.

ناکامی معارضان در انتخاب رئیس ائتلاف و توافق بر تیم مذاکراتی برای کنفرانس ژنو 2 در حالی صورت گرفته که معارضان مسلح همچنین در میدان مبارزه نظامی نیز با چالش بزرگی روبرو شده‌ا‌ند که تا کنون با فاصله زیادی این نبرد را به ارتش سوریه واگذار کرده‌اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار