مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. مرداد 1391 - 20:44   |   کد مطلب: 877
رقابت های وزن ۸۵ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک :
رستمی اولین مدال المپیک را گرفت
کیانوش رستمی وزنه بردار وزن ۸۵ کیلو گرم کشورمان با بلند کردن وزنه ۱۷۱ کیلوگرم در تک ضرب و ۲۰۹ کیلو در دوضرب به مقام سوم رسید و مدال برنز المپیک را از آن خود کرد. مدالی که نخستین مدال ایران در المپیک لندن به شمار می آید.
رستمی اولین مدال المپیک را گرفت

به گزارش صدای دانشجو به نقل از «تابناک»،رقابت های وزن ۸۵ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک به پایان رسید و کیانوش رستمی با مجموع ۳۸۰ کیلوگرم در حرکت یکضرب و دو ضرب به مقام سوم رسید . وزنه برداران لهستان و روس با۳۸۵ کیلوگرم در سکوی اول و دوم قرار گرفتند.

گزارش مسابقات وزنه برداری وزن ۸۵ کیلوگرم المپیک لندن
کیانوش رستمی رستمی در اولین حرکت یک ضرب ۱۷۱ کیلو وزنه زد ولی دو بار در مقابل وزنه ۱۷۴ کیلو ناکام ماند . تا کنون «لو »وزنه بردار چینی توانسته است در نخستین حرکت خود ۱۷۸ کیلو را بزند. و وزنه بردار لهستانی هم ۱۷۴ کیلو را برای خود ثبت کرده است . چند وزنه بردار دیگر هم با ۱۷۲ ، ۱۷۳ و ۱۷۴ ، بالاتر از رستمی ایستاده اند. رستمی در حرکت یکضرب در جایگاه پنجم قرار گرفت و همه منتظر آغاز حرکات دو ضرب هستند.

آغاز رقابت های دو ضرب

وزنه بردار چینی که در یک ضرب مقام نخست را کسب کرده بود در سه حرکت نتوانست ۲۰۵ کیلوگرم را بالای سر ببرد و در نهایت از دور مسابقات کنار رفت و فرصت برای کسب مدال رستمی بیشتر شد.

وزنه بردار روسی تا کنون توانسته است که وزنه ۲۰۵ کیلو گرم را بالای سر ببرد. وی برای حرکت دوم ۲۱۰ کیلو را انتخاب کرد که در بلند کردن این وزنه موفق بود. او برای حرکت سوم خود ۲۱۲ کیلوگرم را انتخاب کرد که نتوانست آن را بالای سر ببرد و حرکت دو ضرب خود را با ۲۱۰ به پایان رساند.

ادوارد لهستانی هم نتوانست وزنه ۲۰۶ کیو گرمی را در حرکت اول بالای سر ببرد. اما در حرکت دوم این کار را انجام داد . وی برای حرکت سوم ۲۱۱ کیلو گرم را انتخاب کرد که در بلند کردن آن موفق بود و با ۲۱۱ در دو ضرب به کار خود پایان داد .

وزنه بردار اول مصری که در حرکت اول دو ضرب ۲۰۲ کیلو را زده بود ، در حرکت دوم ۲۰۷ کیلوگرم را برای خود به ثبت رساند. وی در حرکت سوم خود ۲۱۰ کیلو را انتخاب کرد که نتوانست آن را بالای سر ببرد .

کیانوش رستمی برای اولین حرکت دو ضرب ۲۰۹ کیلو را انتخاب کرده است که توانست آن را بالای سر ببرد . وزنه بردار کشورمان برای حرکت دوم ۲۱۴ کیلوگرم را انتخاب کرد که نتوانست آن را بالای سر ببرد. رستمی برای حرکت سوم خود نیز به این وزنه حمله کرد که در نهایت نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد و با ۲۰۹ کیلو به کار خود پایان داد.

وزنه بردار بلغاری در دومین و سومین حرکت دو ضرب نتوانست ۲۰۹ کیلوگرم را بالای سر ببرد . و با ۲۰۳ کیلو گرم در حرکت اول به کار خود پایان داد.

وزنه بردار کوبایی ۲۱۰ کیلوگرم برای حرکت دوم و سوم انتخاب کرده که در بلند کردن آن ناکام بود. وی در حرکت نخست ۲۰۵ کیلو گرم را بلند کرده بود.

دومین وزنه بردار مصری که در حرکت اول دو ضرب ۲۰۵ را زده بود ، در حرکت دوم خود ۲۱۰ کیلو را به ثبت رساند . وی برای حرکت سوم ۲۱۶ کیلوگرم را انتخاب کرد که در بلند کردن آن موفق نبود.

حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تماشاگر برای تماشای این مسابقه در ورزشگاه حاضرند و در مجموع جو سالن به سود ورزشکاران ایران است . بسیاری از ایرانی‌ها به همراه خانواده خود در ورزشگاه حضور دارند.

* وزنه‌برداران مصر روبه‌روی جایگاه را به اشغال خود درآورده و مشغول تشویق وزنه‌بردار هموطن خود هستند.

* حسین رضازاده و کوروش باقری زودتر از موعد مقرر در سالن حاضر شده و با کیانوش رستمی صحبت کرده و توصیه‌های لازم ‌را به وی یادآور شدند.

امیررضا خادم که به منظور حضور در انتخابات فیلا به لندن سفر کرده است ۴۰ دقیقه زودتر از آغاز رقابت‌های وزنه‌برداری ۸۵ کیلوی المپک ۲۰۱۲ لندن در ورزشگاه اکسل حاضر شد.

ركورد المپيك در اين دسته در حركت يك ضرب ۱۸۵ كيلوگرم و در اختيار ريباكو از بلاروس است. ركورد دو ضرب نيز در اختيار ديماس يوناني قرار دارد كه وزنه ۲۱۵ كيلوگرمي را بالاي سر برده است.

ركورد مجموع جهان و المپيك ۳۹۴ كيلوگرم است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار