مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. آبان 1392 - 15:30   |   کد مطلب: 9345
گزارش کامل از مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی
ایران یک‌پارچه "مرگ بر آمریکا" شد
مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی از ساعت ۱۰ صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم، دانشجویان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخصیت‌‌های سیاسی برگزار شد.
ایران یک‌پارچه "مرگ بر آمریکا" شد

 

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، راهپیمایی دانشجویان به‌مناسبت 13 آبان، «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» صبح امروز از ساعت 8 و 45 دقیقه صبح در مقابل دانشگاه امیرکبیر آغاز شد.

دانشجویان با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»و «مرگ بر اسرائیل»، انزجار خود را از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

دانشجویان از دانشگاه امیرکبیر برای شرکت در مراسم 13 آبان به‌سمت لانه جاسوسی حرکت کردند.

این راهپیمایی در سراسر کشور صبح امروز دوشنبه 13 آبان 1392 در بیش از 770 شهر و شهرستان سراسر کشور برگزار می‌شود.

این مراسم به‌صورت ویژه در تهران، مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا (واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی، تقاطع خیابان شهید مفتح) از ساعت 10:00 تا 11:30 صبح با حضور اقشار مختلف مردم استکبارستیز ایران اسلامی، دانش‌آموزان و دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و روحانیون و تشکل‌های دانشجویی برگزار می‌شود.

برنامه‌های مراسم یوم‌الله 13 آبان در تهران در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا به‌شرح زیر است:

پس از حرکت تظاهرکنندگان از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مدارس به سمت لانۀ جاسوسی سابق آمریکا، مراسم از ساعت 10:00 صبح با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط گروه رزم‌نوازان ستاد دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران و اجرای سرود یوم‌الله 13 آبان توسط دانش‌آموزان، اجرای سرود جدید "پایان شیطان" توسط اسفندیار قره باغی، خواننده معروف سرود آمریکا، آمریکا مرگ به نیرنگ تو و شعرخوانی علیرضا غزوه شاعر متعهد و معاصر انقلاب اسلامی، اجرای مداحی در آستانه شب اول ماه محرم و پس از آن شاهد اجرای زندۀ تصنیف "مرگ بر آمریکا" حامد زمانی خوانندۀ جوان کشورمان خواهیم بود و سید عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما نیز سخنران پایانی مراسم یوم‌الله 13 آبان خواهد بود.

**آغاز راهپیمایی سراسری مردم ایران از ساعت10 صبح/ پایتخت ایران "ضدآمریکایی" شد

راهپیمایی 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در سراسر کشور، صبح امروز دوشنبه 13 آبان 1392 در بیش از 770 شهر و شهرستان در سراسر کشور برگزار شد.

این مراسم به صورت ویژه در تهران، مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا (واقع در خیابان آیت‌الله طالقانی، تقاطع خیابان شهید مفتح)، از ساعت 10:00 تا 11:30 صبح با حضور اقشار مختلف مردم استکبار ستیز ایران اسلامی، دانش آموزان و دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و روحانیون و تشکل‌های دانشجویی برگزار می‌شود.

در این مراسم پس از حرکت تظاهرکنندگان از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مدارس به سمت لانۀ جاسوسی سابق آمریکا، مراسم از ساعت 10:00 صبح با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط گروه رزم‌نوازان ستاد دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران و اجرای سرود یوم‌الله 13 آبان توسط دانش‌آموزان، اجرای سرود جدید "پایان شیطان" توسط اسفندیار قره باغی، خواننده معروف سرود آمریکا، آمریکا مرگ به نیرنگ تو و شعرخوانی علیرضا غزوه شاعر متعهد و معاصر انقلاب اسلامی، اجرای مداحی در آستانه شب اول ماه محرم و پس از آن شاهد اجرای زندۀ تصنیف "مرگ بر آمریکا" حامد زمانی خوانندۀ جوان کشورمان خواهیم بودآغاز شد و سعید جلیلی، دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سخنران پایانی مراسم یوم‌الله 13 آبان امسال بود.

**حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در جمع راهپیمایان 13 آبان

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز در ساعت 9/50 دقیقه در مراسم 13 آبان که در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد، در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان حضور یافت.

مراسم 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار» از صبح امروز با حضور جمع کثیری از دانشجویان، دانش‌آموزان و آحاد مردم مقابل لانه جاسوسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قرار بود، سید عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما سخنران پایانی مراسم باشد که با تغییراتی، سعید جلیلی، دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی به عنوان سخنران پایانی مراسم در جایگاه حضور یافت.

**رضایی: ملت ایران نشان دادند که"مرگ بر آمریکا" از زبان‌شان نمی‌افتد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم درباره تفاوت‌های راهپیمایی امسال با سال‌های گذشته گفت: راهپیمایی 13 آبان امسال به جهت شرایط حساس منطقه و کشور از حساسیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: ملت ایران امروز نشان دادند که شعار مرگ بر آمریکا از زبانشان افتادنی نیست.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در حاشیه مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در جمع خبرنگاران، در خصوص اهمیت روز 13 آبان، گفت: از یک سو تاکید ملت ایران بر ارزش های انقلاب و حفظ شعائر تاریخی خود و  از سوی دیگر پیام اقتدار به مذاکره کنندگان، مهمترین پیام 13 آبان امسال است تا هیچ کسی از مذاکرات ایران با قدرت های بین المللی سوءاستفاده نکند.

رضایی با بیان اینکه روز 13 آبان از تاریخی ترین روزهای ملت ایران است و بخشی از هویت ملت ایران در چنین روزهایی شکل گرفته، افزود: به همین جهت انقلاب ملت ایران با برپایی باشکوه‌تر مراسم 13 آبان مستحکم‌تر خواهد شد.

خبرنگاری از وی در خصوص "شعار مرگ بر امریکا" پرسید که وی در پاسخ، تاکید کرد : ملت ایران این شعار را به خاطره ده‌ها سال ظلم و ستم امریکا ، کودتا ، ترور و کارشکنی در ایران سر می‌دهد و تا اینگونه رفتار خصمانه امریکا علیه ملت ایران تغییر نکند، این شعار ادامه خواهد یافت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان اینکه اگر امریکایی‌ها می خواهند این شعار توسط ملت ایران سر داده نشود، راه ساده‌ای دارد، تاکید کرد : آنها باید از سر راه پیشرفت ملت ایران کنار بروند ، کارشکنی نکنند، به حقوق اساسی ملت ها احترام بگذارند ، تحریم های اقتصادی را برداشته و دارایی های ایران را آزاد کنند.

**وزرای بهداشت، علوم و آموزش و پرورش در راهپیمایی 13 آبان حضور یافتند

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در تظاهرات روز 13 آبان، «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» حاضر شدند.

**حضور مصلحی، دانشجو و باهنر در راهپیمایی ضدآمریکایی 13 آبان

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، کامران دانشجو وزیر سابق علوم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تظاهرات «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» حضور یافتند.

محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در تظاهرات ضد استکباری حضور یافتند.

**محمدیان، حاجی بابایی و زریبافان در تظاهرات روز ملی مبارزه با استکبار حضور یافتند

دقایقی بعد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش، مسعود زریبافان رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه در تظاهرات یوم‌الله 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار» حضور یافتند.

**حقیقت‌پور در جمع خبرنگاران: سوال از ظریف به زودی در صحن علنی مطرح می‌شود/ موضوع: عدم برخورد جدی با دولت پاکستان

منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت 13 آبان، تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش‌آموز در جمع خبرنگاران، گفت: آمریکا هیچ‌گاه قابل اعتماد نیست. البته ما با این کشور دعوا نداریم.

وی افزود: ما می‌گوییم که آمریکایی‌ها باید در رفتار و گفتارشان تغییرات اساسی ایجاد کنند.

حقیقت‌پور تاکید کرد: حرف ما با آمریکایی‌ها این است که آنها باید از خسارت‌ها و جنایت‌هایی را که به ملت ایران وارد کرده‌اند عذرخواهی کرده و در صدد جبران آن برآیند، اما رفتار حال حاضر آنها این را نشان نمی‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در ادامه تصریح کرد: ما در مجلس قانونی تصویب کردیم که آمریکایی‌ها باید بر اساس آن خسارت‌های وارد شده به ایران را بدهند که ما نیز خواهان آن هستیم.

وی ادامه داد: جنایات و خساراتی که آمریکایی‌ها و متحدانش به ملت مسلمان ایران وارد کرده‌اند، به این راحتی‌ها جبران نمی‌شود. آنها باید به این نتیجه رسیده باشند که تنفر ملت ایران از آنها نه تنها کمتر نشده، بلکه بیشتر نیز شده است.

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنانش به جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت با وزیر امور خارجه اشاره کرد و افزود: در این جلسه 2 تن از نمایندگان سوالی در مورد برخورد جدی با دولت پاکستان در زمینه مبارزه این کشور با تروریسم مطرح کردند که آنها از پاسخ‌های آقای ظریف قانع نشدند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی خاطره نشان کرد: بر همین اساس قرار شد سوال از آقای ظریف در خصوص برخورد جدی با دولت پاکستان و اینکه چرا این وزارتخانه در رابطه با حوادث سراوان تذکری به این کشور نداد، در صحن علنی مطرح شود.

**حاجی‌بابایی:ایران با قدرت از اصول خود دفاع می‌کند/ آمریکا مذاکره را همراه با تحریم و توطئه ادامه می‌دهد

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم امروز در حاشیه مراسم یوم‌الله 13 آبان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم در خصوص مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت: هرچه موضع ایران قدرتمند و مسنجم‌تر باشد، دست مذاکره‌کنندگان باز خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون آمریکا تحریم‌های خود را علیه دولت و ملت ایران ادامه داده است، به سخنان دیروز مقام معظم رهبری اشاره کرد و با بیان اینکه ایشان به خوبی در خصوص مذاکرات اظهارنظر کرده‌اند، افزود: بنده معتقدم آمریکا مذاکره را همراه با تحریم و توطئه ادامه می‌دهد از این رو ما مذاکره را همراه با مرگ بر آمریکا ادامه خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم تاکید کرد: تا موقعی که آمریکا تحریم‌های خود را علیه ایران ادامه دهد، ایران با قدرت از اصول و آرمان‌های خود با سردادن شعار مرگ بر آمریکا دفاع خواهد کرد.

**وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در راهپیمایی 13 آبان شرکت کرد

نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در تظاهرات ضدآمریکایی 13 آبان«روز ملی مبارزه با استکبار» حضور یافت.

**تجمع ضداستکباری همسنگران شهید احمدی‌روشن در دانشگاه شریف برگزار شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با یوم‌الله 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبارجهانی، تجمع ضداستکباری همسنگران مصطفی احمدی‌روشن در صحن این دانشگاه برگزار شد و دانشجویان این دانشگاه به راهپیمایی پرداختند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعارهایی همچون "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر انگلیس"، "مرگ بر استکبار"، "مرگ بر استثمار"، "دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است" و "دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد" و با در دست داشتن پلاکاردهایی نفرت خود را نسبت به آمریکا و صهیونیسم اعلام کردند.

در این راهپیمایی مادر و همسر شهید مصطفی احمدی‌روشن حضور داشتند.

در این مراسم آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران نیز با دانشجویان در حیاط دانشگاه به راهپیمایی پرداخت و قرار است در جمع تجمع‌کنندگان سخنرانی کند.

مجتبی عطاردی استاد تازه بازداشت شده دانشگاه صنعتی شریف از زندان‌های آمریکا نیز قرار است در این مراسم سخنرانی کند.

**تجمع ضدآمریکایی صدها تن از دانشگاهیان دانشگاه امیرکبیر

مراسم یوم‌الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ظهر امروز دوشنبه با حضور صدها نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در این تجمع ضدآمریکایی که در محوطه دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر بیانیه دانشجویان این دانشگاه در محکومیت سیاست‌های دولت آمریکا علیه ملت ایران را قرائت کرد.

همچنین شکری از اساتید دانشگاه امیرکبیر به نمایندگی از دانشگاهیان این دانشگاه به تبیین بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش‌آموزان درباره سیاست‌خارجی و موضوع مذاکره با آمریکا و دلایل بدبینی و عدم اعتماد ملت ایران به مقامات و دولت آمریکا پرداخت که دانشجویان و اساتید حاضر در این تجمع نیز با سردادن شعار "مرگ بر آمریکا" صحبت‌های وی را تأیید کرده و حمایت خود را از رویکرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه سیاست خارجی اعلام کردند.

دانشگاهیان دانشگاه امیرکبیر همچنین ضمن اعلام حمایت خود از دولت یازدهم و تیم مذاکره‌کننده ایرانی، مراتب بی‌اعتمادی و بدبینی دانشگاهیان ایرانی نسبت به دولت آمریکا و دیپلمات‌های آمریکایی حاضر در مذاکرات هسته‌ای را اعلام کردند.

جلیلی در جمع راهپیمایان: «مرگ بر آمریکا» مرگ بر خودبزرگ بینی و تحقیر ملت‌هاست

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، صبح امروز در اجتماع بزرگ 13 آبان مقابل لانه جاسوسی آمریکا با اشاره به اینکه در این روز رویداد بزرگی اتفاق افتاد که امام (ره) احیاگر مکتب امام‌ حسین(ع) در قرن حاضر، آن را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند، گفت: باید دید منطق امام(ره) چه بود و به چه دلیل این رویداد را بزرگتر از انقلاب اول نامیدند؟

وی با بیان اینکه در اندیشه و آرمان امام(ره‌)، استقلال و آزادی در همه ابعاد آن و به شکل متعالی آن تعریف شد، تصریح کرد: اندیشه امام(ره) و آرمان ایشان به قدری متعالی بود که شما امروز شاهدید دشمنان که نمی‌توانند به مقابله با آرمانهای امام برخیزند، به مقابله با اصل اندیشه و آرمان بر آمده‌اند و مطلق اندیشه و آرمان را نفی کرده و ادعا می‌کنند عرصه سیاست و سیاست خارجی عرصه واقعیت‌هاست و نه عرصه آرمان‌ها.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: دشمنان با شعار واقع‌بینی می‌خواهند به مقابله با اندیشه امام و آرمان امام بپردازند. ما معتقدیم بزرگترین هنر امام این بود که درک صحیح از واقعیت را به جهانیان نشان داد و اجازه نداد واقعیت‌ها را تحریف کنند. امام اجازه نداد کسانی به میل خود آن درک از واقعیت که دوست دارند را به ملت‌ها تحمیل کنند. امام منکر واقعیت‌ها نبود. اتفاقا هنر امام واقع‌بینی صحیح و دقیق مبتنی بر یک اندیشه صحیح بود.

جلیلی با بیان اینکه اگر تقوای الهی باشد، آنگاه است که شما می‌توانید واقعیت‌ها را بخوبی ببینید، تصریح کرد: امام بیان کردند که مشاهدات و چیزهایی که به چشم دیدیم، می‌خواهیم آن مقداری را که امکان دارد و می‌فهمیم، درست به دنیا عرضه کنیم تا مستضعفین  بفهمند که مستکبرین با آنها چه می‌کنند. امام دقیقا روی واقعیت‌ها دست گذاشت و نظام تصمیم‌گیری در دنیا در سیاست خارجی و مناسبات قدرت در عرصه بین‌الملل را به مردم دنیا نشان داد.

«نقطه قوت امام و انقلاب این بود که پیشتاز در درک صحیح از واقعیت‌ها و معرفی آن به جهان بود. امام می‌فرمود جهان در نظر مستکبرین، یک جهان خاص است. مستکبرین جهان را با دید استکباری خود و بیماری روحی که در آنهاست نگاه می‌کنند. این دید مستکبرین است که سایر اقشار مردم را که دریایی هستند و رئیس‌جمهور آمریکا و امثالش در برابرش قطره‌ای بیش نیستند، نبینند. این منطق امام بود در ارائه واقعیت‌ها. شاهد روشن آن همین رویداد امروز است که اینجا جمع شده‌ایم».

به گفته وی، 34 سال پیش ملت ما به دنیا این واقعیت را گفتند که سفارتخانه‌های آمریکا لانه جاسوسی و توطئه و طراحی علیه آرمان‌ها و منافع ملت‌هاست. این را امام و ملت بیان کردند. امروز بعد از 34 سال می‌بینیم آن واقعیتی که امام به خوبی نشان داد و دید، حتی متحدین آمریکا هم به آن اعتراف می‌کنند و به آن معترض هستند.

* انحراف مشروطه، دیکتاتوری رضاخان را تحمیل کرد

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی یکی از مهمترین واقعیاتی که امام به دنیا و به ملت‌های آزادیخواه نشان داد را عدم دستیابی به استقلال تنها با قطع استبداد داخلی دانست و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم به استقلال واقعی و به آزادی واقعی برسیم، باید ریشه‌ها و پشتیبانان مستبدین و دیکتاتورها را که ریشه در استکبار جهانی دارد، پیدا کنیم. برای همین امام تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامید. امام درک صحیح و واقع‌بینانه از تاریخ داشت و می‌دانست چرا نهضت مشروطه به سرانجام نرسید. دلیل این اتفاق هدف این نهضت بود که تنها بر روی استبداد داخلی تمرکز داشت و متوجه پشتیبانان خارجی آن نبود. لذا می‌بینید در انقلاب مشروطه تحصن در سفارت انگلیس برگزار می‌شود و همین انحراف بود که بعد دیکتاتوری رضاخان را به ملت تحمیل کرد.

جلیلی تسخیر لانه جاسوسی را نشان دهنده درست طی شدن مسیر انقلاب ارزیابی کرد و گفت: انقلاب فقط به دیکتاتور توجه ندارد، بلکه به پشتیبانان دیکتاتور و کسانی که می‌خواهند کماکان مقاصد خودشان دنبال کنند، توجه داشت و نوک حمله را متوجه مانع اصلی استقلال و آزادی کشور کرد.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی مبنی بر اینکه «ما وقتی که می‌گوئیم شاه را باید برگرداند چون شاه می‌گوید من مامور بودم برای وطنم. ما می‌خواهیم آن عامل را پیدا کنیم که امر کرده است شاه این همه جنایت بکند. ما با گرفتن اسرار آمریکا و کارتر و اسلاف آن را به جهان و ملت آمریکا ارائه خواهیم کرد»، افزود: این منطق امام بود. امام می‌گفت ما ملتی بودیم که تحت فشار آمریکا و دیگر ابرقدرتها استقلال و‌آزادی مان را از دست دادیم و ذخایرمان از دست رفت. امام می‌دانست استقلال و آزادی کشورها بدون قطع کردن دست استکبار ممکن نیست.

* حرکت بدون توجه به عقبه خارجی، فرجامی ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وقتی حرکتی علیه استبداد صورت می‌گیرد، اگر به عقبه خارجی آن و به دست استکبار توجه نشود، نمی‌تواند فرجام صحیح یابد، تصریح کرد: در نهضت ملی شدن صنعت نفت هم شاهد بودیم که یک ملی شدن نفت را تحمل نکردند. در همین بیداری اسلامی، کشورهایی که فقط به قطع دست دیکتاتورهای داخلی بسنده کردند، چه فرجامی پیدا کردند؟ برخی حتی فکر می کردند با کمک قدرت‌ خارجی انقلابشان را حفظ کنند، اما مستکبرین نه تنها برایشان کاری نکردند بلکه دیکتاتورهای دیگری را از دریچه‌ای دیگر وارد کردند.

جلیلی با تاکید بر اینکه اگر یوم‌الله 13 آبان نبود، می‌توانست چنین فرجامی در انتظار انقلاب اسلامی ایران باشد، گفت: 13 آبان نماد استقلال و عدم انحراف انقلاب اسلامی بود.

* استکبار دشمنی عمیق با منافع ملت‌ها دارد

وی به واقعیت دومی که امام برای ملت ما و مردم جهان بیان کردند، اشاره و تصریح کرد: امام با واقع‌بینی و درک صحیح بیان کردند که استکبار، دشمنی عمیق با منافع و ارزشهای ملت‌ها دارد. امام فهم دقیقی از عمق دشمنی استکبار با ملت‌ها داشت. به جز آنچه آمریکا در لانه جاسوسی انجام می‌داد، نه تنها این دشمنی‌ها را پس از انقلاب و حتی پس از تسخیر لانه جاسوسی متوقف نکرد، بلکه اقدامات براندازانه دیگری همچون حمایت از صدام و جلوگیری از بازپرداخت دارایی‌های کشور، تخصیص بودجه برای براندازی و ... را انجام داد. آمریکا تلاش کرد حتی خط لوله گاز از ایران عبور نکند. آنها در یک سال 39 مورد موضع‌گیری علیه عبور خط لوله گاز از ایران گرفتند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در همین 3 دهه دشمنی آمریکا با ما 3 هدف راهبردی را دنبال می کنند، گفت: آنها خواهان این هستند که چنین نظامی نتواند شکل بگیرد یا حداقل رفتارهای هویت‌بخش انقلاب اسلامی تغییر کند و به همین دلیل با تمام ظرفیت می‌خواهند، ظرفیت و قدرت منطقه‌ای ایران را تهی کنند.

* آمریکا نگران برچیده شدن مدلش با ظهور انقلاب اسلامی است

«در اسناد راهبردی دولت فعلی آمریکا همچون سند استراتزی امنیت ملی، سند دفاع موشکی بالستیک، سند آرایش هسته‌ای، سند ارزیابی دفاع 4 ساله، سند ارزیابی استراتژیک آمریکا و ...، همه‌شان مسئله محوری را تهدید ایران معرفی می‌کنند و در گناهی نابخشودنی حتی رئیس‌جمهور آمریکا ایران را تهدید به حمله اتمی می‌کند. منطق آنها همان منطق فرعون است. نگرانند با ظهور انقلاب اسلامی، مدل آنها در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی که برای ملت‌ها تجویز کردند، برچیده شود. اینجاست که امام درک عمیقی از رفتار دشمن دارد و می‌فرمایند: بحث این نیست که اینها طرفدار فلان موضوع باشند یا نباشند. آن رویارویی که آنها امروز با ما دارند، یک جنگ حق و باطل، فقر و غنا، استضعاف و استکبار و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهین بی درد است. نزاع ایران و آمریکا، نزاع دو اندیشه است».

به گفته جلیلی، امام به خوبی روشن می‌کند که دشمنان ما منطق صحیح ندارند. امام در برایر تعبیر زشت آنها از ملت ایران، فرمودند در منطق آنها وحشی این است که رام آنها نباشد. وحشی کسی است که نگذارد زورمندان به او تعدی کنند. این مشکل از شماست که بی منطق هستید. اینها به کمتر از اینکه ما از مسیری که برداشته‌ایم دست برداریم، رضایت نمی‌دهند.

وی ادامه داد: قدرت‌های استکباری مشروطه و ملی شدن صنعت نفت را تحمل نکردند. امروز می‌بینند که ملت ایران در عرصه‌های دینی، سیاسی، اقتصادی و فناوری کسب کرده و به همین دلیل آنها در برابر این پیشرفت‌های کشورمان هرچه دارند بسیج می‌کنند. آنها از دست ملت ایران عصبانی هستند. این همان چیزی است که شهید بزرگوارمان شهید بهشتی می‌فرمود که بمیرید در این عصبانیتی که از ملت ما دارید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شعار «مرگ بر آمریکا» را شعار متفکرترین و صادق ترین انسان‌های کشور خواند و افزود: این انسان‌ها بیشترین فهم را از مخالفت آنها با ما داشتند. منطق امام این بود که مرگ بر آمریکا، مرگ بر خودبزرگ بینی و تحقیر ملت‌هاست. مرگ بر خشونتی است که به خود اجازه می دهد کشورها را اشغال کند. مرگ، بر اتاق فرمانی است که در یک لحظه فرمان مرگ هزاران انسان را می‌دهد. مرگ بر آمریکا یک نماد است. مرگ بر آمریکا، علیه ملت آمریکا نیست و علیه 1 درصدی است که مدافع مناسبات ظالمانه حاکم بر جهان حتی در خود آمریکاست.

جلیلی ادامه داد: بهترین فرزندان ملت، همت‌ها و رجایی‌ها و بهشتی‌ها و باکری‌ها فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دادند و آن را سمبل آزادی‌خواهی و استقلال‌خواهی این ملت تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه واقعیت سومی که امام مطرح کردند، حیله های آنان در کنار عمق دشمنی آنان بود، تصریح کرد: امام به خوبی بیان کردند که امروز آنچه آنها دنبال می کنند علاوه بر زور، تزویر و فریب رسانه‌ای هم است. آنها به دنبال تحقیر ملت‌ها هستند و دنبال این هستند که با تحقیر ملت‌ها آنها را دنباله‌رو خودشان بکنند. امام دروغگویی و فریبکاری آنان را به جهان نشان می‌داد و می‌فرمود اینها که صحبت از حقوق بشر می‌کنند، خودشان هم می‌دانند که دروغ میگویند و آنچه آنها می‌خواهند حقوق عده‌ای خاص و حقوق ظالم‌هاست.امام معتقد بود این سازمانهایی که آنها درست می‌کنند، برای منفعت خودشان است.

«امام تاکید داشت شورای امنیت وقتی می‌تواند شورای امنیت باشد که مدافع حقوق مستضعفین و مظلومان باشد. ملت ما جانانه‌ترین مقاومت‌ها را اگر در برابر زور زورگویان توانست انجام دهد به خاطر این بود که ویژگی ملت ما این بود که توانست در کنار مقاومت در برابر زور دشمن، در برابر تزویرها و حیله‌های دشمن نیز مقاومت کند».

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه به واقعیت دیگری که امام به ملت ما و جهان نشان داد، اشاره کرد و اظهار داشت: امام نشان داد که بسیاری از آنچه قدرت‌های استکباری امروز نشان می‌دهند، یک قدرت پوشالی و هیمنه پوشالی است. امام ضعف دشمن را به خوبی می‌شناخت و به مردم معرفی می‌کرد. همچنان که امام با جسارت قدرت مستضعفین و مومنین را نشان می‌داد و می‌فرمود دشمن نمی‌تواند کاری را پیش ببرد. امام می‌فرمود آنها به جز اذیت و آزار نمی‌توانند کاری انجام دهند.

جلیلی با بیان اینکه اخیرا نشریه آمریکایی ویکلی استاندارد در مطلبی نوشت که همه روسای‌جمهور آمریکا، از کارتر تا اوباما، همه با این حرف امام موافق هستند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، گفت: امام می‌فرمود این تبلیغی که ابرقدرت‌ها درست کرده و خود را آسیب‌ناپذیر نشان می‌دهند،حقیقت نداشته و این بت بزرگی را که برای دنیا ساختند، ملت ما آن را می‌شکند و معلوم می‌شود ملت‌ها می‌توانند فریاد بزنند. باید ملت‌های اسلامی از اسارت تبلیغات بلندگوهای شیطانی بیرون بیایند و قدرت خود را پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه امام در عمل این واقعیت را نشان داد که می‌توان پیروزی‌های بزرگ را به دست آورد، اظهار داشت: سرنگونی شاه و ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی و بعد پیروزیهای شاگردان امام در جنگهای 33 و 22 روزه این واقعیت را به دنیا نشان داد که ملت‌ها می‌توانند موفق و پیروز باشند و آنچه دشمنان درباره خود بروز می‌دهند واقعیت ندارد.

* وحدت و انسجام، شرط پیروزی بر دشمنان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامف به واقعیت دیگری که امام به ملت‌ها و ملت ما نشان داد اشاره کرد و افزود: ما می‌توانیم موفق باشیم و پیروزیهای بزرگ به دست آوریم اما شرط آن وحدت و انسجام است. آنها پشتیبان هم هستند؛ اگر ما پشتیبان هم نباشیم و وحدت لازم را نداشته باشیم آنها می‌توانند چشم طمع داشته باشند. لذا امام تاکید داشت که باید ملت هم صدا باشد. می‌فرمودند تا دستتان را به هم ندهید نمی توانید در برابر این قدرت ها بایستید. آن ضربه‌ای را که آنها از اخوت سالامی کشور ما خوردند، از اخوت اسلامی عملی بود.آنها هم می‌دانند از کجا ضربه خوردند و همان نقطه را هدف قرار دادند. موضع پیروزی ما اتحاد کلمه بود.

جلیلی ادامه داد: امام می فرمیاند جهانخواران تا ابد حسرت گسستن اتحاد مقدس ما را به گور خواهند برد. امروز این هوشیاری را باید ملت ما داشته باشد که تمام تلاش دشمن این است که وحدت و یکپارچگی ملت ما را در مقابله با استکبار تبدیل به اختلافات داخلی کند. اینجا باید بدانند که این آرزو را به گور خواهند برد. ملت ما علی‌رغم تکثر و تنوع سلایق سیاسی که مایه رشد و نشاط و پیشرفت و بالندگی است، یکپارچه در مبارزه با استکبار و مقابله با سیاست‌های خصمانه آمریکایی، پشتیبان نظام، دولت و تیم مذاکره‌کننده هستند تا مسئولین بتوانند با اقتداری که شایسته ملت است، از حقوق منافع و ارزشهای ملت به خوبی دفاع کنند.

به گفته وی، اگر ملت ما جانانه‌ترین مقاومت را در برابر ظلم انجام داده، ویژگی ملت ایران این است که در برابر تزویر و فریب هم مقاومت کرده و نمی‌گذارد وحدت ملت که یکی از نمادهایش مبارزه با استکبار جهانی و سیاست‌های خصمانه آمریکاست، کمرنگ شود. امروز همه ما و تمام آحاد ملت و جریان‌های سیاسی باید کمک کنند تا کشور و دولت بتواند با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کشور در حل مشکلات اقتصادی، حداکثر موفقیت را داشته باشد. همه باید پشتیبان هم باشند تا حتی یک روز را برای پیشرفت کشور از دست ندهیم و انشاءالله آن حماسه سیاسی بزرگ که ملت ایران در 24 خرداد آفرید با وحدت و همدلی و همبستگی آحاد مردم و جریان‌های سیاسی و همه نهادهای نظام با حماسه اقتصادی تکمیل شود.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه یکی از اندیشمندان غربی به صراحت اخیرا نوشت که جمهوری اسلامی ایران نشان داد نه تنها بدون آمریکا بلکه در مقابله با آمریکا بزرگترین پیشرفتهای علمی، فناوری و اقتدار منطقه‌ای را به دست آورده است، تصریح کرد: لذا همه ما تلاش خواهیم کرد تا نظام و دولت ما بتواند در عرصه‌های مختلف صنعت، فناوری، کشاورزی و اقتصاد و همه عرصه‌های پیشرفت روز‌به‌روز موفق‌تر از گذشته باشد. این حرف امام است که ما خدا را داریم. در رحمت خدا به روی ما باز است و ما با اتکال به رحمت خدا و قدرت ‌خدا پیش می‌رویم و قدرتمند پیش خواهیم رفت تا برای همیشه چشم طمع مستکبران از کشور ما قطع شود. ان‌شاءالله.

انتهای پیام/

ا

دیدگاه شما

آخرین اخبار