مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. تير 1392 - 8:34   |   کد مطلب: 7321
در شرایطی که عدم ائتلاف کاندیداهای اصولگرا، ضربه سنگینی را بر پیکره این جریان وارد کرد و باعث شکست آنان شد، اکنون خبر می رسد که برخی بزرگان اصولگرایی هشدارهای لازم را به نامزدها داده بودند.
ماجرای نامه آیت‌الله مهدوی‌کنی به ولایتی چه بود؟
به گزارش صدای دانشجو به نقل از جهان، آیت الله مهدوی کنی پس از مشاهده افزایش آرای حسن روحانی در نتیجه کنار کشیدن محمدرضا عارف و حمایت های همه جانبه از او، روز 21 خرداد نامه‌ای خطاب به علی اکبر ولایتی می نویسد.
وی در این نامه از ولایتی خواسته بود به میثاق و وعده خود در شرایط حساس کنونی عمل کند و از صحنه انتخابات کنار بکشد.

هرچند خبر ارسال این نامه همان زمان در محافل خصوصی اصولگرایان هم منتشر شد اما ولایتی مدعی شد که نامه ای از آیت الله مهدوی کنی به دستش نرسیده و بی توجه به نتیجه تفرق در جبهه اصولگرایی بر حضورش تا آخر انتخابات تاکید کرد.

ولایتی در شب انتخابات 24 خرداد عنوان کرد: یک خبر مهم توجه کنید! علیرغم همه شایعات و بی اخلاقی هایی که در عرض این چند روز مطرح شده بنده تا آخر به عنوان داوطلب انتخابات در صحنه باقی خواهم ماند و ان‌شاءالله اگر مورد اعتماد شما قرار گرفتم با کمک شما مردان و زنان ایرانی اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران را محقق خواهم کرد.

البته حجت الاسلام میر لوحی، رییس دفتر آیت الله مهدوی کنی روز جمعه در گفتگویی در این باره گفت: آیت الله برای اینکه نظر خاتمه دهنده را ارائه بدهند، چند بار تماس گرفته بودند و به ناچار نامه هم نوشتند اما آقای ولایتی توصیه‌ها را نپذیرفتند. من حتی خودم هم صحبت کردم اما آقایان قطع کردند و بعد به پیغام‌ها و تماس‌های ما هم جواب ندادند. اما اینکه چه چیزی باعث شد ایشان امتناع کنند باید خودشان پاسخ بدهند. حالا اطرافیان یا مشاوران تأثیر داشتند، من اطلاعی ندارم... آقایان نسبت به شخص آیت‌الله مهدوی‌کنی حتی گفته بودند: "هرچی شما بفرمایید"، یعنی اینطور هم اعلام تبعیت و پیروی کرده بودند.

در واقع، در شرایطی که بنا بر عهد ائتلاف یعنی توجه به نصایح بزرگانی مانند آیت الله مهدوی کنی و عمل به نظرسنجی ها، حدادعادل انصراف داد، ولایتی صحنه انتخابات را به نفع اصول‌گرایان و حفظ وحدت آنان ترک نکرد. این امر در شرایطی اتفاق افتاد که دکتر ولایتی بارها تاکید کرده بود تایع نظر بزرگان است.

در نهایت، کاندیداهای اصولگرا بی توجه به نظرسنجی های مراکز معتبر، حاضر نشدند وحدت کنند تا اینکه نتیجه انتخابات آنان را شگفت زده کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار