مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. مهر 1392 - 7:23   |   کد مطلب: 8781
امام جمعه قم گفت: پس از بازگشت هیئت ایرانی از نیویورک، نخست وزیر اسرائیل به دیدار اوباما رفت و در این دیدار حرف‌هایی زده شد که نشان داد نمی توان به لبخند آمریکایی‌ها اعتماد کرد.
به لبخند آمریکایی ها نمی توان اعتماد کرد

 

به گزارش تسنیم از قم، آیت الله سید‌هاشم حسینی بوشهری که در نماز جمعه این هفته قم و در حرم کریمه اهل بیت(س) سخن می‌گفت، با اشاره به ضرورت رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا سرمایه بزرگ انسان است زیرا راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت با داشتن تقوا محقق می‌شود و ظرفیت عظیم فرهنگی و تربیتی بزرگی برای انسان است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: در حدیثی از امام صادق(ع) خطاب به مفضل آمده است که ای مفضل خودم و تو را به تقوای الهی سفارش می‌کنم زیرا کسی که تقوا پیشه کند، خداوند تبارک و تعالی نیز وی را از آتش خشم خود دور می‌کند و خیرات دنیا و آخرت را به وی ارزانی می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و تصریح کرد: پلیس نقطه کلیدی اقتدار کشور است اما این نقطه اقتدار باید با مردم برخورد مناسبی داشته باشد و در عین حال قوانین و مقررات را رعایت کند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: مردم از نیروی خدوم انتظامی انتظار حفاظت از امنیت جامعه را دارند و این از مهم ترین وظایف ناجا است که احساس امنیت در جامعه را گسترش دهند زیرا احساس امنیت کمتر از خود امنیت نیست.

وی تصریح کرد: این احساس امنیت باید در تک تک آحاد جامعه از جمله متدینین و مومنین به وجود بیاید و در مقابل افراد شرور باید احساس ناامنی کنند و همواره از از این بترسند که در چنگ قانون گرفتار شوند و به سزای اعمال خود برسند. ناجا اگر می‌خواهد در جامعه محبوب باشد، باید احساس امنیت را ایجاد کند و امنیت در جامعه را گسترش دهد تا مردم احساس آرامش کنند وبرای این مساله، نیازمند دو عنصر دیانت و مهربانی است.

وی با توصیه به مسئولان در ایجاد تسهیلات بیشتر برای ازدواج جوانان، اظهار کرد: سن ازدواج در کشور بالا رفته است و مسئولان باید تسهیلاتی را ایجاد کنند تا در ازدواج جوانان تسهیل شود زیرا بخش عمده ای از مفاسد جامعه به خاطر ازدواج نکردن جوانان است از سوی دیگر خانواده‌ها نیز باید سطح توقع خود را پایین بیاورند تا ازدواج جوانان راحت تر شود.

امام جمعه قم تصریح کرد: سال گذشته جشن عاطفه‌ها با شکوه خاصی برگزار شد و مردم و مراجع عظام تقلید، مبالغ خوبی برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت اهداء کردند و امیدواریم این حرکت معنوی امسال نیز بهتر از گذشته صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: روز جهانی کودک نزدیک است اما خوب است بدانیم که پیش از آن که مجامع جهانی به فکر گرامی داشت کودک باشند، پیامبر اسلام(ص) 1400 سال قبل با بهترین و زیباترین تعبیرات ممکن، احترام و نگهداری از کودک را مطرح کرده است. ایشان می‌فرمایند به کودکان خود نگاه مهربانانه داشته باشید و آنها را دوست داشته باشید زیرا خداوند فرموده است که خداوند به انسان به سبب احترامی که والدین به فرزندان می‌گذارند، تحرم می‌کند.

وی افزود: اسلام 1400 سال قبل درباره کودکان چشم اندازی زیبا و درخشان ارائه کرده است این در حالی است که سازمان‌های بین المللی هزار و اندی سال بعد به فکر حقوق کودک افتاده اند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، در ادامه سخنان خود به سفر رئیس جمهور به نیویورک اشاره کرد و اظهار کرد: رئیس جمهور هیئت همراه ایشاه، با منطق و درایت، از حقوق ملت ایران دفاع کردند و در مجامع بین المللی، حقانیت جمهوری اسلامی را تبیین کردند که جای تقدیر و تشکر دارد. در این سفر به دنیا اعلام شد که جمهوری اسلامی به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نیست و تحریم‌های بین المللی به صورت غیر قانونی و ظالمانه علیه ایران وضع شده است.

امام جمعه موقت قم، افزود: کارهایی که رییس جمهور انجام دادند، در راستای بحث نرمش قهرمانانه بود و البته رهبر انقلاب ضمن مطرح کردن این بحث، فرمودند که به آمریکا خوشبین نیستم و و خطوط قرمز نظام باید حفظ شود و نباید با لبخند دشمنان انقلاب که همواره با نظام اسلامی دشمنی کرده اند، به آنها اعتماد کرد.

وی تصریح کرد: پس از بازگشت هیئت ایرانی از نیویورک، نخست وزیر اسرائیل به دیدار اوباما رفت و در این دیدار حرف‌هایی زده شد که نشان داد نمی توان به لبخند آمریکایی‌ها اعتماد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خطاب به آمریکایی‌ها افزود:مگر شما نبودید که درخواست برقراری رابطه و ملاقات داشتید؟ پس چرا می‌گویید گزینه نظامی روی میز است؟ این نشان می‌دهد که شما تابع رژیم صهیونیستی هستید و مستقل نیستید.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: اوباما و نخست وزیر اسرائیل، سخنان زشتی را بر زبان راندند و گفتند که ایران به خاطر کارساز بودن تحریم‌ها می‌خواهد با آمریکا رابطه برقرار کنند در حالی که هنوز جوهر نامه‌های درخواست ملاقات سران کاخ سفید با رییس جمهور ما، خشک نشده است.

وی افزود: ملت ایران به حول و قوه الهی باز هم تهدید و تحریم را به فرصت تبدیل می‌کند و هیچ گاه تسلیم خواسته‌های دشمن نمی شود و دشمنان نیز بدانند اگر این چنین منافقانه سخن بگویند، و تحت تاثیر فشار تندروهای کنگره و رژیم صهیونیستی قرار داشته باشند، فرصت استثنایی کنونی را از دست می‌دهند و البته ملت ایران به حول و قوه الهی تهدید و تحریم را به فرصت تبدیل می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: با این گونه مسائل با بصیرت باید برخورد کرد و نباید اقدامی صورت گیرد که دشمنان از آن سوء استفاده کنند و ملت احساس کند که چیزی به دست نیاورده است.

وی افزود: باید با مد نظر قرار دادن دیدگاه‌های رهبری، خطوط قرمز نظام را نیز رعایت کرد و از دشمن نهراسید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار