مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. شهريور 1392 - 23:06   |   کد مطلب: 8553
تیم ملی والیبال ایران با ثبت یک پیروزی یک‌طرفه دیگر در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد.
شاگردان ولاسکو مسافر لهستان شدند/ بحرین هم حرفی برای گفتن نداشت

 

به گزارش تسنیم،‌ آخرین دیدار مسابقات والیبال انتخابی قهرمانی جهان که سال 2014 در لهستان برگزار می‌شود در گروه B آسیا بین 2 تیم بدون شکست ایران و بحرین برگزار شد. حمزه زرینی، آرش کشاورزی، مهدی مهدوی، امیر غفور، آرمین تشکری، عادل غلامی و فرهاد ظریف (لیبرو) بازیکنان شروع کننده این بازی برای ایران بودند.

بازیکنان بحرین بازی را کاملاً به‌خلاف انتظار همه و خیلی طوفانی شروع کردند. چند سرویس خوب در همان ابتدای بازی و بازی کم‌نقص آنها ولاسکو را مجبور کرد در امتیاز 7 ــ 2 به‌سود بحرین تقاضای وقت استراحت کند. اولین وقت استراحت فنی در امتیاز 8 ــ 4 به‌سود تیم حریف اعلام شد و درست از همین جا، جریان بازی عوض شد. بازیکنان ایران که کمی عصبی هم بودند با تسلط بر دفاع روی تور و کسب چند امتیاز متوالی به حریف نزدیک شدند تا اینکه دومین وقت استراحت فنی در امتیاز 16 ــ 13 به‌سود ایران اعلام شد. در واقع همان چند امتیاز برتری در شروع بازی برای تیم بحرین مقابل تیم دوازدهم جهان می‌تواند بهترین خاطره از سفر به ایران باشد. ست اول با نتیجه 25 ــ 16 و در عرض 20 دقیقه به‌سود شاگردان ولاسکو تمام شد.

در ست دوم اگرچه اتفاق ابتدای ست اول تکرار نشد اما اشتباهات بازیکنان ایران که باعث می‌شد تیم بحرین پابه‌پای ایران امتیاز بگیرد،‌ ولاسکو را کمی ناراضی کرده بود. دومین وقت استراحت فنی دوم این ست مثل ست اول در امتیاز 16 ــ 13 به‌سود ایران اعلام شد. تقاضای وقت استراحت سرمربی بحرین در حالی که تیمش 21 ــ 15 عقب بود،‌ آخرین تلاش او برای تغییر نتیجه در ست دوم بود. در نهایت این ست با نتیجه 25 ــ 17 و در 22 دقیقه به‌سود ایران تمام شد.

اولین امتیاز ست سوم را عادل غلامی برای ایران گرفت. سرمربی بحرین توصیه خاصی برای شاگردانش در این ست نداشت. حتی در وقت استراحت فنی اول که در امتیاز 8 ــ 4 به‌سود ایران اعلام شد،‌ او حرف خاصی برای گفتن نداشت و فقط منتظر بود تا بازیکنانش راهی زمین شوند. حملات بدون نقص، دفاع‌های عالی و سرویس‌های مهارنشدنی بازیکنان ایران، عکس‌العملی از سوی بازیکنان بحرین در پی نداشت و وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 ــ 8 به‌سود ایران در حالی به دست آمد که عصبانیت را در صورت سرمربی بحرین به‌راحتی می‌شد دید. تیم ایران در این ست هم با نتیجه 25 ــ 14 پیروز شد و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان سال 2014 در لهستان را کسب کرد.

تیم ملی ایران برای انجام چند بازی تدارکاتی،‌ بامداد فردا (شنبه) راهی ترکیه می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار