مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 31. مرداد 1392 - 9:20   |   کد مطلب: 8201
یک روز پس از آن‌که وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر تاکید کرد، مدیرعامل بانک مسکن نیز با بیان این‌که اعتبارات پروژه‌های این طرح تامین شده است، گفت: هیچ مشکلی برای پرداخت تسهیلات واحدهای مسکن مهر نداریم.
اعتبار ۲.۴ میلیون مسکن مهر تامین شد/سیاست‌های بانک مسکن تغییر نکرده است

 

به گزارش  تسنیم، قدرت‌الله شریفی صبح امروز در نشست خبری به ارائه عملکرد بانک مسکن در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن مهر، پرداخت و اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت تعهدات بانک مسکن در خصوص تسهیلات مسکن مهر 50 هزار میلیارد تومان است و از این مبلغ ابلاغیه 48 هزار میلیارد تومان را از بانک مرکزی داریم.

وی افزود: 48 هزار میلیارد تومان برای 2 میلیون و 400 هزار واحد مسکن مهر است که از ابتدای آغاز طرح مهر تاکنون 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای پروژه‌های این طرح پرداخت شده است.

وی با بیان این‌که تاکنون حدود 477 هزار میلیارد ریال قرارداد امضا شده است، تاکید کرد: از محل خط اعتباری مسکن مهر 824 هزار واحد به مبلغ 148 هزار میلیارد ریال پس از پایان ساختمان تبدیل به فروش اقساطی و به متقاضیان تحویل شده است.

مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم که تکلیف متقاضیانی که قرارداد پیش‌فروش مسکن مهر را امضا کرده‌اند و هنوز به مرحله فروش اقساطی نرسیده‌اند، چیست، گفت: متقاضیانی که هنوز به مرحله فروش اقساطی نرسیده‌اند هیچ نگرانی در این رابطه نداشته باشند، چراکه هم‌اکنون یک میلیون و 576 هزار واحد در دوران مشارکت قرار دارند و تسهیلات این تعداد از محل خط اعتباری مسکن مهر تامین شده است.

 

1200 میلیارد ریال معوقه بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر

مدیر عامل بانک مسکن همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر میزان معوقه بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر، گفت:‌از همان روز اول یک سری معوقه ایجاد شد که البته رقم پائین و حدود 1200 میلیارد ریال است. این مسئله نیز به این دلیل روی می‌دهد که بسیاری از متقاضیان اقساط خود را در سررسیدهای دو یا چهار تایی پرداخت می‌کنند.

به گفته شریفی، مشکلی برای بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر نداریم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص ابلاغ نامه به شعب بانک مسکن درباره عدم پرداخت تسهیلات مسکن مهر، اظهار کرد: به شعب بانک نامه زدیم که بیش از سقف 50 هزار میلیارد تومانی اعتبارت مسکن مهر پرونده جدید را پذیرش نکنند نه این‌که پرداخت تسهیلات را قطع کنند.

مدیر عامل بانک مسکن همچنین در پاسخ به پرسش تسنیم در این خصوص که 20 ساله شدن بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر شامل چه کسانی می‌شود، گفت: افزایش 5 ساله بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر شامل حدود یک میلیون و 600 هزار متقاضی می‌شود که در دوران مشارکت قرار دارند، البته برای متقاضیانی هم که در حال پرداخت اقساط هستند نیز در حال تدارک راهکارهایی هستیم.

آخرین وضعیت افزایش 5 میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر پرسش دیگر تسنیم بود که شریفی در پاسخ به آن  گفت:‌ این مصوبه دولت برای 300 هزار واحد مسکونی است که برای اجرا به شعب بانک مسکن ابلاغ شده است.

به گفته وی، با افزایش 5 میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر برای پروژه های استان البرز، پردیس و پرند اعتبارات مسکن مهر از سقف 50 هزار میلیارد تومان عبور نخواهد کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار