به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 8. آبان 1392 - 7:56   |   کد مطلب: 9267
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سابقه‌ای که در مذاکرات هسته‌ای دارم، دورنمای این گفت‌و‌گوها را مثبت ارزیابی می‌کنم، اگرچه مسئله هسته‌ای ایران نیاز به این همه ماجراجویی نداشت.
دورنمای مذاکرات هسته‌ای را مثبت ارزیابی می‌کنم/ برخی سوءتفاهمات باید رفع شود

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع شماری از دست اندرکاران امور تجاری در پکن، گفت: پارلمان ایران از دولت آقای روحانی حمایت می‌کند و فعالیت‌های دیپلماتیک این دولت بسیار گسترده و امیدوار کننده است.

وی با بیان اینکه تلاش‌های دولت یازدهم بر این است که ایران با مذاکرات سازنده برخی چالش‌ها را مرتفع کند، افزود: مذاکرات اخیر با غربی‌ها نکات مثبتی داشته است و فکر می‌کنم برخی سوء تفاهمات باید رفع شود.

رئیس مجلس ادامه داد: با توجه به سابقه‌ای که در مذاکرات هسته‌ای دارم، دورنمای این گفت‌و‌گوها را مثبت ارزیابی می‌کنم، اگرچه مسئله هسته‌ای ایران نیاز به این همه ماجراجویی نداشت.

لاریجانی گفت: ایران هرگز به‌دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست، اما در یک دوره عده‌ای در صحنه بین‌المللی خرابکاری کردند، اما امروز شرایط عوض شده است.

وی تأکید کرد: آنها از طریق زورگویی نمی‌توانند ایران را وادار به عقب‌نشینی کنند. ما از این موضوع خوشحال هستیم که غربی‌ها به مذاکرات بازگشته‌اند و ما نیز مذاکرات را دنبال می‌کنیم.

رئیس نهاد قانون‌گذاری کشورمان در عین حال به روابط ایران و چین در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ما به چین به‌عنوان یک کشور مهم منطقه و جهان نگاه می‌کنیم و روابط ما با دیگران نباید بر روابط با چین سایه بیندازد.

انتهای پیام/*

ا

دیدگاه شما

آخرین اخبار