مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. آبان 1392 - 8:05   |   کد مطلب: 9116
جام جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال - امارات
تقسیم امتیازات میان ایران و کانادا
تیم ایران در دومین دیدار جام جهانی زیر ۱۷ سال مقابل کانادا به تساوی یک بر یک رضایت داد.
تقسیم امتیازات میان ایران و کانادا

به گزارش صداي دانشجو به نقل از تسنیم، تیم فوتبال نوجوانان ایران در دومین دیدار گروه E مسابقات فوتبال جام جهانی زیر 17 سال از ساعت 16:30 در ورزشگاه رشید دبی به مصاف کانادا رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. امیر حسین کریمی(دقیقه 9) برای ایران و همیلتون (دقیقه 48) برای کانادا گلزنی کردند.

نیمه نخست با حمله تیم کانادا و ضربه‌ای که بوآکای از دست داد آغاز شد. بازیکنی که یکی از نفرات چند ملیتی تیم کانادا بود. در ادامه چند پاس دقیق روی زمین پشت محوطه جریمه به امیرحسین کریمی رسید و او با ضربه‌ای دقیق در دقیقه 9 برای ایرانی گلزنی کرد تا نشان دهد بازیکنان شوتزن ایران از این تاکتیک به خوبی استفاده می‌کنند.

 

در پاسخ به این گل، کانادا یک فرصت مناسب گلزنی را توسط بوآکای از دست داد و همیلتون نیز ضربه ای را از درون محوطه جریمه ایران به بیرون زد. در ادامه کاردوچی خوش شانس بود که ضربه بازیکن ایران با عبور از این دروازه‌بان توسط مدافعان کانادا راهی کرنر شد. ایران که با پیش افتادن از حریف دست بالا را در میدان داشت با استفاده از ضد حملات مانع از تسلط حریف بر توپ و میدان شد. در دقیقه 30 کاردوچی با عکس‌العمل خوب خود مانع گلزنی علی هزامی شد.

فشار تیم ایران، فلمینگ سرمربی کانادا را مجبور کرد در همان نیمه نخست دست به تعویض بزند و هاینس را به جای دومینگوئز راهی زمین کند. در ادامه ضربه ایستگاهی سعید عزت اللهی با اختلافی اندک از کنار دروازه کاردوچی به بیرون رفت. سرانجام نیمه نخست با برتری یک بر صفر ایران خاتمه یافت.

با آغاز نیمه دوم فشار حملات کانادا افزایش یافت. یک ضربه کرنر و اشتباه امینی دروازه بان ایران سبب شد تا همیلتون در دقیقه 48 بازی را به تساوی بکشاند. علی قلی‌زاده جایگزین بازاج شد تا ایران در کناره های زمین که محل طراحی حملات کانادا بود، قدرت بیشتری پیدا کند. شوت عزت اللهی و واکنش کاردوچی یک موقعیت گل دیگر را از ایران گرفت. هر چند که در ادامه کانادا یک بار دیگر دروازه ایران را گشود اما قبل از آن توپ بوآکای از خط عرضی زمین بیرون رفته بود و این گل مردود اعلام شد.

 

کانادا با آوردن بوستوس به جای چوی توان تهاجمی خود را افزایش داد. همکاری بوآکای و همیلتون در خط حمله کانادا چندین بار خط دفاع ایران را به هم ریخت و خطرساز شد اما نتیجه‌ای در بر نداشت. دقیقه 71 فرصتی استثنایی نصیب ایران شد و مظلوم با جاگذاشتن مدافع کانادا و فریب کاردوچی دروازه را هدف گرفت اما توپ به تیر دروازه برخورد کرد و در برگشت هم عزت اللهی توپ را از مقابل دروازه به بیرون زد.

دقیقه 75 یک ضربه خطا در پشت محوطه جریمه کانادا فرصت مناسب دیگری برای تیم ایران بود تا مصطفی هاشمی با ضربه‌ای دقیق دروازه را هدف بگیرد اما باز هم تیر دروازه بود که کاردوچی و کانادا را نجات داد. در ادامه سیدی و مهربان جایگزین جعفری و هزامی در زمین شدند.

قلی زاده دیگر بازیکن ایران بود که در مصافی تک به تک توپ را به دستان کاردوچی کوبید تا باز هم موقعیت خوبی برای تیم ایران از دست برود. لحظات پایانی بازی حملات پر دامنه و بی‌امان شاگردان دوستی‌مهر به اوج رسید. دقیقه 88 حرکت مظلوم توپ را در یک قدمی مقابل دروازه به سیدی رساند اما او هم توپ را به دستان کاردوچی کوبید و در برگشت ضربه بازیکنان ایران به بیرون رفت. حملات ایران تا پایان بازی ادامه داشت اما سد دفاعی کانادا و دروازه بان این تیم شکسته نشد تا بازی در نهایت با تساوی یک بر یک خاتمه یابد.

در این دیدار محسن حسینی از ایران و روبوس، فروئس،گوردون و دیویس از کانادا کارت زرد دریافت کردند. با این نتیجه کانادا و ایران هر کدام با 2 امتیاز و براساس تفاضل گل به ترتیب در رده اول و دوم گروه E قرار گرفتند این در حالی است که اتریش و آرژانتین دیگر دیدار این گروه و دومین بازی خود را از ساعت 19:30 آغاز خواهند کرد که نتیجه آن در تعیین وضعیت جدول تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار