مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. آبان 1392 - 12:27   |   کد مطلب: 9149
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد
۱۲۰ هزار مسکن مهر آماده افتتاح شد
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران از تشکیل کمیسیونی در این شرکت برای بررسی مسائل پیمانکاران مسکن مهر خبر داد و گفت: ۲۰ هزار مسکن مهر در ۱۸ شهر جدید با امکانات زیربنایی و روبنایی آماده افتتاح و واگذاری شده است.
۱۲۰ هزار مسکن مهر آماده افتتاح شد

 

به گزارش صدای دانشجو محسن نریمان در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص زیرساخت‌های پروژه‌های مسکن مهر اظهار کرد: بر اساس قانون مسائل زیرساختی به‌عهده وزارتخانه‌های ذی‌ربط است، به‌عبارت دیگر با توجه به قانون مصوب مجلس در مورد شهرهای جدید وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظف هستند زیرساخت‌های مورد نیاز این شهرها را تأمین کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز آنها (وزارتخانه‌های ذی‌ربط) معتقد به انجام این کار هستند، اما بارگذاری جمعیتی در شهرهای جدید در دوره قبل (دولت قبلی) با شتاب خیلی بالاتری صورت گرفت و این مسئله باعث شد تا مقداری زیرساخت‌ها از ساخت کالبد فیزیکی شهرها (واحدهای مسکونی) عقب ماند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان "یکی از چالش‌های فراروی ما این است که پیشرفت زیرساخت‌ها را با بارگذاری جمعیتی مناسب در شهرها هماهنگ کنیم"، تأکید کرد:‌ اجرای این برنامه در دستور کار هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی قرار دارد که البته به کمک کمیسیون ذی‌ربط در مجلس احتیاج داریم.

نریمان تخصیص اعتبار مناسب در بودجه سالانه کشور برای ایجاد هماهنگی مناسب  بین شهرهای جمعیت‌پذیر و واحدهای مسکونی را ضروری دانست و افزود:‌ کنار این اقدام باید زیرساخت‌ها مانند جاده‌ها، مترو، وسائل حمل‌ونقل، مسجد، پارک، انشعابات آب، برق، گاز، فاضلاب، امکان ورزشی، محیط‌های تفریحی و رفاهی در شهرها با ساخت واحدهای مسکونی هماهنگ پیش برود.

وی با یادآوری این‌که هم‌اکنون در این بخش‌ها اقداماتی در شرف انجام است، خاطرنشان کرد: در شهرهایی مانند پردیس، پرند و هشتگرد که بارگذاری جمعیتی در آنها خیلی سریع‌تر از رشد معمولی اتفاق افتاده است باید این مسائل رشد یابد و مقداری با حرکتی شتابان این کار را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران ادامه داد: یا این‌که باید آهنگ بارگذاری جمعیتی را کاهش دهیم، در این راستا سعی می‌کنیم در نقطه بهینه حرکت کنیم تا هم نیازها و مطالبات مردم را پاسخ دهیم و هم این‌که محیطی را با حداقل امکانات فراهم آوریم که افرادی که در شهرهای جدید اسکان پیدا می‌کنند بتوانند از حداقل امکانات زیرساختی استفاده کنند.

نریمان در پاسخ به این پرسش که 400 هزار واحد مسکن نیمه‌تمام مهر شهرهای جدید چه‌زمانی تحویل می‌شود، گفت: این برنامه به پروژه‌ها بستگی دارد. برخی از پروژه‌ها در آخرین روزهای عمر دولت قبلی آغاز شد و برخی در سال 91. ساخت بعضی از پروژه‌ها سه سال زمان می‌برد. بااین‌حال تا سه هفته آینده 20 هزار واحد مسکن مهر 18 شهر را برای افتتاح آماده کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که سازمان ملی زمین و مسکن نیز حدود 100 هزار واحد مسکن مهر را آماده افتتاح کرده است، اظهار کرد: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی این تعداد واحد مسکونی به‌تدریج در هفته‌های آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نریمان گفت: تلاش این است که آهنگ افتتاح‌ها را افزایش بدهیم و با مشکلاتی که پیمانکاران با آن مواجه هستند برخورد منطقی داشته باشیم، معضلات آنها و مسائل حقه آنها را برررسی کنیم تا بتوانیم یک جریانی ایجاد کنیم تا پروژه‌ها حتماً تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با اشاره به این‌که 2 میلیون واحد مسکن مهر در بخش‌های مختلف در حال ساخت هستند، افزود: این واحدها خودمالکی، واحدهای مسکن مهر تعاونی و واحدهای مسکنی با تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه هستند که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند و با برنامه‌ریزی به اتمام می‌رسند.

بررسی مشروط مسائل پیمانکاران

نریمان در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت ساخت یکی از همان خواسته‌های به‌حق پیمانکاران است، گفت: البته طبق قراردادی که باید عمل کنند، حالا کمیسیونی تشکیل داده‌ایم که مسائل آنها را بررسی کنیم و در بعضی جاها امکان‌پذیر است با شرایطی که یکی از مهم‌ترین آنها تکمیل پروژه و به آماده بهره برداری رسیدن باشد، متقابلاً کمک‌هایی به این پیمانکاران کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار