مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. مهر 1392 - 7:43   |   کد مطلب: 9066
وزیر خزانه داری آمریکا گفت به رغم مذاکرات اخیر ژنو در مورد برنامه هسته ای ایران، سخن گفتن از کاهش تحریم های آمریکا علیه این کشور هنوز زود است.
سخن گفتن از کاهش تحریم‌ها علیه ایران هنوز زود است

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از  تسنیم، جاکوب لو، وزیر خزانه داری آمریکا گفت، به رغم مذاکرات اخیر ژنو در مورد برنامه هسته ای ایران، سخن گفتن از کاهش تحریم های آمریکا علیه ایران هنوز زود است.
کاخ سفید این گفت‌وگوها را نشان دهنده سطح جدیدی از «جدیت و محتوا» دانست، اما وزیر خزانه داری آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی سی اشاره ای به قصد دولت اوباما برای کاهش تحریم ها نکرد.
لو افزود: «برای سخن گفتن درباره کاهش تحریم ها هنوز زود است. من فکر می کنم تحریم ها کارساز بوده اند و به همین دلیل است که مذاکرات شروع شده است. ما باید ببینیم که آیا آنها قدم هایی برای فاصله گرفتن از داشتن توانایی ساخت بمب اتم بر می دارند یا نه...ما باید شاهد مدرکی واقعی و ملموس باشیم و ما تا زمانی که این اقدامات (را از سوی ایران) شاهد نباشیم، اقدامی درباره تحریم ها نخواهیم کرد.»

ایران بارها تاکید کرده است فعالیت های هسته اش صلح آمیز است و گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی انحرافی در این زمینه را نشان نداده است.
مهمان دیگر شبکه ان بی سی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود که درباره مذاکرات هسته ای با ایران گفت، آنچه مهم است، نتیجه پایانی است، نه هرگونه اظهارات مقامات ایرانی در مورد قصد و نیت.

وی نیز با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت بمب هسته ای افزود: «موضوع امیدواری نیست. موضوع نتیجه واقعی است و نتیجه باید از کار انداختن کامل برنامه هسته ای نظامی ایران باشد. اگر این موضوع محقق شود، خیلی خوب خواهد بود. اگر این به صورت صلح آمیز به دست بیاید، خیلی بهتر است.»
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، هفته گذشته با ابراز امیدواری نسبت به حل موضوع هسته ای، آن را «یک بحران غیر ضروری» خواند.

وی افزود: «موضوعات مهمتری هستند که ما باید در مورد آنها تعامل کنیم و حق ایران برای دستیابی به تکنولوژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز شامل غنی سازی در حقیقت با اراده سیاسی لازم و بدون هیچ گونه نگرانی در خصوص اشاعه سلاح هسته ای می تواند اعمال شود.
انتهای پیام// 58

دیدگاه شما

آخرین اخبار