مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. آبان 1392 - 11:14   |   کد مطلب: 9300
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هیچ‌وقت نمی‌شود دین را قربانی اقتصاد و مدیریت کرد و نمی‌توان دین خود را قربانی دیپلماسی و سیاست خارجی کنیم.
نمی‌توانیم دین خود را قربانی دیپلماسی و سیاست خارجی کنیم

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مقام شهدای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران که در محل مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: عزیزان مسئول ما به شعار سرخ‌رنگ خون شهدا توجه داشته باشند، زیرا هیچ مدیری در این نظام حکم مسئولیتش با یک خودکار 5تومانی به امضا نرسیده بلکه در شعاع این وکالت، مدیریت و ریاست خون‌ها ریخته شده و محور این خون‌ها خون شهدا هستند.

وی افزود: آنچه برای مردم ما و به‌ویژه جوانان غیور و دلاورمرد عرصه ایثار و شهادت قابل تحمل بوده این است که محور این شهادت و فداکاری چه بوده است.

امام جمعه مشهد مقدس با تأکید بر مقام شهدا تصریح کرد: این واقعیتی است که هم برای عزیز شهیدداده قابل تأمل است و هم برای جوانان برومند و دلاوری که در عرصه‌های مختلف ایثار و شهادت در این کشور مسیر شهدا را ادامه می‌دهند.

آیت‌الله علم‌الهدی با طرح این پرسش که این شهدا در چه‌راهی قربانی شدند، خاطرنشان کرد: آیا این شهدا، تنها شهید امنیت و حفظ خاک و سرزمین از دستبرد دشمنان‌اند و یا قربانی توسعه اقتدار یک نظام حاکم، در عرصه‌های شعار و تبلیغات همه این‌ها موضوعیت دارد و محرک عواطف و احساسات است اما پدر و مادر، خواهر و همسر این 14 شهید در ارزیابی و تحلیل به این شعارها و تبلیغات احساسی، قانع نیستند.

نمی‌توانیم دین خود را قربانی دیپلماسی و سیاست خارجی کنیم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هیچ‌وقت نمی‌شود دین را قربانی اقتصاد و مدیریت کرد و نمی‌توان دین خود را قربانی دیپلماسی و سیاست خارجی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امکان دارد که خانواده شهدا از خود بپرسند: چرا پاره جگر من در این راه قربانی شده است؟، اظهار کرد: این کشور در عرصه مرزبانی این نظام نیازمند به یک از جان گذشته است و تنها حفظ آب و خاک و امنیت و اقتدار یک نظام نمی‌تواند خانواده شهدا را قانع کند و ما نیز نمی‌توانیم این مسائل را محور شهادت قرار دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آنچه محور شهادت است و خانواده شهید را قانع می‌کند که حتی لباس سیاه نپوشد و قطره‌ای اشک نبارد، این است که آنها میوه دلشان را به پیغمبر اکرم(ص) تقدیم کردند و این پسر شهید برای آنها ذخیره شده است، این فرزند سند زنده و آبرومند و ارزشمندی است که شما پس از مرگ در محضر پیغمبر اکرم(ص) دارید.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: امروز که فرزند شما شهید شده تمام این سرمایه ویژه خود شما است و وجود این شهید به اوج رسیده برای شما ذخیره شده که در آن عرصه وانفسا که به هیچ ثروتی دسترسی ندارید، سعادتی ابدی را برای شما تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه تمام این دسیسه‌های دشمن به‌خاطر رسول‌الله است، افزود: هر مقدار که ما مقاومت کنیم و نظام ما مقتدرانه در برابر دشمن قد بیفرازد این نشان‌دهنده شوکت پیغمبر اسلام است، اینجا است که هیبت امام زمان(عج) چشم دشمنان را پر می‌کند که اگر خودش بیاید چه وضعی برای آنها و استکبار جهانی پیش می‌آورد، فرزند شما قربانی این راه شده و تمام ارزش شهادت شهیدان شما این است.

تمام عظمت نظام در استکبارستیزی و مقاومت برابر کفر و الحاد است

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی سکوی پرشی برای ظهور مولی بقیة‌الله است و تمام عظمت این نظام در استکبارستیزی و مقاومت در برابر کفر و الحاد روی این کره خاکی است و شهدای ما قربانی توسعه این اقتدار شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: در جریان شهادت این 14 ایثارگر فعالیت‌های خوبی در رسانه‌ها صورت گرفت، اما حقیقتی که قابل تحلیل باشد ارائه نشد و آن اینکه شهادت این 14 نفر در نقطه صفر مرزی بزرگ‌ترین نمایش اقتدار این نظام و بلکه اقتدار مرزداران غیور و دلاور ما است.

استکبار جهانی فرماندهی تروریسم را در منطقه به دست گرفته است

وی با اشاره به ناامنی‌های موجود در منطقه خاطرنشان کرد: در عراق، پاکستان و سوریه توطئه‌های استکبار جهانی برای به خاک و خون کشیدن ملت‌ها در عمق کشورها انجام می‌شود، آنچه مسلم است از نظر استکبار جهانی که اربابی و فرماندهی تروریسم را در منطقه به دست گرفته، ایران کشور هدف است و این کشور بر عراق و پاکستان تقدم دارد و طرح‌های شیطانی آنها باید در این کشور انجام شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: خوشبختانه اقتدار ما تا حدی است که آنها نمی‌توانند در عمق این کشور این فعالیت‌های شوم را انجام دهند و آخرین نقطه توطئه آنها منطقه صفر مرزی است.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به "از دست دادن 14 شهید مرزبانی دردی برای جامعه ما است"، افزود: آثار این جنایت در جامعه ما کم نیست اما در عین حال اقتدار و عظمتی از نظام ما و توان نیروهای انتظامی ایران در دنیا در معرض نمایش قرار گرفته است.

وی افزود: افتخار، سعادت و سربلندی شهید عمدتاً برای پدر، مادر، همسر و وابستگان و خانواده او است و این جریانی نهادینه شده و قطعی است که به یک سرمایه برای آنها تبدیل می‌شود، خانواده شهدا باید این سرمایه را حفظ کنند زیرا آنها با شهادت عزیزان خود به بسیاری از موقعیت‌ها رسیده‌اند.

انتهای پیام/آ*

دیدگاه شما

آخرین اخبار