مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. مهر 1392 - 7:48   |   کد مطلب: 8674
امام جمعه موقت اصفهان گفت: نه تنها روحانی از موضع ضعف صحبت نکرد بلکه سخنرانی وی نمایش قدرت، توانمندی و منطق بود و از سوی دیگر مانند برخی صحبتها در گذشته جنجال آفرین نبود.
صحبت‌های روحانی از موضع قدرت و به دور از جنجال‌آفرینی بود

 

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با تسنیم پیرامون سخنرانی شب گذشته روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: من به دقت تمام صحبت های وی را شنیدم و بسیار خوب، منطقی و محکم بود و حقوق ملت ایران، تعامل منطقی با دیگر کشور ها در گفته های رئیس جمهور مطرح بود.

وی سخنان رئیس جمهور را عاری از هر گونه ابراز موضع ضعف دانست و افزود: نه تنها روحانی از موضع ضعف صحبت نکرد بلکه سخنرانی وی نمایش قدرت، توانمندی و منطق بود و از سوی دیگر مانند برخی صحبتها در گذشته جنجال آفرین نبود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه سخنان روحانی محترمانه و مؤدبانه بود، تصریح کرد: افزون بر این موارد دیشب رئیس جمهور هر انچه را که باید می گفت نظیر ایستادگی بر دستیابی به انرژی هسته ای، مسائل سوریه و موارد دیگر را بیان کرد که خود دارای اهمیت فراوانی بوده و این سخنرانی به حق در شأن رئیس جمهور ایران بود.

وی پیرامون سخنان روز گذشته اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل و وجود نکاتی از قبیل استفاده از عبارت رهبر معظم ایران، بیان ما به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم و موارد مشابه و تضاد این مواضع با مواضع گذشته دولت مردان آمریکا، بیان کرد: اینها نشانه این است ایران و عظمت آن حتی برای آمریکایی ها نیز قابل درک است و به نقطه ای رسیده اند که حداقل برای ایجاد امنیت منافع و مصالح خود نباید با ایران سر نزاع داشته باشند.

حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه البته ما نمی دانیم که در عمل چگونه رفتار خواهند کرد، بیان کرد: همین مقدار که از فتوای رهبر معظم انقلاب در حرام دانستن استفاده از سلاح هسته ای یاد کرد نشانه این است که ایران از نظر دولت مردان آمریکایی مکانی برای آسیب رسانی و تغییر نظام آن نیست و از دستیابی به این مسائل نا امید شده اند.

وی صحبت های اوباما را صحبت‌های شخصی وی ندانست و خاطر نشان کرد: این مواضع دولت و حکومت آمریکا است و با بازیگری لابی صهیونیستی در پشت صحنه همراه است، اما با این موارد باز هم آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که در مقابل ملت ایران باید سرکشی، زیاده خواهی و دخالت های بیجا را کنار گذارند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه اینها نشانه عظمت ملت ایران، انقلاب و رهبری معظم این انقلاب است، تصریح کرد: همین مقدار نیز اگر سر عقل آمده باشند حتی اگر از جهت دیپلماتیک و موارد دیگر باشد برای ما یک امتیاز مثبت است البته ما طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اعتماد به آمریکایی ها نخواهیم کرد اما این را هم می دانیم که همه دنیا این نظام و انقلاب را پس گذشت 34 سال پذیرفته اند و به نقش آن در معادلات جهانی و منطقه ای اذعان دارند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار