مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. شهريور 1392 - 13:07   |   کد مطلب: 8420
اعضای یکی از مهمترین کمیته‌های کنگره آمریکا درباره پیشنویس قطعنامه‌ای که از حمله محدود نظامی به سوریه حمایت می‌کرد، توافق کردند.
سناتورهای کنگره آمریکا موافقت اولیه خود با حمله به سوریه را اعلام کردند

 

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز؛ رهبران کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کردند به توافقی درباره پیشنویس قطعنامه‌ای دست یافته‌اند که بر اساس آن آمریکا می تواند از نیروی نظامی علیه دولت سوریه استفاده کند. 

بر اساس این طرح، عملیات نظامی آمریکا باید حداکثر 60 روز به طول انجامد و در صورت نیاز بر اساس شرایط موجود تا 30 روز افزایش یابد.

این مصالحه که بین سناتور رابرت منندز، رئیس دموکراتیک این کمیته، و سناتور باب پورکر،‌جمهوری‌خواه ارشد سنا، منعقد شد شامل قیدی است که بر اساس آن استفاده از هر نوع نیروهای نظامی زمینی در سوریه ممنوع است.

این پیشنویس از اوباما می‌خواهد که با کنگره مشورت کرده و یک استراتژی برای مذاکره درباره راه‌حل سیاسی برای مناقشه سوریه به کمیته‌های روابط خارجی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کند. در این استراتژی همچنین باید بازبینی تمام اشکال کمک‌ها به شورشیان مخالف دولت بشار اسد نیز باید گنجانده شود.

اگر این پیش‌نویس امروز (چهارشنبه) در کمیته سنا تصویب شود برای  رأی‌گیری نهایی روز 9 سپتامبر به کنگره ارائه خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا نیز باید طرح خود درباره مجوز استفاده از نیروی نظامی را ارائه کند و سپس به اجماعی درباره این دو طرح قبل از ارائه آن برای امضای باراک اوباما رسیده شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار