مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. مهر 1392 - 7:42   |   کد مطلب: 9065
دستگاه‌های دولتی‌ در هیئت دولت گزارش دادند
ترخیص کالا از گمرک ۴روزه شد
در جلسه دیروز هیئت دولت وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیگر دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات انجام‌شده درباره مصوبات و تصمیمات دولت در خصوص رفع موانع تولید و سرمایه گذاری ارایه کردند.
ترخیص کالا از گمرک ۴روزه شد

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، هیئت وزیران عصر دیروز به‌ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور تشکیل جلسه داد که در این جلسه نتایج اقدامات دولت برای حمایت از تولید اعلام گردید که از جمله آن روان شدن امر ترخیص، خروج سریع‌تر کالاهای اساسی و کاهش هزینه‌های ماندگاری کالا در گمرکات بود به‌گونه‌ای که یک میلیون و 150 هزار تن کالای اساسی با رشدی معادل 40 درصد نسبت به مدت ماه قبل و دارو حدود 958 تن به‌ارزش 82 میلیون دلار از گمرکات ترخیص شده است.

بر اساس گزارش دستگاه‌های دولتی در این جلسه، مدت زمان صرف‌شده برای ترخیص کالاهای اساسی از 8 روز به 4 روز کاهش یافته است و این موضوع بر کاهش هزینه‌های تمام‌شده برای محصولات وارداتی تأثیر مناسبی داشته است.

همچنین در این جلسه عنوان شد: سرویس ارزیابی جداگانه‌ای برای تسریع در ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی در گمرکات ایجاد شده است. براساس تدابیر اتخاذشده بیش از یک‌صد میلیون دلار ثبت سفارش داشته‌ایم.

بازنگری در فهرست محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های صادراتی و تعیین تکلیف صادرات غیرنفتی تا پایان سال و روان‌سازی فرآیند اخذ پروانه در وزارت صنعت، معدن و تجارت و کوتاه کردن زمان آن از دیگر مصوبات جلسه دیروز هیئت دولت بود.

انتهای پیام/*

دیدگاه شما

آخرین اخبار