مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. تير 1392 - 6:11   |   کد مطلب: 7442
حمید سبزواری، مشفق کاشانی و عباسعلی براتی‌پور سه شاعر پیشکسوت عرصه شعر انقلاب در نخستین همایش شعر ولایت، مورد تقدیر قرار گرفتند.
حمید سبزواری، مشفق کاشانی و عباسعلی براتی‌پور تقدیر شدند
به گزارش صدای دانشجو به نقل از مهر، همایش ملی مردمی شعر ولایت (حدیث سرو) شب سه‌شنبه 18 تیر با حضور شاعرانی مانند مشفق کاشانی، حمید سبزواری، عباسعلی براتی‌پور، مجتبی رحماندوست، یوسفعلی میرشکاک، حسین اسرافیلی، علیرضا قزوه، فاضل نظری، امید مهدی‌نژاد، مهدی جهاندار، مهدی مظاهری، مصطفی محدثی خراسانی، راضیه رجایی و فاطمه موسوی در تالار ایوان شمش در تهران برگزار شد.

یوسفعلی میرشکاک دبیر این همایش در سخنانی گفت: ولایت، محور و مدار اندیشه و پایداری در برابر بیدادی است که جهان استکبار بر تمام محرومان و ستمددیدگان جهان روا می‌دارد.

این شاعر اضافه کرد: سابقه شعر ولایی به صدر اسلام برمی‌گردد و این نوع شعری از اولین شعری که حسان ابن ثابت درباره واقعه غدیر سرود تا به امروز، ادیبان و شاعران عربی سرا و پارسی سرا، استمرار داشته است.

وی همچنین گفت: امیدوارم این کنگره که اولین کنگره مردمی است و هیچکدام از ارگان‌ها در آن دخالت نداشته‌اند و صرفاً با تکاپوی مردم و شاعران مردمی جوان برپا شده است، استمرار یابد.

میرشکاک با تقدیر از دست‌اندرکاران همایش شعر ولایت، سخنانش را با قرائت شعری به پایان برد.

در ادامه این برنامه، حسین اسرافیلی، راضیه رجایی، علیرضا قزوه، مهدی جهاندار، امید مهدی‌نژاد، مصطفی محدثی خراسانی، مهدی مظاهری، فاضل نظری، سیده فاطمه موسوی و مشفق کاشانی شعر خوانی کردند.

در این همایش همچنین با اهدای لوح‌های سپاس از حمید سبزواری، مشفق کاشانی و عباسعلی براتی‌پور سه شاعر پیشکسوت این عرصه قدردانی شد.

برپایی نمایشگاهی از عکس‌های منتشرنشده رهبر انقلاب همراه با پخش موسیقی و نماهنگ و کلیپ‌های منتشرنشده و رونمایی از کتاب «حدیث سرو» از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار