مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. آبان 1392 - 12:21   |   کد مطلب: 9145
سفیر پیشین آمریکا در آلمان جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا از جمله از مکالمات تلفنی مرکل را شرم آور دانسته و در عین حال گفت که همه امور در آمریکا تحت کنترل اوباما نیست.
جاسوسی‌های دولت واشنگتن اقدامی شرم‌آور است

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، "جان کورن بلوم" از سفیران با نفوذ سابق ایالات متحده در آلمان جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا از جمله جاسوسی از مکالمات تلفنی آنگلا مرکل را بسیار شرم آور توصیف کرده وخاطر نشان کرد که این مسئله به اهداف و تصمیمات آمریکا مربوط نمی شود.

وی که در رادیو آلمان سخن می گفت همچنین خاطرنشان کرد: مرکل هیچ ربطی به تروریست‌ها ندارد، اما سازمانی که تحت فشار زیادی است (آژانس امنیت ملی آمریکا) سعی می کند شبکه جاسوسی خود را در حد امکان گسترش دهد. یکی از بررسی‌هایی که اوباما درباره یکی از این جاسوسی‌های مخفی در آگوست گذشته درخواست کرده است، هنوز انجام و یا نتیجه آن منتشر نشده است.

سفیر پیشین آمریکا در آلمان همچنین گفت: اوباما تحت فشار زیادی است و احتمالاً در حال حاضر همه  امور تحت کنترل وی نیست.

وی همچنین به دولت آلمان توصیه کرد که از واشنگتن توضیح بخواهد و اگر هیچ پاسخی به سؤالاتی که آنها مطرح کردند داده نشد، باید بار دیگر تاکید کنند که ما منتظر پاسخ هستیم. سیاست، مسئله نمادین و یا انتظار نیست بلکه یک کار روزانه سخت است و سیاست خارجی بسیار دشوار تر از سیاست داخلی است. اگر ما واقعا به اهمیت این مسئله اعتقاد داریم باید آن را پی گیری کرده و در این باره کار کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار