مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. شهريور 1392 - 9:42   |   کد مطلب: 8563
وزیر نیرو با ابراز نگرانی از عدم تامین نیاز برق مصرفی کشور در سال آینده گفت: برای اجتناب از خاموشی در سال ۹۳ باید حداقل ۵ هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید کشور اضافه شود.
نگران خاموشی سال ۹۳ هستیم/احتمال کمک گرفتن از پالایشگاه‌های دارای نیروگاه

 

مسعود چیت‌چیان در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد مهمترین برنامه وزرات نیرو اظهار داشت: کلیه برنامه‌هایی که به رئیس جمهور برای 100 روز ابتدایی ارائه شد قابل اهمیت است ولی سرفصل آنها برنامه‌ریزی برای تامین آب و برق در سال آینده است که به فوریت شروع می‌شود.

به گفته وی انجام برخی اقدامات برای نجات دریاچه ارومیه و تالاب‌ها نیز از دیگر برنامه‌های با اهمیت وزارت نیرو است که باید پیگیری شود.

وزیر نیرو در مورد احتمال قطعی برق در سال آینده گفت: از آنجا که مصرف برق هر ساله به صورت میانگین 8 درصد افزایش پیدا می‌کند که البته این رقم در سالهای مختلف متفاوت است، بنابراین باید هر ساله حدود حداقل 5 هزار مگاوات برق وارد مدار شود.

چیت‌چیان خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر شرایط به نحوی است که در سالهای اخیر سرمایه گذاری در نیروگاه‌ها کاهش پیدا کرده و همچنین نیروگاه‌های در حال احداث 3 هزار و 800 مگاوات برق دارد و همچنین هر نیروگاه به صورت متوسط سه سال زمان نیاز دارد تا به بهره برداری برسد، با توجه به این شرایط مقداری نگرانی وجود دارد که البته در تلاش هستیم در سال آینده مشکلی از این نظر به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: سعی می‌کنیم از طرق مختلف و ظرفیت‌های موجود به طور مثال کمک گرفتن از پالایشگاه‌هایی که دارای نیروگاه هستند مشکلی در سال آینده نداشته باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار