مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. مهر 1392 - 8:36   |   کد مطلب: 8755
یک روزنامه آمریکایی افشا کرد که سازمان «سیا» اعلام کرده است که نه‌تنها آموزش گروه‌های مسلح در سوریه را افزایش می‌دهد، بلکه گروه‌های شبه‌نظامی را راهی پایگاه‌های نظامی سرّی خود در اردن می‌کند.
«سیا» آموزش گروه‌های مسلح را افزایش داده است

 

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه پانوراما، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در شماره روز گذشته خود نوشت که سازمان «سیا» آموزش گروه‌های مسلح فعال در سوریه را افزایش می‌دهد و گروه‌های شبه‌نظامی را برای آموزش عناصر مسلح راهی پایگاه‌های نظامی سرّی خود در اردن می‌کند.

این روزنامه آمریکایی هدف از این اقدام سازمان سیا را حمایت بیش از پیش از معارضان مسلح میانه‌رو مورد حمایت آمریکا دانست که هرروز مناطق جدیدی را به‌سود گروه‌های سلفی جهادی از جمله «داعش» از دست می‌دهند.
واشنگتن پست به‌نقل از منابع آگاه آمریکایی نوشت: طی هفته‌های آینده سازمان سیا گروه‌های شبه‌نظامی را راهی پایگاه‌های نظامی سرّی خود در اردن خواهد کرد تا شمار عناصر مسلح وابسته به خود در سوریه را دوچندان افزایش دهد.
این منابع در گفت‌وگو با واشنگتن پست تأکید کرده بودند، اگرچه میزان افرادی که توسط سازمان سیا آموزش خواهند دید، اندک هستند، اما امکان و توان مقابله با عناصر «امارت اسلامی عراق و شام» موسوم به «داعش» را دارند تا بیش از این مناطق تحت تصرف خود را از دست ندهند.

این در حالی است که پیشتر مسئولان کنونی و سابق سازمان سیا از آموزش هزار عنصر مسلح توسط این سازمان خبر داده بودند.
آنها می‌گویند که سازمان سیا این طرح را به‌صورت ضرب الاجلی و با هدف تقویت گروه‌های مسلح مورد حمایت خود به اجرا خواهد گذاشت.
انتهای پیام/*

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار