مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. آبان 1392 - 6:39   |   کد مطلب: 9430
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت:‌ متاسفانه انتصابات اخیر وزیر علوم از این منظر سؤال برانگیز است و مجلس شورای اسلامی باید ورود کند.
انتصابات اخیر وزیر علوم سؤال برانگیز است/مجلس شورای اسلامی باید ورود کند

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، سهراب صلاحی رئیس بسیج اساتید کشور درجمع اساتید شرکت کننده در کارگاه جنگ نرم استان آذربایجان غربی ضمن تاکید بر این نکته که در جنگ نرم نیز باید مانند جنگ سخت توانمندی‌ها و ضعف‌های دشمن و همچنین ضعف‌ها وتوانمندی‌های خود را مورد شناخت قرار دهیم، گفت: اهداف کلان امریکا به عنوان بزرگترین دشمن پس از فروپاشی شوروی عبارت بود از شناسایی قدرت برتر آمریکا در جهان، قدرتی که غیرقابل مناقشه و بلامنازعه باشد و نیز شناسایی سلطه رژیم صهیونیستی در منطقه به عنوان سلطه‌ای غیر قابل خدشه که در واقع در امتداد قدرت آمریکا باشد.

به گفته وی تسلط بر منابع حیاتی جهان که اساسی‌ترین انرژی است، یعنی تسلط بر خاور میانه و قلب آن یعنی خلیج فارس، مهار قدرت انقلاب اسلامی و مرکز آن یعنی ایران اسلامی و مهار قدرت‌های رقیب اقتصادی چون چین، اروپا، ژاپن و قدرت‌های نو ظهور اقتصادی مثل هند و برزیل از اهداف راهبردنویس‌های آمریکا بود، در صورتی که آمریکایی‌ها به دو هدف اولی خود دست می‌یافتند، هدف سوم خود محقق می‌شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین افزود: غرب و به ویژه آمریکایی‌ها اگرچه در بعضی زمینه‌ها چون رسانه، اقتصاد، تحرک دیپلماسی و تسلط بر سازمان‌های جهانی از دست برتر برخوردارند، اما ضعف‌های اساسی و بسیار زیادی دارند.

صلاحی با اشاره به ضعف‌های موجود در این زمینه روحیه استکباری و سابقه استعماری که باعث تنفر گسترده در میان ملت‌ها شده است، چالش‌های جدی در مبانی‌های نظری تمدن غرب را از جمله این ضعف‌ها عنوان کرد و اضافه کرد: از دیگر ضعف‌های موجود فروپاشی بنیان‌های اخلاقی، بحران‌های گسترده جهانی که حاصل یک سویه بودن این تمدن و اهداف استعماری آن بوده است، سردرگمی در مواجهه با انقلاب اسلامی که به ویژه در میدان های عراق، لبنان، فلسطین و اخیرا در سوریه این سردرگمی بیش از گذشته عیان شده است می‌باشد.

وی افزود:  فروپاشی اخلاقی و بن بست نظری در غرب دو عامل مهمی است که پایه‌های این تمدن را به شدت لرزانده و آخرین امپراطوری تشکیل شده برسر این تمدن در حال فروپاشی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید در مقابل ضمن بر شمردن بعضی نقاط ضعف در ایران اسلامی به عنوان مهمترین دشمن استکبار جهانی، ضعف‌هایی چون برخی روابط نادرست اداری، رانت خواری و ویژه خواری و بعضی مشکلات مدیریتی در جمهوری اسلامی را برشمرد و خاطر نشان کرد: در عین حال از نقاط قوت برجسته‌ای در مقابل غرب و آمریکا برخورداریم.

وی ادامه داد: موفقیت شیوه اداره حکومت داری و مبارزه با دشمن، پشتیبانی بی مثال مردم از نظام اسلامی و  برخورداری از رهبری دینی، شجاع، حکیم و صاحب نفوذ کلام جهانی که در بحران مدیریتی که امروز بر جهان حاکم است از جمله این قوت‌هاست.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه موفقیت شیوه اداره حکومت داری و مبارزه با دشمن که امروز به عنوان یک الگو در جهان در آمده است به عنوان یک نقطه قوت ماست و ادامه داد: برجستگی این شیوه عبارتست از مبارزه فرهنگ و قدرت اقناع سازی انقلاب اسلامی که به عنوان مهمترین منبع و موئلفه قدرت نرم شناخته می‌شود.

به گفته وی پشتیبانی بی مثال مردم از نظام اسلامی به جهت دلبستگی مردم به آموزه‌های اسلامی و توفیقات و پیروزی‌های بزرگ این نظام در عرصه‌های داخلی و خارجی یک قوت کم نظیر دیگر است همچنین برخورداری از رهبری دینی، شجاع ، حکیم و صاحب نفوذ کلام جهانی که در بحران مدیریتی که امروز بر جهان حاکم است، فخر عالم مدیریت به شمار می‌رود. بسیاری از دانشمندان کشور اقرار داشته‌اند که ورود معظم اله در هر حوزه از علوم نشان می‌دهد که از نظر علمی یکصد سال از متخصصان این رشته جلوتر است.

صلاحیی با بیان اینکه  نفوذ سیاسی و معنوی جمهوری اسلامی در میان ملت‌ها به خصوص ملت‌های مسلمان امتیاز بی بدیل در این عرصه است، تأکید کرد: قدرت استکبار ستیزی و آمریکا ستیزی ملت بزرگ ایران و پیروزی‌های بدست آمده در این میدان و  پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی از دیگر نقاط قدرت جمهوری اسلامی و نظام مقدس ماست.

وی معتقد است پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی با دو ویژگی تلاش برای کسب علم و دانش‌های برتر با ویژگی نافع بودن و دستیابی به این پیشرفت در سایه مقاومت در مقابل تحریم های شدید بین المللی رقم خورده است.

رئیس سازمان بسیج اساتیدکشور گفت: این پیشرفت‌ها به خصوص محصول دهه اخیر است که دشمن بیشترین تحریم‌ها را اعمال کرده است و متاسفانه به رغم این واقعیت‌ها وزیر علوم در جلسه معرفی خود فضای مطلوب دانشگاه‌ها را فضای تشنج آمیز 2 خردادی می‌داند و انتصابات جدید وی نیز این راهبرد را تایید می‌کند.

وی ادامه داد: اقدام وزیر علوم در بکارگیری برخی عناصر تابلودار غربگرا و فعال در فتنه در تعارض با قول و قرارهای ایشان در مجلس و با بعضی افراد دغدغه مند است و در واقع دهن کجی به مجلس و نظام است.

صلاحی تصریح کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود قبل از اینکه غرب گرایان فتنه گر با پشتوانه رسانه‌های داخلی و خارجی خود فضای دانشگاه‌ها را به تشنج کشانند و کشور را به سمت فتنه دیگری سوق دهند وارد عمل شوند.

وی افزود: امروز از مهمترین اهداف جنگ نرم دشمن اخلال در رشد علمی کشور است که در سال‌های اخیر وبا مدیرت نیروهای ارزشی در دانشگاه‌ها به 13 برابر متوسط دنیا رسیده است. غربگرایان فتنه گر باید بدانند که حضور منسجم و گسترده نیروهای ارزشی و بسیجی در دانشگاه ها اجازه نخواهند داد که فضای تشنج آمیز 2خردادی به مراکز مهم نخبه پروری و علم اندوزی برگردد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار