مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. تير 1392 - 8:20   |   کد مطلب: 7345
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: کشف ۱۱۵ تن موادمخدر در سه‌ماهه امسال،باعث شرمندگی جهان دربرابرمرزبانان جمهوری اسلامی است.
جهان در مقابل مرزبانان ایران ا سلامی شرمنده است

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، سرداررادان در مراسم سالروز مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: از تمام دست‌اندرکاران مبارزه با موادمخدر تشکر می‌کنم ولی باید از حقیقت مبارزه با موادمخدر نیز صحبت کنم تا حق مطلب را در مقابل شهدای مبارزه با موادمخدر ادا کرده باشم و در اینجا سلام بر روح همه شهدای مبارزه با موادمخدر در کشور می‌کنم.

وی ادامه داد: امروز یعنی 5 تیر و 25 ژوئن سالروز مبارزه جهانی با موادمخدر است که این یک موضوع خاص کشور نیست بلکه موضوع جهانی بودده و نیاز به عزم جهانی برای مبارزه با موادمخدر دارد. در واقع نامگذاری این روز به دلیل این است که نیازمند عزم جهانی است.

 

رادان در ادامه گفت: این سوال پیش می‌آید که آیا عزم جهانی وجود دارد یا خیر اگر این اراده وجود داشت آیا هنوز به می‌توانستیم بگوییم کشورهای همسایه مانند افغانستان سهم عظیمی از تولید موادمخدر را به خود اختصاص می‌دهند و همچنین آیا می‌توان گفت هزاران هزار جوان (دختر و پسر) در سراسر کشور طعمه موادمخدر می‌شوند. طبیعی است که این یک شعار بوده و دولتمردان به وظایف خود عمل نکرده و تنها به یک پیام بسنده کرده بودند.

وی افزود: در جایگاه پلیس و رئیس کمیته مقابله با موادمخدر باید حقایق را بازگو کنم و بگویم 3700 شهید در راستای مبارزه با موادمخدر شهید شدند و امروز جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه با موادمخدر قرار گرفته و این شهدا برای مقابله با تهدیدی که مربوط به تمام جهان است شهید شده‌اند.

وی افزود: اگر جمهوری اسلامی اراده مبارزه با موادمخدر را نداشت در اروپا جوانان معتاد وجود داشت در واقع به جای اینکه پیام بدهیم باید در مقابل این معضل ایستاد و مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه اعتیاد جوانان در اثر مبارزه درست نکردن از علیه موادمخدر است، گفت: این سوال پیش می‌آید که اگر مبارزه جهانی است نقش و سهم هر کشور چقدر است که متاسفانه افراد از این موضوع غفلت کرده و کسی نمی‌خواهد این سوال را پاسخ دهد. این حقیقت تلخ است.

رادان بیان کرد: ایران در خط مقدم مبارزه با موادمخدر قرار گرفته است و دشمنان به جای کمک ما را تحریم کرده و برای تحریم در خصوص مبارزه با موادمخدر ما را محروم می‌کنند در واقع ما را برای تحریم برای مبارزه با موادمخدر اقدام کرده و وسایل الکترونیکی و سگ موادیاب را از ما محروم می کنند که در اینجا باید بگوییم وقتی تحریم وجود دارد اقدام بهتر صورت می‌گیرد.

 

وی اظهار داشت: امروز یک خاک‌ریز در مرزها برای مبارزه با موادمخدر نباید وجود داشته باشد چه برسد به اینکه شهدایی را در این راه از دست بدهیم. این نکته قابل توجه است که چرا کشورهای دیگر مانند جمهوری اسلامی ایران این مقدار تلفات را برای مبارزه با موادمخدر ندارند.

وی با اشاره به اینکه سوال این است که چرا روز جهانی مبارزه با موادمخدر تنها یک شعار است و کشورهای دیگر چشم خود را روی این موضوع بسته‌اند وقتی در همسایگی ما افغانستان همچنان یکی از مکان‌های عظیم کشت موادمخدر است.

رادان با بیان اینکه جنگ با طالبان چگونه است ما این روزها معنی جنگ، مبارزه و سیاست را جور دیگری می‌فهمیم.

وی ادامه داد: در مقابله مبارزه با موادمخدر جهان باشد شرمنده باشد از این حمایت و مبارزه خود و همچنین جهان باید از مرزبانان و دست‌اندرکاران شرمنده باشد که تمام قدرت خود را برای مبارزه انجام داده‌اند.

رادان گفت: سومین تهدید جهانی بعد از جمعیت و موضوع زیست محیطی مبارزه با موادمخدر است که باید شدت گرفته و مانند گذشته پیشتاز این موضوع باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار